• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Leksi

Hvidis - vad skönt att svärmorsbesöket är avklarat och att det gick så pass smärtfritt.
    Hur gammal har Mr J hunnit bli nu? Har han börjat le?

• Leksi

Hur är det med Ingis? Kom in och vinka till oss vettja! Tungan ute

• Hvidbrud

Leksi: jo, le har han gjort ett bra tag nu, och jollrat (aah guuh) har han sagt i ett par veckor, men det blir mer och mer! På söndag blir han 6 veckor! Gick igenom läkarbesiktningrn i måndags. Det var ju skönt, är uppe på 5410g nu! Nä, nuropar han på mig (igen) väldigt mammig idag, kanske känner han på sig att Batman ska börja jobba igen imorgon. Första dagen med två små själv mao. Hjälp! (men det ska nog gå vägen, på ett eller annat sätt!) Sov gott!

• Norrskensflamman

God afton!

Goa Elvis som snart väger 5½ kg

Jag har haft med mig jobb hem igen ikväll. Är helt slut nu...
    Jag går på semester imorgon och har suttit fast i utbildning i två dagar. Verkligen dåligt planering. Jag protesterade högljutt när de lade utb just dessa två dgr, men de lyssnade inte på mig. Därför kommer jag få jobba ihjäl mig i morgon och kommer ändå inte hinna färdigt det jag ska

Bruttan, du kan väl ge ifrån dig ett litet livstecken... eller bojkottar du oss

På söndag drar jag iväg och då kommer jag inte vara in här på 3 veckor. 

Midsommar blir lugn. Hemma. Tvätta. Packa.

• Hvidbrud

Godmorgon! Pustar ut. Oj, vilken morgon! Ensam med mina fina blöjbarn idag, nu ska jag lära mig hur man får båda att inte gråta samtidigt, för idag grät de på skift, fram till nu, när stora är på dagis och liten får mjölk. Sitter någon inne med tips så får ni gärna dela med er

• Ninnnis
    Leksi skrev 2011-06-22 22:06:19 följande:
    Heja heja lilla Mini!! Jag gissade ju på 24 juni!

Fast dumma blodtryck som inte vill gå ner, ganska förståligt dock efter din morgon!
    Är inte det typ... imorgon?
  • Ninnnis

Hvidis, jag förstår att det är tufft att rodda båda sötnosarna ensam. Jag har inga råd men hejar på dig och tror att du kommer att hitta bra rutiner och klara det galant! *kramar*

• Hvidbrud

Ninnis: ja, jo, jag tror också att det kommer att gå bra. Tycker att jag har ro i kroppen och hopp i sinnet, så det ska nog gå bra! Svårt när båd vill bli burna och fogarna spökar bara. Vågar inte lägga ner den lille när e är lös, hon blir lätt överentusiastisk med sin lillebror vilket kan resultera i lite väl hårda pussar och klappar och krypa liite för nära( typ lägga sig på honom...) men vi ska hitta en väg!
    Hur känns miniz idag? Vad ska du höra för att ta det lugnt idag?

Fika nästa vecka endag vid lunchtid kanske?

• Im yours

Ha en trevlig midsommarhelg allihopa!!!

//// LIz

• Leksi
    Ninnnis skrev 2011-06-23 11:21:35 följande:
    Är inte det typ... imorgon?
    Jo...!!! Är du laddad?! Flört Glad
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård