• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Jag ska nog gå på kören ikväll. Har inte varit sen allt det här strulet började.
    Men jag resonerade som så; maken är borta på påskdagen och även på Valborgs, då vi ska sjunga. Så då kan jag ju lika gärna vara med och sjunga eller hur? Även flickorna ska ju sjunga så det blir ju hur bra som helst.
    Så nu ska jag gå och öva ikväll. Så det så. Nåt som är roligt iaf, för hemma är det ju allt annat än kul just nu. Blä!

• Norrskensflamman

Man kan ju lugnt säga att vårt äktenskap blev en flopp av stora mått!!!!

?=&%%¤#"½*^z%/y&=([563£{

Ursäkta måste avreagera mig lite.......

DemonDemonDemonDemonDemonDemonDödDödDödDödDöd{#emotions_dlg.djavulsk}{#emotions_dlg.djavulsk}{#emotions_dlg.djavulsk}{#emotions_dlg.djavulsk}{#emotions_dlg.djavulsk}SkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesKräksKräksKräksKräksKräks

Så där ja! Nu känns det bättre.
    *skakar av mig självömkanskänslan och skammen, sträcker på ryggen, ut med bröstet och knycker stolt på nacken*

Värre saker har väl hänt i världshistorien, eller hur?!

Kaffe!

• Soldemor
    Daa skrev 2011-04-14 14:51:44 följande:
    Så din arbetsbelastning är inte så hög just nu?
    Hoppas det går bra.
    Oh nej, det är coolt, arbetar bara parallellt med tre gudstjänster just nu (känner mig en aaaaaningen splittrad med vilken jag håller på med för tillfället!)

Kom till insikt som typ i förrgår om detta faktum angående påskens infallande...
  • Ninnnis

Flamman, HEJA DIG! Jag måste än en gång påpeka hur impad jag är av din styrka och förmåga att hålla ryggen rak och huvudet ovanför vattenytan. Du är verkligen beudransvärd och en förebild för dina tjejer.

Klart du ska gå på kören! Du ska göra allt det som får DIG att må bra.

KRAM på dig, finaste du!

• Norrskensflamman
    Ninnnis skrev 2011-04-14 15:53:19 följande:
    Flamman, HEJA DIG! Jag måste än en gång påpeka hur impad jag är av din styrka och förmåga att hålla ryggen rak och huvudet ovanför vattenytan. Du är verkligen beudransvärd och en förebild för dina tjejer.

KRAM på dig, finaste du!
    : -p HjärtaHjärtaHjärta
  • Norrskensflamman
    Soldemor skrev 2011-04-14 15:32:19 följande:
    Oh nej, det är coolt, arbetar bara parallellt med tre gudstjänster just nu (känner mig en aaaaaningen splittrad med vilken jag håller på med för tillfället!)

Kom till insikt som typ i förrgår om detta faktum angående påskens infallande...
    Lite schizo kanske? Du stressar väl inte ihjäl dig bara, kvinna
  • Ninnnis

Nu ska jag köra till vattenjympan. Jag ser fram emot att flyta runt i det varma vattnet under avslappningsdelen. Ska bara ta mig igenom träningsdelen först

Kram på er!

*kramar lite extra på Fru E för säkerhets skull*

• Daa

Flamman: höll på att skriva ett inlägg till dig med ungefär samma innehåll som det Ninnis skrev. Alltså det här:

Ninnnis skrev 2011-04-14 15:53:19 följande:

KRAM på dig, finaste du!
    Det innehöll också ett tack för uppmuntran. Jag börjar nästan kunna tro att vi ska bli experter på logistik.

Men så fick jag ett telefonsamtal som ryckte upp mig ur bebisbubblan en smula. Ganska oroande nyheter om någon som står oss nära. Skit att jag aldrig konfronterade om det som anades var sant. Skit att jag aldrig ifrågasatte om beslutet inte var en aning dåraktigt i så fall. Inte för att det gjort någon skillnad förmodligen, men det hade inte kommit som en chock när allt blev bekräftat. Skit.
    Nåja, kanske kommer att fråga om råd så småningom.
  • passionsblomman

Flamman, UT med det bara! På vilka sätt som helst.

Daa-HEJJA! Vad bra du är!
    Fast vad nyfiken man blev på det där oroande, på ett obehagligt vis. Det lät inte alls bra.

Ninnis, när, hur mycket och länge du och bebis kan stå ut ifrån varandra vid vilken tidpunkt, kommer bara ni att kunna svara på. För min egen del hade jag inte ens tänkt i de banorna första tiden, men andra i min närhet har haft bebisledigt mycket mycket tidigt och velat ha det så. Det där känner du in när det blir dags.

Solde, bara du i slutänden ÄR på rätt Gudstjänst, i rätt lokal, vid rätt tidpunkt, så blir det säkert kanoners. Och vill du ha hjälp kan jag teaterviska "Först döden och långfredag, sedan uppståndelsen och påskdag" så du inte tar det i fel ordning menar jag. Tungan ute

Påsk i fjällen tycker jag kan bli en tradition, vad mig anbelangar. Äggstra bra och kul!Solig
    Förresten så fick jag veta idag, att felet på min sköldkörtel verkar vara "en kraftig inflammation"
    Jaha.
    Läkaren säger att "jag är faktiskt mycket förvånad för jag trodde nästan 100%-igt att du hade överproduktion, med de höga värdena och så länge. Men nu blir det mycket intressant att följa proverna och vidare utvecklig!"
    Jaha.

Ja, men det är ju kul att man är ett intressant case...Obestämd Lite ovanlig och unik sådär. Tomte

Iallafall känner jag mig lättad. Fy vad sköööönt det är när man (åtminstone nästan säkert) VET saker, istället för att gå omkring och sväva i ovisshet!

Och på ICA var de nyinvigning efter renoveringen med Elvisimitatör och allt. Det är inte varje dag man ser gubbarna svassa runt i affärn sådär nöjda. GUD vad med folk det var! man kunde nästan trott att vi bor i en såndäringa tätort...

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård