• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Daa

Hej på er. Hoppas att påskhelgen har varit bra.

Heloise: grattis till vårdnadsbidraget! Så skönt. Hur fungerar det, är det tidsbegränsat eller kommer ni att ha det kontinuerligt?

Villemoa: grattis på bröllopsdagen i efterskott.

Flamman: mina varmaste kramar till dig. Skönt att din väninna kunde komma förbi.

Leksi: Duktiga A som tar sina första steg.

Vår påsk började fint med lite olika besök: vi bröt nya marker med tvillingarna och det funkade ganska bra. Sedan blev det trubbel med svärföräldrarna. Svärmor är dålig och det finns ingen väg tillbaka. Mitt hjärta värker för henne och det värker för maken. Allra mest värker det för svärfar.
    Maken vill givetvis hjälpa dem allt han kan, för han är en god son och han har under många år hjälpt dem med allt sådant som kan vara svårt för gamla människor. Men han är ju också en god far och make, och vill inte lämna mig ensam med tvillingarna så mycket, för emellanåt är det jobbigt. Och han vill ju gärna umgås med sina barn. Det är inte lätt.

• Daa

Nu vaknade småttingarna. Snart matdags, alltså.
    Skulle behöva amma, känner jag, men måste fundera om jag vågar prova amning-flaskmatning den här gången.

Kramar.

• Norrskensflamman

Daa: så tråkigt med svärmor... Förstår att maken din slits, vill säkert räcka till för alla.
    Skickar en kram till hela familjen!

• Norrskensflamman

Jag har inte kunnat somna i natt förrän 2:30 eller nåt. Jag har idag skallebank... Nu bannar jag mig själv för att jag inte tog en insomningstablett som läkaren ju faktiskt skrivit ut åt mig, för att ta när det blir så här.
    MÅnga tankar som snurrar, ångest och oro som härjar i kroppen och jag är så trött så jag vill gråta, men kan ändå inte bara lägga mig och sova. Precis som om hjärnan är rädd för att somna eller koppla bort tankarna från alla bekymmer för ett tag.
    Jaja, ikväll är det jag som tar en tablett.

• Ninnnis

Hej!

Flamman, skönt att ni har haft en fin påsk trots allt. Jag förstår att det är jobbigt att förhålla sig till hans vändningar. Jag är så glad att du och flickorna har så många fina människor omkring er i alla fall!

Fru Sy, vad underbart det låter med lille Eskil ♥ Jag ser fram emot förlossningsberättelsen

Heloise, grattis till vårdnadsbidraget! Åh vad skönt att ni slapp bråka er till det. Heja!

Hvidis, hur är det? Ingen bebbe än väl?

Leksi, stora lilla Alfred som går! *hjärtar*

Villemoa, grattis på bröllopsdagen!

Blommis och Bruttan, jag hoppas ni har haft en härlig påsk i fjällen.

• Ninnnis

Daa, fy vad hemskt med din svärmor Jag beklagar verkligen. Kram på er!

Flamman, det låter som en dålig start på arbetsveckan. Hoppas du får sova inatt.

• Ninnnis

Jag har haft en underbar påsk. Härligt sommarväder, grillning, sovmorgnar, umgänge med vänner och familj, långpromenader med hunden, livehockey (som Sverige tyvärr förlorade mot Ryssland), god mat och avkoppling.

Vi var i stugan med mina föräldrar fredag till måndag, hunden älskar att vara där eftersom han kan bada i sjön nästan hur mycket han vill. Grannarna var dessutom där med sina tre hundar, så det var full fart. Träffade även höggravida bästisen, förmodligen för sista gången innan hon blir mamma. Konstigt... Hjärta

Jag har massor att göra på jobbet (kanske inte så konstigt efter 11 dagars ledighet) så jag hinner inte hänga här så mycket just nu.

Kram på er allihop!

• Villemoa

Tack för grattis!

Daa: vad tråkigt med svärmor Många kramar till hela familjen!

Flamman: hoppas du får sova inatt! Kram

Ja Hvidis, hur går det?

• Villemoa

Nu ser jag igen att ett till av mina inlägg blev jättekonstiga! Jag försöker igen;

<3 lille A som tagit sina första steg!! Precis lagom till första födelsedagen också Håll i hatten Leksi för nu blir det springa av!

• Hvidbrud

Nej nej. Ingen bebbe ännu! Lovar att säga till! Svullen som en ko i värmen bara... 38+2 idag, samma som när jag snittades med lilla e! Så allt fr.o.m. nu är nytt! (han får gärna komma ut nu...)

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård