• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Grattis fru sy! Så underbart! Grattis gratis grattis! Välkommen till livet lilla fine Orvar!

• Hvidbrud

Villemoa: ha ha! Jo, men knapt tre veckor passar mig bättre! Han är ju satt till den 7de maj och det är ju 19 dagar kvar. Jag ät hemsöker på att han kommer den fjärde redan så då har vi bara 16 dagar kvar. Hr drömt att vattnet gått på typ 58 olika sätt i 3 olika drömmar inatt... Vaknat och fått kolla efter noga. Har ju ingen aning om hur det känns. SD Börje bli kraftigare och det har kommit några så jag måste ställa mig och andas lite... Så det närnmar sig! Men kullerbyttor, det tycker han fortfarande att det är tid och plats med. Tosunge! Hjärnan har kopplats bort, sättet saker på konstiga ställen, köpet blöjor vi redan har, kämpar med att öppna dörrar åt fel håll osv osv. Instinktshjärnan tar över!

• Hvidbrud

Soldemor: Karlskrona, är det mysigt där? Maken har blivit headhuntad dit, men han tycker att det är långt orts och är rädd för att bli lappsjuk... Jag gillar omväxling och som småbarnsföräldrar kan man ju alltid träffa nya människor lätt. Hmm...

• Villemoa

Hvidis; 4:e är ett bra datum, då fyller en av mina bästa kompisar och min svägerska. Jag tror också han kommer tidigare fast jag tippar tidigare än dig Valborg tror jag han kommer, då är det vår 7-åriga förlovningsdag.

Karlskrona är en jättefin och mysig stad! Var på bröllop där för några år sen så vi passade på att göra en långweekend av det hela och det jag sett tyckte jag var mysigt. Sen vet jag ju förstås inte hur stort det är och så.

• Villemoa
    Daa skrev 2011-04-18 09:24:31 följande:
    Hm. Vilket tillfälle för ett sms att inte komma fram...
    Jag vet!! Tittade på mobilen flera gånger igår och när jag inte hört nåt framåt kvällen började jag bli nervös! Förvånad Tur jag messade henne imorse!
  • muggles

Grattis Fru Sy!!! Lät som en hyfsat snabb historia den där förlossningen... 2500g var ingen stor klump, tur han väntade till v40 med ankomsten.

Hvidis: ja jag är i v34 nu, helt osannolikt...

Extrakram till EA!

• Soldemor
    Hvidbrud skrev 2011-04-18 10:22:54 följande:
    Soldemor: Karlskrona, är det mysigt där? Maken har blivit headhuntad dit, men han tycker att det är långt orts och är rädd för att bli lappsjuk... Jag gillar omväxling och som småbarnsföräldrar kan man ju alltid träffa nya människor lätt. Hmm...
    Det är en helt underbar stad! Det verkar som om man kan bo på ganska många ställen och ha havsutsikt!  Dessutom är husen en aning billigare än på andra ställen. Det är helt klart värt ett besök. Tror att risken för lappsjuka faktiskt är minimal...
  • Villemoa

Jag har också haft en mysig helg. I lördags kom ett par kompisar från min hemstad och hälsade på. Vi bjöd på lasagne och hemmagjord pizzasallad och till efterrätt hade jag gjort en morotskaka med jättegod glasyr på!

Igår var jag och shoppade alldeles själv! Maken var hemma med flickorna, Moa och han påtade i trädgården och Ellie snusade i vagnen. Det var så skönt att vara iväg själv, skönt att kunna prova kläder i lugn och ro.

Hur har ni andra haft det i helgen?

• Hvidbrud

Valborg får han inte komma! Då är mamma på Öland! fast det är ju på knugens födelsedag så det skulle passa min lille prins

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård