• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

Blommis, vilken liten buse! Jag tror inte det är någon fara med för mycket motion så länge det inte är extremt utan "bara" långpromenad. Det verkar ju inte gå någon nöd på honom eftersom han har klättrat upp för trappan...

Hvidis, heja Elvis! Men nu får han väl allt stanna på rätt håll?! Har du så ont, förresten? Är det förvärkar eller Elvis bökande?

Villemoa, vad jobbigt för er allihop. Hoppas ni kan hitta något som hjälper.

• muggles

Fru Sy: jag tycker ändå Orvar låter rätt normal. De går väl upp sisådär 250 gr/vecka på slutet så då väger han drygt 3 kg om han kommer på BF och det känns ju inte alls onormalt? Bara bra att klämma ut en så liten krabat.... Dessutom är det lungorna som är mest kritiska och den perioden har du ju passerat med råge. Och barn över 2,5 kg har oftast inget problem med att hålla värmen, så jag tror inte det blir några som helst problem. Hur mår din pappa nu förresten?

Hvidis: har ni funderat på att be din mamma ta sig till förlossningen och hämta storasyster där? Det är ju en lösning om det skulle gå väldigt fort nu andra gången.

Vi var på TUL idag och Ada och Beda har gjort ett tillväxtsprång: 1800+1900 gr nu (mot 1400 gr för 2v sedan). De väger inte alls långt ifrån vad en enling skulla ha gjort i denna vecka (v33). Sedan har de båda extra mkt fostervatten så det väger ju det också, inte konstigt att jag tycker det börjar bli en aning kämpigt. Jag är ju bara 160 cm lång så det är rätt mkt mage som putar ut framåt att bära på...

• muggles
    Fru sy skrev 2011-04-13 11:14:00 följande:
    Måste fråga en lite otrevlig sak... är det någon av er som sett av att slemproppen gått innan det satte igång för er? Var nämligen en slemmig typ genomskinlig sak när jag torkade mig efter toa... undra om det kan varit en bit av den?!?
    Japp min slempropp gick i omgångar innan själva vattnet gick och innan värkarna satte igång. Så det kan vara den!
  • muggles
    Norrskensflamman skrev 2011-04-13 12:02:15 följande:

Jag vill vara lycklig. Har jag kommit fram till. Är det för mycket begärt

Nä, nu ska jag gå och äta. Det luktar mat från lunchrummet.

Nä det är inte för mycket begärt! Kram!

Ang FK har jag fortfarande inte fått ngt besked om min sjukskrivning. Lite oroad är jag...
  • Ninnnis
    muggles skrev 2011-04-13 14:29:19 följande:
    Vi var på TUL idag och Ada och Beda har gjort ett tillväxtsprång: 1800+1900 gr nu (mot 1400 gr för 2v sedan). De väger inte alls långt ifrån vad en enling skulla ha gjort i denna vecka (v33). Sedan har de båda extra mkt fostervatten så det väger ju det också, inte konstigt att jag tycker det börjar bli en aning kämpigt. Jag är ju bara 160 cm lång så det är rätt mkt mage som putar ut framåt att bära på...
    Heja Ada och Beda! Jag kan inte sluta fascineras av dem och er. Det är så fantastisk!

Inte så konstigt att det börjar bli tungt för dig, nej... När är BF om ni skulle gå tiden ut? Jag tror du ligger ganska exakt 4 veckor före mig? Jag har BF 3 juli. 
  • muggles

Ninnnis: BF är 3 juni för oss. Det känns väldigt otacksamt att säga det men jag hoppas faktiskt att jag slipper gå till v40...

• Norrskensflamman

Mugglan: Härligt att A o B växer så bra, men du jag ser dig framför mig... 160 och rejäl tvillingmage  Innan det är färdigt kommer du vara som en pilatesboll   Tack för kramen

Blomman; söta Trulsen, jag tror inte det går nån nöd på honom att han fick vara igång mycket. Han fick ju sova igen det sen, och han haltar inte. Allt frid o fröjd!

Hvidis: Men jösses, vilken rackarrockunge Elvis verkar vara. Kan inte vara still och bestämma sig vilken kroppsdel som först ska få göra entré i stora världen

Villemoa: Fy farao vad jobbigt med den där allergin. Min kompis som har pollenallergi får stora delar av vår och sommar förstört pga det

• Villemoa

Nää, allergier av alla de slag är inte roliga alls!

Muggles; härliga Ada & Beda som växer fint!

Blommis: söta lilla Truls!

Hvidis: ja Elvis är sannerligen en liten lurifax! Hoppas han vänder sig rätt tills det är dags!

• Hvidbrud

Muggles: vilken bra ide! Om vi ska in när förlossningsarbetet börjar, kan det ju ta mååånga timmar. Tror inte att hon får komma in på förlossningen, men de kan ju ara på bb till mamma kommer (som precis ringde och sa att hon inte kan den 30-1...) nu ska här diskas. (om jag komme upp från golvet... Smidig som ett kylskåp!)

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård