• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Leksi

Sitter och är pissarg på Ellos kundtjänst just nu!! Skrikandes
    Beställde ett regnställ till A i förra veckan. Hade en värdecheck som sa att jag fick 300 kr rabatt om jag beställde för 900 kr så jag beställde lite annat smått och gott så jag precis kom upp i 900 kr för att få rabatten. Till saken hör att jag hade en gammal mailadress registrerad på mitt personnr och det gick givetvis inte att ändra på nätet utan jag hade varit tvungen att ringa kundtjänst (lätt vid 23 på kvällen) så bekräftelsen såg jag inte förrän igår. Då såg jag att en vara var slut och att jag därför skulle betala 800 kr. Kul! Jag får en vara mindre men ska betala 200 kr mer!! Men jag tror ju i min enfald att det bara är att ringa kundtjänst och reda ut vad jag tycker är ett missförstånd. Jag kan väl bara beställa ett par andra skor till A istället. Men nej tji fick jag. Det går inte. Ordern är ju redan skickad! "Om jag lägger in en annan vara nu så registreras det som ett nytt köp". AAAAHHHH!!! Skrikandes Jag brukar inte vara den som tar i när jag tycker saker är fel men idag blev jag verkligen arg och jag vill minnas att jag använde ordet "sinnessjukt" men hon gav inte med sig ändå.

Dagens i-landsproblem, jag vet, men fanimej så irriterande. Jag tror minsann att jag ska returnera hela skiten när det kommer. Demon Någon som vet en bra hemsida där man kan beställa ofodrade regnställ i strl 86?

------------------------

Men åh vad skönt att allt var bra med Axels hjärta Daa!!! Hjärta Och vilken liten gullunge som charmar personalen!

• Villemoa
    Heloise skrev 2011-06-20 08:33:39 följande:
    Nu måste iv rusa

puss på er alla i regnet och Villemoa, välkommen hem!
    Tack!

Och vilken jäkla hagga till sjukgymnast!! Hon må va bäst vad gäller sjukgymnastik hos pws:isar men hon har faen inga people skills!! Demon Demon
  • Villemoa
    Leksi skrev 2011-06-21 09:12:16 följande:
    Sitter och är pissarg på Ellos kundtjänst just nu!! Skrikandes
    Beställde ett regnställ till A i förra veckan. Hade en värdecheck som sa att jag fick 300 kr rabatt om jag beställde för 900 kr så jag beställde lite annat smått och gott så jag precis kom upp i 900 kr för att få rabatten. Till saken hör att jag hade en gammal mailadress registrerad på mitt personnr och det gick givetvis inte att ändra på nätet utan jag hade varit tvungen att ringa kundtjänst (lätt vid 23 på kvällen) så bekräftelsen såg jag inte förrän igår. Då såg jag att en vara var slut och att jag därför skulle betala 800 kr. Kul! Jag får en vara mindre men ska betala 200 kr mer!! Men jag tror ju i min enfald att det bara är att ringa kundtjänst och reda ut vad jag tycker är ett missförstånd. Jag kan väl bara beställa ett par andra skor till A istället. Men nej tji fick jag. Det går inte. Ordern är ju redan skickad! "Om jag lägger in en annan vara nu så registreras det som ett nytt köp". AAAAHHHH!!! Skrikandes Jag brukar inte vara den som tar i när jag tycker saker är fel men idag blev jag verkligen arg och jag vill minnas att jag använde ordet "sinnessjukt" men hon gav inte med sig ändå.

Dagens i-landsproblem, jag vet, men fanimej så irriterande. Jag tror minsann att jag ska returnera hela skiten när det kommer. Demon Någon som vet en bra hemsida där man kan beställa ofodrade regnställ i strl 86?

------------------------

Men åh vad skönt att allt var bra med Axels hjärta Daa!!! Hjärta Och vilken liten gullunge som charmar personalen!
    Mäh, vad irriterande!   De kunde ju vara liite tillmötesgående kan man tycka! Lindex har ju en webshop, de borde ju sälja regnkläder nu. Även Kappahl och H&M har.
  • Villemoa

Daa: skönt att det inte var nåt med Axels hjärta!

Flamman: karlsloken kan ju ta och flytta nu på en gång om så han kan hålla koll på städningen själv om den nu inte duger...Demon 

Blommis: stackars lilla Truls! Förstår att du blev rädd och ledsen, det hade jag också blivit!

Ninnis: nu är det inte alls långt kvar, så spännande!! Jag tror BF blir den 7/7

Bruttan: hoppas du njuuuuter på Gotland!

lanovia: hoppas illamåendet ger med sig snart!

Fru E: *kramar om* jädra sjuksköterska att ifrågasätta och tjafsa!

Vad mer var det jag skulle kommentera...hmm.....som bortblåst! Kramar till alla

• Ninnnis
    MSW skrev 2011-06-19 19:39:02 följande:
    Smyger in för att fråga ninnis hur mycket du gav för sjalen? Funderar på sjal till bebben, och de kostade typ 600:- på närmaste affär här..
    Hej MSW!

Jag gav 399 kr på Tradera (fick den för utropspriset). Det fanns andra som hade lägre utropspris, men den här var i stort sett oanvänd och i rätt färg. Jag ska hämta den imorgon så då får jag se om den är lika fin som jag tror
  • Ninnnis

Jag har inte hunnit in här överhuvudtaget eftersom lillasyster, svägerska och brorsdotter fortfarande är här. Vi ska snart äta sushi men brorsdottern vill inte riktigt somna så jag passar på att kika in här medan hon nattas.

Leksi, jag hade definitivt returnerat alltihop. Sen hade jag kanske gjort en ny beställning på samma saker (fast andra skor) om jag inte hade hittat motsvarande saker någon annanstans. Det är en principsak!

Heloise, vad härligt att ni har Panzers syster som stöd. Det är klart att ni inte orkar stötta andra gällande Elises diagnos. Hoppas huset blir en ömsesidig förälskelse

Fru E, jäkla vårdcentral! Kunde hon inte vara lite mer sympatisk med tanke på vad ni har gått igenom? Något nytt om Buster förresten?

Daa, vad skönt att det inte var någon fara med Axels hjärta! *andas ut*

Villemoa, välkommen hem!

Hvidis, har svärmor åkt hem? Har det gått bra?

Flamman, vad gott med egenfiskad fisk Jobba inte ihjäl dig, vännen.

Nu ska vi äta sushi, och kram och förlåt för allt jag glömt kommentera!

• Ninnnis

Blev förresten lite nojig idag eftersom jag inte hade könt Mini röra sig på hela dagen. Inte ens puffar från mig hjälpte. Vi har varit på stan hela dagen och lagom tills jag bestämt mig för att kolla upp det om han inte rörde sig innan kvällen började han böka. *puh*

Jag vet att det är mindre rörelser nu när det är mindre plats, men man blir ju ändå orolig när han inte rör sig.

• Hvidbrud

Ninnis: jo, nu är vi ensamma igen. Det gick över all förväntan, denna gången. Hon fick laga all mat och diska och hålla babyn när jag lekte med lilla e, vi drog inte med henne på några upplevelser, så hon kände sig nöjd och trygg. Ett frispel fick jag, men fick sansat mig ganska snabbt igen... Började tänka på teorin om att det man reagerar starkt negativt på en egenskap hos en annan människa, är det en reaktion på en spegling av något i en själv som man har svårt att acceptera. Då blev jag genast tyst...
    förrestn så har de utförsäljning i Barnliv- barnbutiken här nere vid oss. 50% på allt. Ganska mycket bra grejer kvar. Vi införskaffade en bambo pjamas, en fin trärassla, en fin träpall, en kiddyboard och säkerhetsdimseliduttar till nya köksbordet. För 600kr. *nöjd*

• Fru Bygg

Hej alla!
    Det var evigheter sen jag var här inne och kommenterade. Jag försöker smygläsa, men ngt mer finns det inte tid för just nu. Det är full fart på jobbet, har bara drygt två veckor kvar och en av mina ersättare är på plats. Därav mkt mindre tid på jobbet. Sitter på två heltidstjänster nu och ska lära upp en kille på den ena tjänsten och det går inte fort. Det kommer nogt att bli toppen, men det är lite segt. I nästa vecka kommer en annan kille som ska ta över min andra tjänst, så i nästnästa vecka (sista på jobbet) kommer det förhoppningsvis att vara lite lugnare. Sen är det full kaos hemma, allt är bara bra med oss i familjen och pricken, men sommarstugan tar all kraft och tid just nu. Nu ska det förhoppningsvis vara denna helgen också, sen kommer byggare och bygger en hel del de kommande tre veckorna. Sen har vi semester och kan fixa det sista i lugn och ro hoppas jag!

Har nu gått in i den sista tredjedelen av graviditetet och har kommit till vecka 28. Tiden bara springer iväg och på tisdag är det dags för den andra glukosbelastningen och besök hos BM.

Lanovia, snart dags för RUL va? Spännande!
    Hvidis, låter som ni har det toppen med lille J och att allt är bättre nu med E och syskonfrågan. Du är min förebild som tvåbarnsmamma med två blöjbarn!
    Lekis, usch för Ellos! Jag hade också skickat tillbaka allt och sedan lagt om ordern som ngn rekommenderade!
    Flamman, många kramar till dig och dina underbara tjejer!

Har glömt vad mer jag ska kommentera, men jag ska titta in fler gånger idag, när minnet kommer tillbaka!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård