• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

När jag tänker på att lille mini snart är här, svämmar ögonen och hjärtat över.

• Hvidbrud

Hörde precis någon son sa: vill man att tiden ska gå långsammare, får man göra allt för att leva i nuet!

• Hvidbrud

Soldemor: jag såg att du hade skeivit i tråden, det kunde jag se i mina favoriter, men när jag klickade på länken var där inget nytt inlägg. Jätte konstigt! Kanske dyker det upp senare...?
    Ja! Fika!

• Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-06-23 22:47:01 följande:
    När jag tänker på att lille mini snart är här, svämmar ögonen och hjärtat över.
    Gulliga du! Hjärta
  • Snorkfröken77

Tack för lyckönskningar i "vår" tråd Man blir så varm i hjärtat att det finns så mycket fina och goa människor Jag blir jätterörd!

Ninnis - Stort lycka till när det blir dags Jag håller alla tummar och tår att du får din drömförlossning! *kram*

• Ninnnis
    Snorkfröken77 skrev 2011-06-23 23:44:54 följande:

Tack för lyckönskningar i "vår" tråd Man blir så varm i hjärtat att det finns så mycket fina och goa människor Jag blir jätterörd!

Ninnis - Stort lycka till när det blir dags Jag håller alla tummar och tår att du får din drömförlossning! *kram*

Åh, tack! Vad gullig du är

Grattis igen till lilla Leffelina, det är så underbart att hon äntligen är hos er ♥

Visst är det fantastiskt hur engagerad man kan bli i människor som man aldrig har träffat och faktiskt inte ens pratat med. Ett livsöde som ert berör långt in i hjärteroten.

Stor kram!
  • lanovia 08

Glad midsommar allihopa! Hoppas ni får en kanondag. Vi är i stugan med mina föräldrar. Snart frukost och dags att göra tårtan. Sedan blir det promenad för att plocka blommor till Es krans. Vi tänkte även gå ner o se vad hon tycker om dans runt stången Högst troligt älskar hon det.

• lanovia 08

Flamman vart skall ni åka på semestern? Jag undrar också hur det känns att åka med maken.

• lanovia 08

Hvidis du verkar så lugn o bra med dina två barn. Hoppas man själv lyckas hålla sig så. Skönt att svärmorsbesöket gick bra.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård