• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

Idag har jag cyklat en sväng, legat på terrassen och läst förlossningsbok, promenerat, tittat på fotboll och slutligen slappat i soffan med maken. Det är verkligen lyx att vara ledig i detta härliga sommarväder

Nu ska jag krypa till kojs. Kram och godnatt!

• Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-06-29 14:16:52 följande:
    Hej i värmen!
    Hej!

Idag håller vi oss under parasollet, jag, vovven och magen. Vovven, som inte förstår sitt eget bästa, vill dock till varje pris ligga i solen så nu pausar vi inomhus en stund.
  • Heloise

Kikar in som snabbast för att kika om mini gjort entre

Grattis till fint UL Lanovia,och gulle-Moa.
    Har inte hunnit läsa ikapp, har haft besök sen i måndags.

puss

• Hvidbrud

Grattis Lanovia! Så härligt att allt var fint. Nyfiken i en strut, vill veta vilket kön det är, men det vill ju tiden visa! Jag har en känsla av att der är en h*n!

Idag kommer e's kusin. Hon ska sytanna i tio dagar. Tror att det ska bli bra. Som en au pair liksom... E avgudar henne och omvänt.
    Nä, nu läcker jag! Får se till lille J!

• Fru sy

HEj i sommarvärmen. Vilket underbart väder vi har, dock är det lite varmt mitt på dagen så Orvar och jag håller oss inne då och myser och så är vi ute på fm och kväll.

Har inte hunnit var inne här så mkt senaste tiden. Vi har haft fullt upp. Mannen har fått för sig att vi ska bli biodlare så vi har varit runt och köpt grejer till det i lite olika delar av Sverige Förra söndagen var vi i Lund och hämtade bikupor, fick mannen att köra till Malmö så jag kunde köpa tyg på Stoff och stil. På vägen hem stannade vi hos nga kompisar. Var hemma sent på kvällen. Morgonen efter åkte vi ner till våra föräldrar, var där i 2 dagar. Sen hem och tvätta innan det var dags att ta sig iväg på midsommarfirande. Jag hade dessutom blivit genomförkyld så mådde sådär. Tror att jag hade början till mjölkstockning oxå på midsommarafton, fick jätteont i brösten och började frysa. Som tur väl va så hade min kompis en pump så efter pumpande blev det bättre. Har skaffat en pump själv nu oxå. Var hemma och vände innan vi körde till Jönköping för att hämta fler saker till bina. Då stannade vi på IKEA och köpte lite plock vi behövde, bla 2 byråar så veckan har jag spenderat med att sortera ut bland mina kläder och lägga in i de nya byråarna. Mannen jobbar sista dagen idag innan 6 veckors semester, så härligt!! Till helgen kommer det hit kompisar, de ska ha barn i augusti så ska bli mysigt att få klappa lite mage

Villemoa: Mysigt på ALV, dit ska vi oxå sen när Orvar blivit lite större. Jag är uppväxt där, var där iaf varannat år Och jag har längtat efter att åka dit igen. Hur gammal tror du Orvar behöver vara för att uppskatta det? Duktiga Moa som lämnat sina nappar!

Lanovia: Härligt med lyckat UL, och ni vet könet... nu blir jag ju nyfiken

Hvidis: Duktiga E som kissat på pottan!!

Ninnis: Ingen mini är här, det är spännande nu!!

Kramar till er alla, nu ska vi ta oss ut lite på en promenad här.

• Ninnnis

Härligt med besök och avlastning, Hvidis. Duktiga lilla E som kiissar på pottan! Jag tycker inte det var länge sedan du plussade med henne

Fru Sy, ni har haft fullt upp hör jag. Skönt med gemensam semester snart. Och vilken start på dagen du hade! (såg på FB)

• Ninnnis

Min mage har varit alldeles stenhård (sammandragningar?) sedan i förrgår och inatt har jag knappt kunnat sova pga rejäla känningar (värkar?). Jag har ju varken haft sammandragningar eller värkar under graviditeten, så det är inte lätt att veta vad som är vad. Nu verkar det dock ha stannat av sedan tidigt imorse.

Jag ska ta en promenad med vovven och sedan till BM, vi får väl se om det händer något mer. Fast man kan väl ha både SD och värkar långt innan det sätter igång på riktigt, så det är säkert ett par veckor kvar

• Fru sy
    Ninnnis skrev 2011-06-30 11:31:37 följande:
    Min mage har varit alldeles stenhård (sammandragningar?) sedan i förrgår och inatt har jag knappt kunnat sova pga rejäla känningar (värkar?). Jag har ju varken haft sammandragningar eller värkar under graviditeten, så det är inte lätt att veta vad som är vad. Nu verkar det dock ha stannat av sedan tidigt imorse.

Jag ska ta en promenad med vovven och sedan till BM, vi får väl se om det händer något mer. Fast man kan väl ha både SD och värkar långt innan det sätter igång på riktigt, så det är säkert ett par veckor kvar
    Spännande!! Visst kan man ha känningar lång tid innan, det är ju jag ett levande exempel på Men visst känns det häftigt att det börjar kännas lite annorlunda... det kan ju betyda att det alldeles snart är på g?!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård