• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Men gud Ingis Så flitig du  är med blommorna!!! En riktig Flitiga Lisa

Låter helt absurt för mig med plantering och frösådd... Vi har stora snödrivor kvar här, även om det smälter undan rätt bra om dagarna.

• Soldemor
    ingenjörsbruden skrev 2011-04-19 12:32:19 följande:
    Nu ska jag försöka jobba lite....är inte så motiverad....vill hålla påskledigt nu...... o kram på er alla
    Vad är påskledigt? Hmm, tror jag har hört ordet någon gång långt bak i tiden...
  • Norrskensflamman

Hvidis, jag vet inte hur det känns när vattnet går av sig självt. På mig tog de hål på hinnorna båda gångerna... och då kändes det blött o varmt, som att man kissade på sig.

• Norrskensflamman
    Soldemor skrev 2011-04-19 12:37:09 följande:
    Vad är påskledigt? Hmm, tror jag har hört ordet någon gång långt bak i tiden...
    Innan du blev präst va?!
  • Soldemor
    Norrskensflamman skrev 2011-04-19 12:38:04 följande:
    Innan du blev präst va?!
    Mm, ungefär så.
  • Villemoa

Hvidis; jag hade också mycket flytningar men när vattnet går blir det mer blött, plaskvått. För en del kommer mycket vatten på en gång och för andra så sipprar det hela tiden. För mig gällde det sistnämnda. Det räckte inte med trosskydd när vattnet gått utan jag fick byta till binda och byta den ofta! Luktar heller inte som flytningar utan mer som sperma (som sagt; i vått och torrt...)

Det låter som att det kan vara vattnet som gått! Förvånad Ring till FL och prata med dem så kanske du får komma in på kontroll.

• ingenjörsbruden
    Villemoa skrev 2011-04-19 12:40:05 följande:
    Hvidis; jag hade också mycket flytningar men när vattnet går blir det mer blött, plaskvått. För en del kommer mycket vatten på en gång och för andra så sipprar det hela tiden. För mig gällde det sistnämnda. Det räckte inte med trosskydd när vattnet gått utan jag fick byta till binda och byta den ofta! Luktar heller inte som flytningar utan mer som sperma (som sagt; i vått och torrt...)

Det låter som att det kan vara vattnet som gått! Förvånad Ring till FL och prata med dem så kanske du får komma in på kontroll.
    Hahaha SÅ luktar det! Jag satt länge här o funderade på hur det luktade......hahhahaa tror någon har haft för lite att göra i sänghalmen på sistone....
  • Heloise

www.receptcentralen.se/brod-och-bak/hamburgerbrod/

Jag gjorde 8 istf 10, då vart bröden lagom för 90grams hamburgare( typ icas färska). Däremot rekomenderar jag att man penslar med ägg utrört i vatten innan man doppar i sesamfrön, mina frön ramlade bara av...

Tänkte ta mig en promenad i solskenet. Vart tvungen att sätta sonden i morse, då lilla skvätten har haft ett uselt dygn när det gäller maten och jag är rädd att hon blir uttorkad

Hvidis: hos mig exploderad ju vattnet Jag kommer ihåg det så väl för det vart ett sådant tryck, kändes som att jag var tvungen att krysta, vilket jag gjorde och small vatten vatten vatten överallt. Jag fattar ju att jag kanske itne skulle ha gjort det men det ar ett sådant tryck att jag höll på att förlora förståndet, fick nästan panik. Vattnet luktade sött. Hmm sperma, ja kanske, jag tycker iofs att sperma luktar brieost men et är väl kanske bara jag hahahaTungan ute

Usch för magsjuka ingis

Flamman: jättefina skor, jag ä'r på jakt efter ett par wedgies till skvättens namnfest och ett bröllop som vi ska på i sommar

• Hvidbrud

Nä, det luktar inte sperma, och ingen slempropp. Tror jag avvaktar lite... Ska till bm på torsdag och kan höra med henne då, OM det inte har blivit mer. Ska kolla med en binda och se hur tung den blir....
    tack för er erfarenhet! Priceless!

Ingis: jag Hr bara dammat av den gamla profylaxen. Den verkar sitta i ryggmärgen.
    Min önskan är att komma in till förlossningen, få akupunktur på en gång och ta värkarna stående och på alla fyra ovh hukandes på boll och vill gärna föda upprätt också med andning och avslapning.
    Men med tanke på att elvis intr verkar vilja fixera sig, blir det nog en helt annan födsel än jag drömmer om. Då ska jag in vid minsta tecken, vända killen och få värkstimulerande dropp och då vill jg ha epidural, värkstimulerande vill jag inte ta naturligt. Det är inte "min värk-termostat" så den räknar jag inte att jag kan hålla i mig "naturligt". Hoppas hoppas att han fixerar sig!

• muggles
    Hvidbrud skrev 2011-04-19 12:20:53 följande:
    Ni som fött: Hur är det när vattnet går? Kommer det mycket, känns det, droppar det bara? Jag har mycket flytningar men idag tycker jag att det är ganska plaskblött i trosan. Inte som om jag kissat på mig, mer som läckage, liksom...(ursäkta intima detaljer, men i vått och torrt...)
    Det kan tyvärr vara lite olika För en del säger det "plask" och så kommer det en stor pöl på golvet. För mig började det med mycket vattniga klara flytningar 3 nätter i rad. Jag trodde såklart att vattnet börjat sippra och vi ringde förlossningen som sa till oss att komma in på ctg (detta var på BF-datum). Men tappen var helt sluten och det var bara väldigt rikliga flytningar. Men sedan dagen efter satte förvärkar igång! När vi kom in till förlossningen var min binda helt plaskblöt och trosorna med så vattnet gick där någonstans i bilen på väg in.
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård