• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Skönt att maken hann med trots olyckan Ninnis.

Blev inspirerad av dig och bakar bröd idag, dock inte samma som dig. Så snart blir det varmt bröd med ost och te här. Vi var hungriga och åt middag redan vid 16 idag så krävs nog kvällsmacka på det.

• lanovia 08

Ninnis du tar det verkligen lugnt effektivt.

• Norrskensflamman

Hej hopp! Ett livstecken från mig.

Bruttan var ÄR du??? Saknar dig massor. Har skickat sms till dig, har provat ringa... Är du okej?

• Norrskensflamman

Igår var en fullspäckad dag för min åttaåring:
    Två invigningsceremonier med anförande på ryska o svenska och sedvanlig bandklippning.
    Intervju.
    Deltagande i Talangtävling.
    Uppträda (sjunga)
    Två klänningsbyten
    Hantera paparazzi (som hon själv uttryckte det).

Men hon fixade allt galant och var mycket nöjd o lycklig när hon somnade. Även om det retade henne till att börja med att hon kom 12:a av 16 i Talanjakten. Men de andra var äldre och mer erfarana... Men hon är inte den som ger sig. Direkt vi kom hem igår kväll började hon öva in en ny sång inför Talan 2012

• passionsblomman
    Norrskensflamman skrev 2011-06-19 00:38:41 följande:
    Hej hopp! Ett livstecken från mig.

Bruttan var ÄR du??? Saknar dig massor. Har skickat sms till dig, har provat ringa... Är du okej?
    På Gotland.
    Kanske dålig täckning just då du prövat?
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-06-19 00:38:41 följande:
    Så vitt jag har sett på FB så verkar Bruttan med familj ha det lugnt och skönt på Gotland
  • Ninnnis
    Lanovia, härligt att jag kan inspirera till något

Flamman, vad mycket kul T får vara med om!

Blommis, hej! Hur är det?
  • Ninnnis

Maken håller på och monterar trappräcke och jag ska gå ut en sväng med vovven. Ikväll kommer min lillasyster, svägerska och brorsdotter (11 månader gammal). De stannar till onsdag, det ska bli jättemysigt

Hoppas ni får en fin söndag, alla söta trådisar! 

• passionsblomman
    Ninnnis skrev 2011-06-19 12:47:26 följande:
    Blommis, hej! Hur är det?
    Läget är ösregnigt (bra) och jag är på snigeljakt-nu kommer de jäklarna fram efter att ha tryckt nere i jorden i torkan. De ska inte få skuggan av en chans att lägga sina ägg i min trädgård. Död Jag har plockat 300 sammanlagt igårkväll och idag.
    Och i pausen har jag lärt Truls "rulla runt" och övat på de kommandon han redan kan.
    Ikväll ska vi fira att sonen gjort bra ifrån sig i skolan i år och att sommarlovet är här. vi ska åka till Kalmar och se "Pirats of the Carrabian"på bio.
    Nu dividerar vi som bäst om huruvida Truls har det bäst hemma (större yta men ensam längre) eller med oss (själv i buren i bilen 2,5 h). Jag tror på att han följer med oss, får promenera innan och efter bion och har sällskap resten av tiden. Fast han är inte van att vara ensam i bilen, så det är ju frågan....Obestämd
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård