• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Idag snittas en av mina barndomsvänner. Tänker på henne o hoppas allt går bra. Hennes dotter föddes med syrebrist dt skall förhoppningsvis inte hända idag.

• lanovia 08

Har alla haft en bra midsommarhelg?

• Ninnnis

Lanovia, får jag gissa vilken restaurang ni ska på? Mysigt med vuxentid

Lycka till på RUL imorgon, så spännande! Vill ni ta reda på vad det är för kön?

• Ninnnis

Jag har precis varit hos BM. Blodtrycket var lite högt men under gränsen. Ny kontroll på torsdag.

Jag och vovven ska snart köra till stan och promenera med en väninna.

• Daa

*springer in, vinkar och skickar släng- ar till alla*

Bruttan: massa kramar till hela familjen på semester. Hoppas ni har det toppen.

Flamman: tänker på er. Hoppas att semestern blir bra och det fina minnet ni hoppas på. *kramar om*

Lanovia: småfnissar när jag läser om er lilla Spillevink. Så underbart skoj med en liten tös som hittar på. Lycka till på RUL.

• Daa

*vinkar till Ninnis*
    Du känner inte av något än, men det är ju några dagar kvar till 1 juli.
    Bra att de håller koll på blodtrycket.

• Daa

Tror förresten att det var vid den här tiden för ett halvår sedan som vi precis hade fått höra "Öppen 3 cm. Då kör vi väl på. Här, byt om." från barnmorskan på förlossningen.

Nu kom maken hem. Då ska han få ta hand om halvårs-parvlarna medan jag klipper gräs.

En massa såhär-efter-midsommar-kramar.

• lanovia 08

Ninnis jobbigt med trycket men bra att de håller koll. Kanske bra om Mini kommer ut snart? Du gissar nog rätt när det gäller restaurang. Jag försökte föreslå en annan denna gång men gick inte så bra Men när vi åker till Stockholm har jag lagt in mitt veto. Vi är nyfikna på könet men här berättar de inte det på Rul o vi kommer inte betala för att få veta.

• lanovia 08

Just det ja går inte göra mellanrum med mobil.

• lanovia 08

Hej Daa. Allt bra med er? Oh är parvlarna 6 mån. Grattis.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård