• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • muggles

Flamman: jag säger samma - dejt?!

Hvidis: hur mår du då nu när det närmar sig BF?

Fru Sy: härligt med en bebbe som gör som de ska - äter, skiter, sover (Men jag brukar alltid säga att de första två veckorna sover de mkt, sedan kan man avgöra hur "snälla" de är...)

• Hvidbrud

Muggles. Jo tack! Har precis krupit ner i sängen igen... Trött, stor tung och lätt illamående och diare... Och sur på alla som kör bil... Fyvad jag svor åt bilisterna på väg till dagis idag! Hopas lilla e inte lär efter!
    Tycker att det borde vara dags att föda nu. Satsar också på den tredje maj. Tänk om det blir trådtrillingar! Hi hi!
    I övrigt är jag totalt ego och inne i min egen bubbla och läser era i änlägg och känner med er och komenterar i tanken och hjärtat, men får inte ut det på skrift. Gläds och våndas med er, fina tjejer!
    Nu ska jag sova lite, om nu vattnet skulle gå! Hi hi! Drömmer förlossningsdrömmar hela tiden, som jag vaknar av, så nu hoppas jag på en Heloise-dröm starring J. Depp...!

• Norrskensflamman
    Hvidbrud skrev 2011-04-27 23:35:42 följande:
    Dejt på onsdag?????!!!! fördjupa!!
    Jamen alltså hallå... Jag har bestämt mig för att göra vad JAG vill. Och jag vill omge mig med människor som är snälla med mig, som uppskattar mig, som får mig att skratta och må bra.
    Det finns några såna personer i min omgivning. En del av dem råkar vara av motsatt kön...

Efter allt som hänt och med tanke på vart min sämre hälft befinner sig, och jag vet fan inte med VEM han är och vad han gör, så tycker jag att jag kan unna mig en dejt med en trevlig, snygg karl som faktiskt inte vill mig illa. Eller är jag helt fel ute?
     Sen om definitionen på honom är kompis, vän, kollega, flirt, eller något annat, det känns rätt oviktigt just nu. Han får mig att må bra. Kort o gott.
    Jag är värd att få må bra en liten stund. Tycker ni inte??
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2011-04-27 10:12:49 följande:
    Jag saknar Ingis också!
    darling! Saknar er alla supermkt...men den lilla stund jag satt vid datorn efter att loppan nattats.....den spenderas numera i trädgården med pyssel....härligt men som sagt.....saknar er!

Har lite mer än lagom mkt nu....så har det varit lite väl länge nu känns det som.
    loppan har feber med jämna mellanrum o jag börjar bli orolig.....men men...fullt ös med friggebygge, trädgårdsblommor, omplanteringar, vattning o lite ogräsresning.....
  • Villemoa
    Norrskensflamman skrev 2011-04-28 11:21:01 följande:
    Jamen alltså hallå... Jag har bestämt mig för att göra vad JAG vill. Och jag vill omge mig med människor som är snälla med mig, som uppskattar mig, som får mig att skratta och må bra.
    Det finns några såna personer i min omgivning. En del av dem råkar vara av motsatt kön...

Efter allt som hänt och med tanke på vart min sämre hälft befinner sig, och jag vet fan inte med VEM han är och vad han gör, så tycker jag att jag kan unna mig en dejt med en trevlig, snygg karl som faktiskt inte vill mig illa. Eller är jag helt fel ute?
     Sen om definitionen på honom är kompis, vän, kollega, flirt, eller något annat, det känns rätt oviktigt just nu. Han får mig att må bra. Kort o gott.
    Kan du hoppa upp och klappa dig på att du är!!
  • Ninnnis
    muggles skrev 2011-04-28 09:15:56 följande:
    Då blir det Sven och Glen (alla i Göteborg heter Glen... ).
    Såklart! Hur kunde jag missa det?! *slår mig för pannan*
  • Ninnnis

Flamman, KLART du är värd det!

Lanovia, heeeeej! Jag förstår att det är full rulle och att du är trött. Kram på dig!

Ingis, heeeeeej! Stackars Busan som är febrig. Lova att du är rädd om dig och titta in när du har tid. Kram!

Jag har tillbringat halva arbetsdagen med att sitta på ett flygplan (på marken) och läst förlossningsbok. Det var inte planerat, men så kan man också tillbringa en halv torsdag... Jag hade mest problem med att hålla mig vaken. Nu måste jag jobba igen lite.

• lanovia 08
    Norrskensflamman skrev 2011-04-28 11:21:01 följande:

ABSOLUT!!!!! Det är du mer än värd!!!!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård