• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fjällbruttan

Nu orkar jag inte mer, nu har alvedonet tagit ner febern så nu är det dags att Nanna Kudden!

Tänker på er alla och vill skriva mer men orken tryter...

Men en extrakram till lilla Elise! <3

Och en undran, hur fan går man ner 20 kilo tills juli??  Vill gärna veta det

• Heloise
    Fjällbruttan skrev 2011-04-19 23:36:14 följande:
    Nu orkar jag inte mer, nu har alvedonet tagit ner febern så nu är det dags att Nanna Kudden!

Tänker på er alla och vill skriva mer men orken tryter...

Men en extrakram till lilla Elise! <3

Och en undran, hur fan går man ner 20 kilo tills juli??  Vill gärna veta det
    Har man en jävla massa fett redan som moi, så brukar det gå fort som bara den i början. Hmm juli var kanske optimistiskt, men augusti. 20kg/4=5/4= 1.25. Med VV så gick jag ned ungefär 1.5kg i veckan. Sen tar det sig så klart inte på en gång, utan jag räknar med att det tar sin runda tid och då hinner jag ner en 5kg till

Jag var ju så duktig med Elise och låg på -5kg i v28+5, så det räcker om ajg går ner 20-25kg

Jag tänker äta den "tråkiga" tallriksmodellen. 1//4 protein, 1/4 kolhydrater, 2/4 grönisar, köpa en mindre tallrik och dricka mina 3 l vatten per dag. Jag har även lånat Jillian Michaels dvd 30day shred, som ska vara skitbra. Jag är rädd för Jillian och så en promenad på en timme per dag, det är ju inte så att jag har skit mycket att göra om dagarna Panzer vill montera filmkamera på Elise så hon kan filma migTungan ute ain't gonna happen.
  • Norrskensflamman
    Leksi skrev 2011-04-19 22:16:48 följande:
    Fy Flamman så jobbigt!! Rynkar på näsan När får ni besked? Inte ska ni behöva gå med ovissheten över påsk eller?

Vilken grej med skotern då! Förvånad Shit pommesfrites! Att de klarade sig! Och vilken tur som du säger att inga barn var med!

Menar du typ såna här:
    Ja!!! Typ såna. Med eller utan snörning. Var hittade du dessa?
  • Norrskensflamman

Leksi: känner så himla väl igen det du beskriver, den där tröttheten som gör att man bara vill gråta, gråta, gråta.
    Jättebra av dig att du tagit tag idetta NU och går till psykologen. *klappar på axeln* Lyssna nu också och gör din hemläxa. Det är helt nödvändigt att du tar hjälp!!    Svälj stolthet, jantelag, duktighetsjäkeln som sitter på ena axeln och be om hjälp, annars kommer du inte orka!! Lille A kommer det inte att gå nån nöd på om han får vara med mor eller farföräldrar några timmar på helgen. Däremot kommer han må sämre om hans mamma går in i en uttmattningsdepression... Så stor kram på dig käraste vännen ♥ Vill du så går det bra att inboxa mig!

• Fru Bygg

Hej alla!
    Som tiden springer iväg. Hinner inte alls sitta här och skriva med er just nu. Hade verkligen velat, men det är full fart både på jobbet och hemma. Igår var vi iallafall på RUL och allt såg bra ut. Tyvärr ville inte lilla pricken visa om det var en tjej eller kille, så vi får sväva i ovisshet. Men det viktigaste är ju att allt är ok!

Stort grattis till Fru och Herr Sy till Orvar!!!

Många kramar till alla er andra!
    Ska se om jag kan titta in lite efter helgen. Vi åker till sommarstugan imorgon och ska riva friggeboden. Nästa steg i ordningen för att kunna bygga till i sommar.

• muggles

Flamman: vilken otäck olycka med skotern, usch. TUR att det gick bra!

Jag har inte börjat må dåligt än men tyckte vansinnigt synd om Moa igår, vet inte hur många gånger hon kräktes. Och så var hon så förbaskat törstig men varje gång hon drack så kom det upp "Det är inte roligt" grät hon.

• Norrskensflamman
    muggles skrev 2011-04-20 11:17:40 följande:
    Flamman: vilken otäck olycka med skotern, usch. TUR att det gick bra!

Jag har inte börjat må dåligt än men tyckte vansinnigt synd om Moa igår, vet inte hur många gånger hon kräktes. Och så var hon så förbaskat törstig men varje gång hon drack så kom det upp "Det är inte roligt" grät hon.
    Naaaaww... *hjärtar lilla Moa* Stackarn! De blir så ynkliga och alldeles "slaka" när de kräks så där.
    Hoppas, hoppas du klarar dig Mugglan!
  • Soldemor

UUUrrrk! Jätteräligt m kräksjuka! Stackars lilla Moa!

Ikväll blir det kulturellt igen, vi skall på teater i Malmö, "All we need is love". Spännande, har blivit rekommenderad föreställningen av Soldans extrapappor.

Känns som om allt är på plats inför påsken, bortsett från lite detaljer kring en vigsel och ett dop (samma familj, ja) Får inte tag på dem. Hoppas de dyker upp när vi skall öva vigseln i morgon.

Nu är det sopplunch sedan syförening. Jag önskar alla här en skön eftermiddag i vårens sol och värme! Solig Katt

• Norrskensflamman

Både jag o flickorna ska på körrep i kväll.
    Jag ska sjunga på påskdagen (långfredag hoppar jag över, maken åker fredagkväll så vi ska vara ute med barnen och cykla och lite annat på dagen innan han åker) och så ska både barnen och jag sjunga på annandag påsk. Jag är så glad att jag har kören och kyrkan med alla dess verksamheter som riktar sig till barn och barnfamiljer. Man känner sig alltid så välkommen, även som "ensamstående" (för så känner jag mig faktiskt).
    Det finns alltid nån  att prata med, en hjälpande hand, och tid till lite reflektion.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård