• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Muggles: hon måste vara i v. 40! 39+1 tror jag. Hon är två veckor före mig! Tänk att Orvar stannade till fullgångeb ha ofoget! Heja fru sy, hon har varit så himla duktig! Mugglan, du är i v. 34, eller hur var det nu?

• Villemoa

Nu ska ni få höra; jag messade med Fru sy imorse och hon hade skickat ett sms igår eftermiddag som inte gått fram till mig! Förvånad

Så här löd hennes mess;

"Allt gick jättebra! Han föddes 11.07 igår fm. Väger 2584g och är 46cm, och så klart helt otroligt söt!"

HURRA och välkommen till världen lille Orvar!! STORT grattis till Herr och Fru sy! Baby Baby {#emotions_dlg.flower} {#emotions_dlg.flower}

Ser fram emot att få höra hur allt gick sen när du orkar. Njut nu av din lille filur! Glad Kyss

• Villemoa
    Hvidbrud skrev 2011-04-17 19:13:40 följande:
    Muggles: hon måste vara i v. 40! 39+1 tror jag. Hon är två veckor före mig! Tänk att Orvar stannade till fullgångeb ha ofoget! Heja fru sy, hon har varit så himla duktig! Mugglan, du är i v. 34, eller hur var det nu?
    V.40 stämmer nog bra, hon var beräknad nu den 23:e

Tänk Hvidis att du har lite drygt tre veckor kvar, han kan ju komma när som lille Elvis! Förvånad
  • Daa
    Villemoa skrev 2011-04-18 09:12:41 följande:
    Nu ska ni få höra; jag messade med Fru sy imorse och hon hade skickat ett sms igår eftermiddag som inte gått fram till mig! Förvånad

Så här löd hennes mess;

"Allt gick jättebra! Han föddes 11.07 igår fm. Väger 2584g och är 46cm, och så klart helt otroligt söt!"

HURRA och välkommen till världen lille Orvar!! STORT grattis till Herr och Fru sy! Baby Baby {#emotions_dlg.flower} {#emotions_dlg.flower}

Ser fram emot att få höra hur allt gick sen när du orkar. Njut nu av din lille filur! Glad Kyss
    Hm. Vilket tillfälle för ett sms att inte komma fram...

Men
    HURRA för lille Orvar! Heja du som väntade trots allt!. Heja fru Sy som så tappert var stilla!
    Grattis, grattis, grattis herr och fru Sy! {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
  • Soldemor

Grattis till Bruttan! Hurra, hurra, hurra!

Grattis till Fru Sy och lille Orvar! Vad skönt att allt gick bra och att han höll sig på plats så länge!

Varma, varsamma kramar till Fru E,,,vet att ord inte har så mycket att tillföra...kramar lite extra en stund till...

Hade en kanondag i Karlskrona igår med trötta konfirmander när vi åkte hem. Tror att de också t yckte att dagen var bra.
    Försöker hitta på bra och roliga saker flör dem att göra, som samtidigt är meningsfulla och som ger dem olika aspekter på livet att ta med sig i sin ryggsäck.

• Daa
    Villemoa skrev 2011-04-18 09:14:03 följande:
    Tänk Hvidis att du har lite drygt tre veckor kvar, han kan ju komma när som lille Elvis! Förvånad
    Tänka sig, Hvidis!
  • Norrskensflamman

GRATTIS, GRATTIS, GRAAAAAATTIIIIIIIIS Herr o Fru Sy!!! {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    Och välkommen lille Orvar, du är efterlängtad HjärtaHjärtaHjärta

Väntar med spänning på förlossningsberättelse

• Norrskensflamman

Bruttan; du verkar haft en underbar födelsedagshelg Glad för din skull!

Men nu måste du vila... du är inte nån ungom längre

Kram!

• Norrskensflamman

Jag har haft en fin helg.
    Lördag lite shopping med familjen, sen kalas för en tösen hos en kompis och den andra tösen hade kompisar hemma hos oss.
    SEn var mamma i familjen på 30-årsfest med tjejmaffian. Otroligt trevlig fest, men jag gick hem tidigt... KOm hem och blev helt plötsligt jättedålig !!! Hade förträngt att jag inte tål vodka...  Kräks
    Men shit happens, det var värt det!
    Igår var det upp och iväg med flickorna till kyrkan, de skulle sjunga med kören.
    T fick sjunga solo två verser tillsammans med en kompis, inför fullsatt kyrka. HOn var så duktig och sjöng så fint. Att hon vågade!!!  *stolt mamma* Hjärta
    Sen var det oboy, mackor, bulla, korvgrillning utanför församlingsgården, i solen. Jättemysigt.
    På em var vi hos kompisar hela famijen och fortsatte grilla och gona oss i lä i solen. Underbar dag!

• Leksi
    GRATTIS FRU SY!!!!!!! {#emotions_dlg.flower}Solig{#emotions_dlg.flower}Solig{#emotions_dlg.flower}
    Välkommen till världen lille lille Orvar!! Nalle

Så skönt att höra att förlossningen gått bra, när du orkar är vi nyfikna på alla detaljer!

Världens största grattiskram till dig & maken!

*loggar ut och fortsätter jobba*
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård