• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman
    Villemoa skrev 2011-04-13 11:35:16 följande:
    Blommis; knepigt minst sagt! Hoppas du snart får klarhet!
    Knepigt var ordet. Och min tröst just nu, är att handläggaren på F-kassan sa åt mig "nu får du sluta springa iväg så fort med allt! Sitt lugnt i båten, så reder vi först ut vad allt det här är, innan du måste ha lösningar på precis allting"

För det är verkligen en stressfaktor att det hela ju tar sån tiiid!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Norrskensflamman

Villemoa: Grattis till Ellie 5 månader Och tack för den fina låten. Älskar den

Bruttan och Blomman: Hjärta tebax!

Fru Sy, slempropp JA, sen kan det gå ett tag, dagar, vecka jag minns inte. Men hela din kropp förbereder sig nu för att ta emot filuren Orvar!

• Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2011-04-13 11:51:30 följande:
    Knepigt var ordet. Och min tröst just nu, är att handläggaren på F-kassan sa åt mig "nu får du sluta springa iväg så fort med allt! Sitt lugnt i båten, så reder vi först ut vad allt det här är, innan du måste ha lösningar på precis allting"

För det är verkligen en stressfaktor att det hela ju tar sån tiiid!
    Blomman, hur har du lyckats få ta i en sån vettig FK-handläggare   Lyssna på henne/honom. Hoppas du snart får några svar dock... Man vill ju veta hur man mår liksom...
  • Norrskensflamman

Har varit hos kuratorn. NU börjar jag känna att det ger något. Idag fick jag hemläxa i sann KBT-anda.
    Fylla i två papper "Mål och värdering". Om tankar och DRÖMMAR som JAG ser som viktiga inom vissa områden. Hon betonade extra att det handlar om drömmar, inte om vad som är rimligt utan rena drömmar.
    Och sen om hur JAG skulle vilja vara som person inom dessa områden och lite sånt. Inte hur andra vill att jag ska vara.

• Norrskensflamman

Jag vill vara lycklig. Har jag kommit fram till. Är det för mycket begärt

Nä, nu ska jag gå och äta. Det luktar mat från lunchrummet.

• Ninnnis
    passionsblomman skrev 2011-04-13 12:34:08 följande:
    KOLLA!

www.brollopstorget.se/Forum-1-94/m3952240.htm...

Jag vann ett sådant där kryddkit med min bild på humlan!
    Grattis, vad kul! Vilken härlig bild och fin text. Du är bra, du

Din FK-handläggare är ju helt fantastisk. Det får en att tro att det kanske finns hopp för mänskligheten ändå. Tänk om fler vore som henne, vad många som skulle må bättre då.
  • Ninnnis

Bra att det går framåt med kuratorn, Flamman. Och det är INTE för mycket begärt att du ska vara lycklig! *kramar*

Villemoa, vad jobbigt det låter med allergin. Har de andra det lika jobbigt? För visst var maken och Moa också allergiska?

Fru Sy, spännande med slemproppen!

• passionsblomman

Ja, man har ju lite andra referenser till just den myndigheten sedan tidigare om man säger så. Så det är uppfriskande-och ovant-med henne!

• Ninnnis
    passionsblomman skrev 2011-04-13 11:23:11 följande:
    Ninnis, häromsistens skrev du om makens egentid med mini där i magen. Ooooooo vad gulligt det var! (och helt obegripligt att du kunde sova ändå! )
    Ja, maken tyckte det var fantastiskt mysigt. Han blev alldeles rörd. Och jag började såklart nästan gråta när han berättade det. Men sov gott gjorde jag i alla fall
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård