• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Leksi

Hej Blommis! Kul att du tittar in! Men blä för magsjuka! Håller tummarna för att du klarar dig och att pojkarna dina blir friska snart så ni kommer iväg på er resa!

Orvar kom i söndags den 17 april och jag tror vi kom fram till att det var i vecka 40. Apropå det, har du fått komma hem nu Fru Sy? Stor kram till dig och er nyaste familjemedlem! Hoppas ni har det bra & att 3-dagars bluesen inte nockat dig fullständigt. Hur ser han ut den lille och vad ska han heta? *nyfiken i en strut*

• Ninnnis

Idag har vi hämtat vagnen och köpt spjälsäng och matta till Minis rum

Nu är jag mätt och belåten efter långpromenad och tacos, så nu ligger vi omlott i soffan alla tre.

• Leksi

Tack för snälla ord Bruttan och Flamman. ♥

Det blev inget läkarbesök idag. A sov så fullständigt skitdåligt inatt att jag inte orkade gå. Han sov 19.30 till 22.30 och var sedan vaken till 2! Kl 6 steg vi upp för dagen. Mmm mysigt värre. Maken gick och la sig på golvet i arbetsrummet och sov! Förvånad (Vi har inget gästrum eller bekväm soffa som går att sova på.)
    Undrar om A är i någon utvecklingsfas eller så eftersom han har så svårt att komma till ro. Eller så är det bara så kul att krypa och ställa sig upp och prata att han vill öva på det på natten också. Eller så är det tänder på gång. Han har inte en enda än så det kanske vore på tiden!

Nu sitter jag här och vet att jag borde gå och lägga mig, helst för en timme sen, men man vill ju ha några timmar för sig själv också. Satt och moffade i mig makens påskägg från jobbet framför finalen av Sveriges mästerkock och nu ligger det som en härlig klump i magen, not.

• Leksi
    Ninnnis skrev 2011-04-20 21:32:09 följande:

Nu är jag mätt och belåten efter långpromenad och tacos, så nu ligger vi omlott i soffan alla tre.
    Kul!!
  • Leksi

Soldemor, jag måste fråga, hur kommer det sig att Solde har två extrahussar?

• Heloise
    Ninnnis skrev 2011-04-20 21:32:09 följande:

Åh vad kul!

Jobbigt Leksi, säger som Flamman, jättebra att du kontaktat läkare!

Imorgon är det bvc grupp, kvällens fråga, ska jag dra ur sonden och låtsas att allt är bra? Eller låt sondfan sitta kvar och få massa frågor? Bläääääää för frågor.

Elise har fått ett nytt babygym, typ aktivitetscenter och den går att ställa över babysittern, hon älskar det! Gjorde min dag att se henne smälla till leksaker och fnula med de"svårare" dår man ska rulla nån kula etc. Tidigare hade jag en dålig dag, Elise bara grät för att hon inte kan "göra" nått och vill göra så mkt och jag grät för att hon grät ja ni fattar. Ägglossningshormonerna är på topp mao

Puss på er
  • Ninnnis
    Heloise skrev 2011-04-20 21:56:25 följande:
    Imorgon är det bvc grupp, kvällens fråga, ska jag dra ur sonden och låtsas att allt är bra? Eller låt sondfan sitta kvar och få massa frågor? Bläääääää för frågor.
    Frågar folk verkligen om ni inte själva säger något?

Härliga Elise som härjar i babygymmet! Glad
  • Ninnnis

Leksi, vad jobbigt det låter. Bra att du har kontaktat läkare i alla fall. Hoppas ni alla tre får sova bättre i natt. 

• Fru sy

Vi är hemma och allt är jättebra! Har inte alls läst tillbaka i tråden, får göra det imorgon eller någon annan dag Finns någon bild på fb på vår lille kille om någon är nyfiken.

Många kramar från oss!

• Ninnnis
    Fru sy skrev 2011-04-20 22:25:08 följande:
    Vi är hemma och allt är jättebra! Har inte alls läst tillbaka i tråden, får göra det imorgon eller någon annan dag Finns någon bild på fb på vår lille kille om någon är nyfiken.

Många kramar från oss!
    Heeeeej!

Jag såg precis bilderna på FB och han är heöt bedårande! Hur mår ni? Hur var förlossningen? Vad ska han heta? Många frågor
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård