• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fjällbruttan
    Fjällbruttan skrev 2011-04-08 10:03:36 följande:
       Kunde inte låta bli att klippa ur från kompisars FB, jag skrattade högt

Karolina Grahn En hälsning från min dietistkollega: Håll munnen stängd då du duschar så går det bra.

om man inte tål gluten kan man då använda ett shampoo med vete protein i ?????
    Och hur knäppt blev inte det då???

När jag la in det stod Margrets fråga först... vad fan hände???
  • Fjällbruttan

Lanovia, välkommen hem

Du har glada nyheter att ta igen

• Fru E

Bruttan-ahhhhhh bygger upp min positivitet med dina berättelser om spottings/blödningar

Ninnis-vissa dagar går det bra att tränga undan nojjorna, oftast dagar utan spottings, men när de väl kommer så slår paniken till lite. Senast igår kväll så var bara tvungen att ta sista testet imorse med veckoindikator *skäms* visade på 2-3 veckor dvs stämmer bra med att vi bör ha gått 5 hela veckor. Veeeeeet att blodprovet antagligen sa samma sak men så skönt att ha kommit förbi 1-2 veckor som det stod förra försöket.
    Mantrat nu är delmål som Mugglan brukar säga, blodprov på måndag, VUL nästa måndag och sedan lägger vi ny plan om vi kommer förbi de två första delmålen.

Bruttan-underbar bajshumor en fredag morgon

Flamman-kanske en liten flört på den bekanta så maken får tänka till lite

Sov otroligt kasst inatt så är lagom trött idag, sov mycket bättre förra gången har jag för mig mest skumma drömmar som spökade då. Jaja får bli en lugn kväll med sängen tidigt och sovmorgon imorgon.

Lanovia-hoho

Ingis-hoho

• lanovia 08

Tack Bruttan. Känns inte ett dugg uppmuntrande att komma hem till ett mulet och kallt Sverige. Hela familjen sover utom jag för jag har fått rethosta och vaknade kl 9. Inte kul när man somnat närmar 5.
    Men hemma och har haft en kanonvecka!

Trodde inte jag skulle hinna hit alls nu men E sover ju fortfarande och jag har vi bakvägen (fejjan) lyckats luska ut att jag borde gå hit en och utbringa att STORT hurra för Fru E. HURRA HURRA HURRA HURRA!!!!!

• lanovia 08

Fru E, låter klokt med delmål. Det är oroligt när kroppen inte kan bete sig som den borde enligt läroboken. Jag tror och hoppas att du inte behöver oroa dig. Håller alla tummar och tår genom delmålen.

• lanovia 08
    Norrskensflamman skrev 2011-04-08 09:38:26 följande:
    Ja, vad ska man säga?! Grodan är en punktlig leverantör av bajsblöjor. En underbar bajsunge Hjärta
  • lanovia 08

Där vaknade E, och jag har insett att jag har typ 30 sidor att läsa igen. Kommer jag aldrig hinna.

Jag får nog haka på där ni är nu. Härligt att vara tillbaka igen hos er.

• Ninnnis
    Fru E skrev 2011-04-08 10:16:07 följande:
    Ninnis-vissa dagar går det bra att tränga undan nojjorna, oftast dagar utan spottings, men när de väl kommer så slår paniken till lite. Senast igår kväll så var bara tvungen att ta sista testet imorse med veckoindikator *skäms* visade på 2-3 veckor dvs stämmer bra med att vi bör ha gått 5 hela veckor. Veeeeeet att blodprovet antagligen sa samma sak men så skönt att ha kommit förbi 1-2 veckor som det stod förra försöket.
    Mantrat nu är delmål som Mugglan brukar säga, blodprov på måndag, VUL nästa måndag och sedan lägger vi ny plan om vi kommer förbi de två första delmålen.
    Heja veckoindikatorn! BRA med delmål, vips har du passerat dem allihop
  • Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-04-08 10:03:47 följande:

Tjejer, jag skulle gärna hänga hela dan här med er. Men nu måste jag jobba lite innan jag ska avsluta för dagen. Ninnis, ha så mysigt på middagen. Hoppas ni får fira ett riktigt bra kontrakt

Puss o kram alla!

Puss och kram själv! Hoppas helgen blir så bra som bara möjligt.
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård