• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Vi har haft en härlig helg också. Var på 9års kallas i Falsterbo hos Esthers kusin. Grillade i trädgården och lekte med småtjejerna. Mamma med kille följes med oss hem och sov över. Lilla e bara älskar sin mormor, så hon ville inte sova, bara mommo mommo mommo hela tiden. Mysmorgon med god frukost, sen åkte de hem. Jag somnade vid 11 och sov tre timmar! Sköönt! Var lite hormonmonster på kvällen med humör och tårar, men det får maken faktiskt stå ut med just nu!

• ingenjörsbruden

STOOORT GRATTIS fru o herr Sy! Välkommen Orvar!

Fru E: *KRAMAR OM*

Bruttan: Vilken födelsedag!

Flamman: Farligt med vodka men det är gott ibland!

Hvidis: Klart äkta makar får stå ut med humör o tårar! O klart mommo är bäst!

Solde: Dina kissekottar är jäääättefina!

Lanovia: Tråkigt att maj-trippen blev inställd men vi får försöka ses i sommar istället!

Ninnis: Hoppas du har en underbar påsksemester! Den börjar med fint väder!

Sen var det ngt mer jag sku

• ingenjörsbruden

lle kommentera....men ekar lite ödsligt...

Jo Villemoa, Stackars moa! Hoppas det onda går över fort o vaxet kommer ut.....aldrig hört att man inte kan lösa upp vax i öronen hos barn.....lär mig alltid ngt nytt!

Kraaaaam till er allihopa!

Loppan har feber och passade på att kräka när jag var gräsänka i lördagsnatt....i vår stora säng....inte så spännande.....hon är fortfarande febrig........ o spydde ner hela köket i morse....uuuuuuurk.....hennes pappa hade gett henne rätt mkt yoghurt....o det tål inte en mage som inte ätit mkt på 2 dygn.....men nu har hon fått i sig saft, lite kaka (70%choklad) ett smörgåsrån med smöööööör o lite yoghurt.....

Nu måste jag försöka rodda ihop lite lunch till svärfar o maken som snickara friggebod.... o jag som mååååååste jobba....suck!

• Ninnnis

GRATTIS Herr & Fru Sy!

Välkommen till världen lille Orvar Hjärta

Jag har varit på vattenjympa och ska nu joina maken i trädgården. Tittar in senare, kram så länge!

Extra kraaaaaam till Fru sy

• Fjällbruttan
    {#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Megabamsegrattis till Fru Sy med familj!{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}

Välkommen lille Orvar, underbart att du är här!Nalle
  • Soldemor
    ingenjörsbruden skrev 2011-04-18 11:51:07 följande:
    Solde: Dina kissekottar är jäääättefina!
    Jag också?

• Fjällbruttan

Jag kan bara konstatera att jag klarar inte att kalasa i två dagar

Idag har jag 39,5 i feber, ont i halsen, ont i ett öra och lederna värker som om någon hackat i dem med en kniv..

Maken är faktiskt hemma från jobbet idag för att ta småbarnen...(och min pappa som är kvar här)

Tyvärr var inte distriktssköterskan här i dag så det bir till att vänta tills imorgon och kolla om det är halsfluss...

Och imorgon blir Grodan 1 år, då vill jag ju vara pigg!!

Vår lilla skrutta, tiden har gått så fort och nu går hon med stöd!! Skjuter nåt framför sig och knallar iväg..

Tänker på er alla och njuter av den vackra buketten, den har hedersplatsen mitt på köksbordet!

Blev faktiskt gladare över den än över rosorna jag fick från maken

Kram

• Hvidbrud

Ja, krya, bruttan! Och inte ut å gå mitt i natten i dåligt väder! Tänk att grodan blir ett ÅR! Oj oj oj, vad tiden flyger!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård