• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

Fan EA.

Jag gjorde just ett blekt försök att uttrycka min känsla inför det du just sa, i andra tråden. men det går ju inte. Bara tomt och ledset och skittråkigt å det allra värsta.
     Vilket SKIIIIIT!!!!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Leksi

EA

Håller en liten tumme för VUL:et på fredag.

STOR KRAM

• Daa

Men fru E, det får inte vara sant!
    Håller också en liten tumme inför fredagen. Måtte det visa sig att det har gått vägen trots allt. *kramar om*

• Daa

Andbeyond: kul att höra av dig. Hoppas att du kryar på dig snart. *glad att du är så glad *

Söta lilla Mary...*smälter*

• Daa

Det gick ganska bra igår, förutom när det skulle matas. Hade ju tänkt att det skulle fungera bra att amma den ena och samtidigt flaskmata den andra, för det ser ju ganska lätt ut på de tecknade bilderna i tvillingbroschyrerna...
    Men nu har även Fälga bestämt sig för att det ibland inte alls passar att ta bröstet. Det blev stressigt, frustrerat och skrikigt innan jag lyckades ställa om allt till dubbel flaskmatning, men sedan gick det ganska bra.
    Maken jobbar halvtid i några veckor, så nu tänkte jag strunta i att amma tills han kommer hem. Hoppas bara att tuttarna går med på det också.
    Att jag enligt bvc ska försöka amma Axel extra mycket nu när han har otrevlig hosta, det får jag väl försöka lämna därhän några timmar.
    Just nu har parvlarna somnat i varsin babysitter ♥.  Jag ska ställa i ordning med kuddar och prylar i vårt basläger: madrassen på golvet i vardagsrummet.

• Ninnnis

Fru E, jag skickar så många kramar jag bara kan här också. Ge inte upp hoppet än! Det gör i alla fall inte jag. Men åh vad jag hade önskat att ni skulle slippa allt detta strul. 

*kramkramkramkramkramkramkramkramkramkramkramkramkramkramkramkramkramkram*

• Ninnnis
    muggles skrev 2011-04-11 15:55:55 följande:
    Ninnnis: vi hyrde babyskyddet av NTF. Då kostade det 300 kr för 9 mån. Nu kommer vi att hyra 2 st och priset har gått upp till hela 400 kr för 9 mån. Man använder babyskyddet så kort tid så det kändes inte värt att köpa och själv skulle jag aldrig köpa ett begagnat, så då undrar jag hur lätta de är att sälja vidare. Nästa stol som används till 4 år köpte vi och det kommer Moa att ha hunnit växa ur innan den behövs till Ada/Beda. Så vi får köpa en till helt enkelt.
    Tack för tipset, jag ska kolla upp NTF också.
  • Ninnnis
    andbeyond skrev 2011-04-11 17:40:05 följande:
    Hej! Snabb uppdatering i amningshysterin Mary är alldeles underbar, äter, sover, bajsar, skriker och är söt. Jag har ont men det går bra när jag har voltaren i kroppen. Det läker bra men lär ta runt 6v till innan jag börjar bli ok med att sitta på stolar och ta promenader... Trots detta är jag helt otroligt glad Bild på min Älsk finns i galleriet.
    Ska försöka kommentera snart. Kram till alla tills dess!
    Heeeeej!

Hon är ju alldeles bedårande! Vilken vacker liten tjej *hjärtar lilla Mary*
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård