• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden

*kryper in helttäckt i jord och bränd av solen o kollapsar i ett moln av damm o jord*
    ...planterat 130 plantor i dag..helt färdig...överkörd o jäkligt nöjd....blir nog bra när allt växt till sig!

Fru E? *KRAMAR JÄTTEHÅRT*

Blommis: fyyyy för magsjuka!
    Måste bara dela med mig.... i vått o torrt....svaga bör undvika följande berättelse...
    ..... igår så satt jag o loppan i uterummet o fikade.....hon satt i sin vita ikea barnstol.....o så hör jag....*blubbblubbblubb*....ok mer lös mage.....*drippdrippdripp...plaaaaask*.....
    helt plötsligt räcker inte blöjan till....rinner igenom....igenom byxor o stol....ner på klinkern......rådvillig mamma står o drar sig i håret....vad gör man först...hilfe......suck..bläää....o ledsen tjej-

Slutkörd men glad önskar jag er alla en RIKTIGT GLAD PÅSK!!!!
    Ses på blåkulla! KRAAAM o

• Villemoa

Ingis: nää, stackars lilla loppan!! Hoppas hon blir bra i magen snart!!

Blommis: fyy farao för magsjuka!! Hoppas du klarar dig!

Flamman: ja, det är jättebra att ni har kören så ni får tänka på annat för en stund

Fru E: många kramar till dig!!

Fru sy: välkomna hem!! Orvar är alldeles bedårande söt!! <3

GLAD PÅSK önskar jag er alla fina trådisar!! 

• Fru sy

Tittar bara in en snabbis igen för att berätta att allt är kanon! Verkar som amningen kommit igång ordentligt nu, brösten rinner och "Orvar" bajsar mkt Har jag sagt att han är helt underbar!

Imorgon ska vi in på vägning med honom, hoppas han gått upp lite då. Förresten så tror vi att vi bestämt vad han ska heta. Efter att ha smakat på det några dagar känns han som en Eskil, så troligen blir det de.

Nu ska det ammas i sängen, sen sova (förhoppningsvis.)

• Heloise
    Fru sy skrev 2011-04-21 22:47:29 följande:
    Tittar bara in en snabbis igen för att berätta att allt är kanon! Verkar som amningen kommit igång ordentligt nu, brösten rinner och "Orvar" bajsar mkt Har jag sagt att han är helt underbar!

Imorgon ska vi in på vägning med honom, hoppas han gått upp lite då. Förresten så tror vi att vi bestämt vad han ska heta. Efter att ha smakat på det några dagar känns han som en Eskil, så troligen blir det de.

Nu ska det ammas i sängen, sen sova (förhoppningsvis.)
    Åh lille Eskil *hjärta*. Vad mysigt det låter Fru Sy, hoppas ni blir ordentligt ompysslade i påsk

Kommer ni ihåg att jag hade fått goda nyheter ifrån FK, nu är beslutet taget och vi blir beviljade vårdbidrag för Elise, vilket betyder att jag kan gå ner i antal föräldrardagar och kan därmed stanna hemma längre Känner mig helt euforiskt glad över beslutet, alla sa att det var omöjligt att bli beviljad för spädbarn/småbarn, vi fick en kanonbra handledare det var väl det som avgjorde beslutet.

Sen har jag fått veta att en av mina bästa vänner väntar bebbe nr2 Det tog henne ca 3 år att bli gravid med 1an och ytterligare 2 år för att bli gravid den här gången så 1an och 2an är väldigt efterlängtade ( hade mamman valt hade hon redan haft 3-4 haha) nu håller jag bara tummarna för att allt ska gå bra!

Glad påsk på er go' vänner!Skål{#emotions_dlg.flower}Hjärta
  • Norrskensflamman

Glad påsk!
    Här sitter jag och är lite gråtig och snyftig.
    Vi har haft en bra dag, varit ut och cyklat hela familjen så lilla K fått träna att cykla. HOn har fortfarande lite problem med det. Maken är "snäll" men inte varm om vi säger så. Pliktskyldig puss när han drog iväg till M.
    Han sa att han ska försöka sälja sin egendom därborta så att han kan köpa loss det här huset eller köpa sig ett annat. Det verkar som att han bestämt sig. Det känns... konstigt... sorgligt... skrämmande... jag vet inte vad. Samtidigt som han kan komma hem och säga att vi ska försöka på nytt och bla-bla-bla. Man vet ju fan aldrig nåt med honom. Suck. Jag vill bara få lugn o ro känner jag. Sen vem som bor kvar i huset, spelar egentligen ingen roll för mig längre. BAra någon av oss gör det, så att flickorna har kvar sin trygga bas här.
    Ja, ja, nu har jag gråtit o gråtit och ringt efter en väninna, för jag känner att jag ska nog inte vara ensam just nu... Känner mig lite för nere Hade dessutom glömt ta mitt piller imorse, och  i förrgår glömde jag också.
    Kanske därför?

• Fru sy

Nu har jag hunnit sitta här en liten stund och läsa ifatt allt ni skrivit. Dessvärre kommer jag inte ihåg n bråkdel av vad jag tänkte kommentera.  Så ni får nöja er med en påskkram från mig. Hvidis både jag och mannen är från Karlskrona, det är en jättefin stad! Har du nga funderingar är det bara att fråga.

Eskil har precis ätit sin tredje frukost och ligger nu i mitt knä och hickar lite. Jag har en banankaka i ugnen, hann precis sätta in den innan han vaknade.

De senaste nätterna nu har han sovit jättebra, matning med tre timmars mellanrum. Däremellan sover han som en liten gris. Så jag känner mig faktiskt rätt pigg. Men vi brukar sova en liten eftermiddagslur tillsammans också E och jag. Nätterna på bb var jättejobbiga med en mkt ledsen E men sedan vi kom hem har det inte alls varit så.

Vi ska sätta oss och skriva ner en förlossningsberättelse ngn dag snart, lägger in den här sen då så får ni veta lite hur det var. Kan inte förstå att det redan gått en vecka... samtidigt som det känns som han varit hos oss hur länge som helst.

• Villemoa

Fry sy: <3 lille Eskil!! Vad mysigt ni har det, njuut nu bara!

Flamman: en stor kram till dig! Har ni haft en bra påsk?

Hoppas alla haft en bra påsk, det har vi! Vi har haft superfint väder och njutit av det har vi också. I fredags hade vi två grannpar med barn här på fika som blev till några glas vin och singstar till kl.02.00 Igår var vi och köpte smultronschersmin (doftar underbart ljuvligt) och olika perenner till rabatter och idag har vi varit på brunch hos goda vänner. Påsken avslutas imorgon med bröllopsdag och Pippi on Ice i Globen med Moa

• Soldemor

GLAD PÅSK!

Har haft ljuvliga dagar i detta drömväder vi har här nere!

Passionis: Jag fick rätt på mina gudstjänster! Tog inte uppståndelsen på fel ställe! Tack för tipset!

I går var vi på konstrunda som avslutades på Kafe Annorlunda vid Stenshuvud, gott!
    När vi kom hem tog vi tjejerna och åkte till botaniska trädgården. Vi gicd fär med dem i nästan två timmar, härligt! Isolde går glatt fram till alla för att de skall få hälsa på henne, medan Siena är något mer reserverad. Men efter ett tag var hon ganska frimodig hon också. Amaretto är det inte alls lönt att ta dit , han tycker det är sååå läskigt med alla människor som joggar och cyklar, huu!

Skickar en puss till lille Orvar-Eskil och en jättekram till Flamman.

Nu skall jag snart träffa ett av sommarens alla brudpar, sedan hem och skriva räkningar, deklarera och bada Isolde i svart-och-mjällshampo samt lite allmän tassikyr.

• Leksi

Välkommen hem Fru Sy! Och välkommen tillbaka hit! Dina inlägg andas så mycket gjädje och harmoni att det är en ren fröjd! Ser fram emot att läsa om förlossningen!
    ♥Eskil♥

Käraste Flamman, kram! Vad bra att du hade en väninna som kunde komma över i fredags. Hur mår du nu? Här kommer en stor kopp varm choklad med vispgrädde i. Kaffe

Villemoa - grattis på bröllopsdagen! Skål  Hur många år firar ni?
    Ååååhh - smultronschersmin vill jag också ha!!!! *avis*

GRATTIS till beviljat vårdnadsbidrag Heloise!! Skål Det är ju underbara nyheter!!

Ingis, hoppas Loppan är helt frisk nu och att du fått vila lite i påsk. Väl jobbat med rabatten! Foto?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård