• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman
    Ninnnis skrev 2011-04-13 07:56:27 följande:
    Jag inser också att det vid en eventuell andra graviditet inte kommer att vara lika lätt att få tid till vare sig träning eller vila, så jag försöker verkligen njuta nu. 
    Du gör helt rätt Ninnis. Passa på nu  och njut!
  • Ninnnis

Hvidis, jag tycker abslout att du ska sätta ner foten om du inte känner dig bekväm med att ha svärmor där. Jag vet ju hur jobbigt du har tyckt det har varit innan och det blir kanske inte lättare i samband med förlossningen. Din mamma borde väl hinna dit? Du får säga till om det är något jag kan göra eller bidra med. E känner ju inte mig så himla väl, men om det krisar så får du höra av dig.

Fru Sy, tänk att Orvar har stannat i magen så länge ändå! Även om han är lite liten så är det väl helt ok om han kommer nu. Vilken bra kuvös du har varit!

Flamman, onsdagskram till dig!

• Norrskensflamman

Tack för er omtanke. Egentligen så är jag inte ute efter att nån ska tycka synd om mig. Jag har ju ett val... som jag måste göra själv. Men er stöttning, oavsett vad jag beslutar mig för, betyder enormt mycket.

Ni behöver inte vara oroliga för mig, jag fixar det här på nåt jäkla sätt. Rent känslomässigt har jag tagit ett jättekliv bort från min man, det gör att han inte kan såra mig på samma sätt som tidigiare, endast genom barnen då i så fall. Jag är medveten om att det förmodligen kommer bli nästa steg Men då jäääääää...... Om inte förr så DÅ vaknar lejoninnan i mig!!!

• Norrskensflamman

Hvidis, ta inte dit svärmor om du känner så där. Låt mamma din ha jour, två timmar borde räcka. Ha en reservback up på närmare håll ifall det blir kris och ilbråttom. Finns det ingen som skulle kunna funka i er närmaste omgivning? Gulligt av Ninnis att erbjuda sig t ex! Men så är hon ju också världens bästa Ninnis

• Fjällbruttan

Hej!

Fru E, satans helvetes jävla skit, det är vad jag tycker, men jaghoppas att VUL visar något positvit!
    Håller tummarna och önskar och önskar!

Kramar om i massor!

• Fjällbruttan

Jag är lite mör idag, hade ett litet gallstensanfall i måndags natt och igår morse stack jag iväg till bagarstugan  och började baka kl 8... 18 liter senare och kl 17 vacklade jag hemåt! Men redan då hade vi sålt för 1400 till klassen så nu hoppas vi att resten säljs till påsk och att vi kan ta en paus ett tag

Då ska jag börja baka till konfirmation i stället

Fick en liten överraskning igår, när jag stod där i stugan som mjöligast och svettigast dök min faster, farbror och kusin och ett kusinbarn upp Jag blev så glad!! Nu har jag dem här till på söndag och ska mysa!
    Kusinbarnet är jämnårig med lilla VIld så hon är också mycket lycklig

Sen igår kväll dök pappa upp, så nu är det full fart

Och ikväll kommer stora I´s bästa kompis och sover över för de ska rida ikväll...

Och i söndags flyttade en av mina kompisar med barn upp i stugan som de har lånat av oss hela vintern och blir kvar till första maj!

Och snart kommer Blomman  

Just nu virvlar det runt mig med det är positiv energi så det är gott i hjärtat! 

• Ninnnis

Flamman, jag vet att du klarar dig! Du är så stark och jag beundrar din förmåga att hålla dig flytande i allt detta. Kram igen!

Hvidis, det låter jobbigt med hostan. Hoppas den går över och hoppas Elvis har vänt sig rätt en gång för alla!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård