• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

En glad och skön midsommar önskar jag alla trådvänner!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Soldemor

Skrev ett jättelåntgt inlägg här innan i dag, men det fastnade visst inte, skumt!

• Norrskensflamman

Glad midsommar Blomman och alla andra

Jättefina bilder Blommis!!

Jag jobbar och sliter som ett djur. Får nog sitta här hela natten. Mycket som ska fixas innan söndag, tvätta, packa, betala räkningar osv. Tänkte hinna sitta en stund på balkongen och dricka vin också...

Kram!

• Ninnnis
    Leksi skrev 2011-06-23 12:45:09 följande:
    Jo...!!! Är du laddad?! Flört Glad
    Eeehhh... ja? Eller...?

*går och bakar lite fler powerbars för säkerhets skull*
  • Ninnnis

Heja Hvidis! Du har så härligt positiv och harmonisk inställning. Det kommer att gå galant!

Jag tar gärna en fika nästa vecka om inget har hänt innan dess

Ta det lugnt? Tja... jag sov till 10.30, promenerade en halvtimme med vovven, pratade i telefon länge med bästisen och har nu varit och storhandlat tillsammans med halva stan. Nu tänkte jag baka powerbars och sedan promenera en dryg halvtimme med vovven innan maken kommer hem och är midsommarledig. Ganska lugn dag ändå Och Mini bökar med bertyggande mellanrum.

• Ninnnis

Underbara bilder, Blommis! Glad midsommar till dig också Firar ni i Blomslottet?

Flamman, skit att du ska behöva jobba så mycket in i det sista. Känns det ok att åka iväg med maken?

• passionsblomman
    Ninnnis skrev 2011-06-23 16:05:53 följande:
    Underbara bilder, Blommis! Glad midsommar till dig också Firar ni i Blomslottet?

Flamman, skit att du ska behöva jobba så mycket in i det sista. Känns det ok att åka iväg med maken?
    Nä. Vi ska umgås med kusiner lite längre upp längs kusten. Hundar och ungar typ. Bäst att passa på, för de där ungarna, de växer ju och åldras i en hiskelig takt (till skillnad från oss vuxna dåTungan ute) och snart har man inga ungar kvar längre. Då bor de väl i Australien och man får sakna ihjäl sig...

...*får svår separationsångest bara vid tanken*
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård