• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Daa

Bruttan: stackars M!

Heloise: Elise är verkligen underbart söt! Vilka fantastiska ögon.

Nu är Axel inte så nöjd längre. Kanske kom han på att han inte alls är mätt egentligen. Måste kolla.

• Ninnnis

Daa, vad DUKTIG du är som roddar parvlarna alldeles ensam. Hoppas de uppför sig exemplariskt hela dagen Kram till er alla tre!

• Fru Bygg
    Ninnnis skrev 2011-04-11 07:53:37 följande:
    Vi har haft en härlig helg med restaurangbesök, grill x 2, gudsonens 5-årskalas, långpromenader i skog och vid hav, hundträff och trädgårdsfix. Igår var det 18 grader i skuggan, rena sommarvärmen! Nu jobbar jag fram till torsdag sedan har jag (förhoppningsvis) påskledigt i 11 dagar. Efter påsk är det bara 27 arbetsdagar kvar innan jag går på föraldraledighet
    Låter som en toppenhelg! Härligt med 30 arbetsdagar kvar!
  • Fru Bygg
    ingenjörsbruden skrev 2011-04-11 08:34:22 följande:
    Fru Bygg: Mysig med sommarstugan!
    Mammigheten....ja du....Ballabus är ju osså rätt mammig...men jag brukar berätta för henne att mamma måste laga mat.....eller mamma kan inte bära på dig för mamma får ont i ryggen(liiiite vit lögn).......gå till pappa o mys....o nu myser hon mer än gärna med honom......sen har barnen ju sina faser.......oroa dig inte över det.
    E är duktig med att gå till pappa när man pratar med henne. Det är mest när hon är ledsen eller slagit sig som hon inte vill gå till pappa utan försöker snarare slå honom istället. Jaja, det är nog bara en fas.
  • Fru Bygg
    Ninnnis skrev 2011-04-11 09:25:43 följande:
    Ingis, vad härligt att se så många gula smileysar i ditt inlägg
    Det låter jättefint med vattensten.

Fru Bygg, härligt att ni trivs så bra i sommarstugan. Jobbigt med mammigheten. Hoppas det är en fas som går över. Bra att du inte ska jobba så himla mycket framöver. Långhelger och semester låter bra  Visst skulle din make byta jobb förresten? Kommer ni inte att vara kollegor längre då? 
    Maken börjar sitt nya jobb i maj, så snart är vi inte kollegor längre. Men jag jobbar ju inte heller så länge till innan mammaledigheten.
  • Fru Bygg

Mitt BT är fortfarande supersegt, kommenterar mer ikväll. Men tänker på er alla!

• lanovia 08

Daa spännande med första dagen själva. Klart det är en omställning men tror säkert du/ni kommer klara det galant. Ni har ju övat i 3,5månad nu, gäller bara att komma på hur man gör när man inte har två extra händer att få hjälp av.

• lanovia 08

Fru Bygg vad mysigt med stugan. Vad man skall göra åt mammiget vet jag inte riktigt, det är nog bara att man få försöka acceptera det. Verkar ju vara något som kommer och går.  Rätt som det är blir hon kanske pappig.

E är mammig här just nu. Märktes särskilt väl på planet hem, jag försökte sätta henne i pappas eller morfars knä för att få lite fritt utrymme själv melan varven, gick bra  korta stunder sedan började hon gråta och skrika skulle till varje pris över till mig. Men som sagt det är ju faser, försök få din man att inte ta det personligt, det betyder ju inte att hon inte gillar honom.

• lanovia 08

Ingis, finns det ingen hejd på skit din syster skall behöva ta?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård