• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Villemoa

Flamman; vad LÄSKIGT med din bror och hans fru!! TUR att det gick bra ändå! Hur mår de nu?

• Villemoa

Leksi; jättebra att du tog tag i det och kontaktade psykologen! Säger som Flamman; be om hjälp! Vet att det inte är det lättaste men annars går du under. Många kramar

• Norrskensflamman

Brorsan med fru  mår bra. Lite skakiga fortfarande.

De som är varslade på jobbet har blivit kontaktade av chefen, och mig har ingen kontaktat så jag antar att det betyder att jag klarade mig. Den här gången.

• passionsblomman

Helloouuu!

-VÄLKOMMEN ORVAR!!!!Baby Men hur blev det nu då? I vilken vecka kom han och vilket datum? Jag rörde till min ikappläsning lite här...

-GRATTIS lilla GRODAN!
    Snart ska jag allt krama dig på riktigt!

Ja och så var det väl tusen mer saker, som vanligt. Men jag får hoppa in här där ni är tror jag.

Jag har rejsat i trädgården i helgen-vi fick en massa bra gjort! *nöjd*
    Sedan har jag fortsatt själv måndag och tisdag, jämte tvätt inför resan och allt sådant.

Men käppen i hjulet stavas m-a-g-s-j-u-k-a och än har bara jag klarat mig. Sonen spydde natten mellan söndag/måndag, lugnade sig framåt måndag em och igår andades vi ut lite och trodde vi skulle fara uppåt redan som ikväll. Men då börjad e sambon. Ur alla ändar. Hela natten. Hela förmiddagen. Nu har han fått i sig lite thé och jag står och fixar köttsoppa, så vi ska se om lite kan stanna kvar.
    jag har alla fönster och dörrar öppna och vädrar baciller med en dåres envishet och intalar mig själv att jag borde blivit dålig redan om det vore så. men jag mår finemang än så länge. Och tvättar vidare, packar och har bestämt att vi visst ska åka-vi blir bara en dag försenade... 

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fru E

Skickar en Glad Påsk hälsning till er goa tjejer

Läser allt ni skriver men håller mig lite i bakgrunden.
    Sista VUL imorgon och då avslutas antagligen detta försök, gissar på att B1&B2 kommer lagom till påskafton så ska nog dopa mig med en nubbe eller två även om brodern m familj som kommer på besök inte dricker

• Leksi

Hej Fru E, önskar så att allt ska vara bra på VUL:et imorgon men förstår det som att hoppet närmast är teoretiskt? Ingen kul påsk för er i år men hoppas en nubbe eller två och släktbesök skingrar tankarna lite. KRAM!

• Ninnnis

Grattis till lyckat RUL, Fru Bygg!

Fru E, hur dags är VUL imorgon? Vill gärna tänka på er lite extra då ♥

Muggles och Blommis, jobbigt med sjuka barn/sambor. HOPPAS ni klarar er!

Blommis & Bruttan, hoppas ni får en härlig påsk tillsammans. Umgås lite åt mig också

Hvidis, något nytt?

Bruttan, hoppas du får vara frisk nu!

Flamman, härligt med kör och gemenskap, det är ni värda.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård