• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-04-12 12:14:35 följande:
    Jag vet Men när man känner sig utsvulten på närhet så tar man det man får liksom... Jag är väl stark i anden men svag i köttet... eller nåt. Jag vet inte. Det är så många känslor som man vill få utlopp för.
    Jag förstår det. Därför är det kanske inte helt rätt av mig att ha synpunkter på det heller, men det gör mig så ont att han behandlar dig så illa. Men det finns inget rätt eller fel. Du måste göra vad som känns mest rätt (eller minst fel) för dig.
  • Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-04-12 12:15:50 följande:
    Idag känner jag mig lite sorgsen.
    Det är inte ett dugg konstigt. Har du möjlighet att mysa lite extra med tjejerna ikväll? Knyt handen om ditt halsband och påminn dig själv om att du är värd all kärlek och respekt. Och att må bra.

*kramar hårt och stryker bort sorgsenheten från din panna*
  • muggles
    Ninnnis skrev 2011-04-12 10:13:58 följande:
    Flamman, skönt att helgen har varit bra och utan bråk. Jag gillar inte riktigt det du skriver om "ingen närkontakt eller ömhet förutom på ett plan". Egentligen tycker jag inte att han borde få närkontakt på det planet heller om han inte visar någon ömhet i övrigt, men jag vet att det inte är så lätt för dig heller.

Kram och välkommen hem i alla fall!
    Jag skriver under på detta...

EA: skriver här med - är så himla himla ledsen för det där jäkla blodprovsresultatet
  • muggles

Flamman: det gör mig ont att läsa om ert förhållande, som oavsett anledning  (diagnos el annat) är destruktivt. Jag har själv haft ett destruktivt förhållande och det finns nog inget som är svårare att komma ur... Jag varken har råd att komma med el tror att du är redo för att höra dem så jag skickar bara lite medkänsla!

• Soldemor

Oj! Kom helt plötsligt på att det är påsk nästa vecka = ha tre gudstjänster på fem dagar = måste börja förbereda!
    *liten stressdjävul biter ordentligt fast i nacke och axlar* Demon 

• Norrskensflamman
    muggles skrev 2011-04-12 14:27:59 följande:
    Flamman: det gör mig ont att läsa om ert förhållande, som oavsett anledning  (diagnos el annat) är destruktivt. Jag har själv haft ett destruktivt förhållande och det finns nog inget som är svårare att komma ur... Jag varken har råd att komma med el tror att du är redo för att höra dem så jag skickar bara lite medkänsla!
    Tack. Hm, jo, jag vet. Samlar kraft.
  • Norrskensflamman
    Ninnnis skrev 2011-04-12 13:22:43 följande:
    Det är inte ett dugg konstigt. Har du möjlighet att mysa lite extra med tjejerna ikväll? Knyt handen om ditt halsband och påminn dig själv om att du är värd all kärlek och respekt. Och att må bra.

*kramar hårt och stryker bort sorgsenheten från din panna*
    *fingrar på halsbandet*
  • Fru sy

Andbeyond: Hon är helt underbart söt er lilla Mary!

Daa: Härligt att det kändes okej igår att vara hemma själv med parvlarna, skönt att mannen jobbar halvtid första tiden nu!

Flamman: Skönt att ni fick en bra helg! Blir så ledsen för din skull när jag läser hur maken är mot dig. KRAM

Heloise: Underbara ögon hon har er dotter!

• Fru sy

Idag har vi träffat bm och läkare igen. Mina gallsyraprover hade kommit och de har höjts lite till. Ligger inte så högt att det är någon fara men det kommer fortsätta följas upp med nya prover imorgon. Allt "vanligt" hos bm såg bra ut. Vi gjorde även ett tul. Han är lite liten vår kille, inom det normala men precis. Han beräknas väga 2700g idag, iofs vägde jag bara 2850g när jag föddes och det är ju genetiskt. Bm tyckte inte vi skulle vara oroliga, men man funderar ju ändå på det. Men flödet i navelsträngen var bra så han får ju näring, och så är han väldigt aktiv där inne. Men nu är det dags för honom att komma ut tycker vi, är trött på alla prover som måste tas och oron som hela tiden är där... bm tyckte vi skulle hem och köra på med färdknäppen, enligt henne skulle 3 omgångar från mannen ge en bra igångsättning så vi får väl testa det nu

Nu skall jag hitta på ngt här, kan inte riktigt bestämma mig för vad jag skall göra bara... tvätta fönster, baka, sy eller kanske städa i skafferiet... eller är det dags för dammsugning igen?!?

Kramar till er alla!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård