• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman
    Fjällbruttan skrev 2011-04-08 09:11:44 följande:
    Åh, jag måste bara få gnälla om en sak innna jag slutar spamma ner hela tråden!!!

IGÅR ringer I´s konfapräst och talar om att de har BYTT konfadatum:-0
    Ett datum som har varit spikat sen i höstas...

Och ni kan ju räkna ut vem som har köpt ett armband och graverat det med datum till henneDemon
    Dessutom så har vi ju familj som kommer långt ifrån som det blir strul för nu... surar!

Anledningen?
    Jo, han som var ansvarig för musikgruppen kunde helt plötsligt inte... även han har varit inblandad sen starten i höstas... märkligt!

Så, nu har jag gnällt klart!
    Men fy fan vad irriterande! Störigt!
  • Fjällbruttan
    Norrskensflamman skrev 2011-04-08 09:10:56 följande:
    Äntligen börjar hon förstå hur det ska vara. Du har lyckats bra med henne Bruttan!
    Tack!!! Bockar mig ödmjkt!!

Igår bajsade hon ner bästa väninnan så hon fick låna kläder av mig

Grodan är begåvad
  • Norrskensflamman
    Fjällbruttan skrev 2011-04-08 09:13:46 följande:
    Tack!!! Bockar mig ödmjkt!!

Igår bajsade hon ner bästa väninnan så hon fick låna kläder av mig

Grodan är begåvad
    Mycket begåvad, en riktig stjärna! Som sin mamma
  • Fjällbruttan
    Norrskensflamman skrev 2011-04-08 09:10:04 följande:
    Maken kommer med, igår kväll var han nästan trevlig. Men sen när han, för tredje natten på rad ville "umgås" på nära håll kl 00:30, då jag redan var halvdöd och slumrade, och jag sa att nä vet du jag behöver faktiskt få sova, så blev han sur. Jag har förklarat för honom att jag klarar inte av varken jobb eller hem, ja jag fungerar helt enkelt inte om jag bara får sova 4-5 timmar per natt. Särskilt om det upprepas.  Men han accepterar det inte.  Jag sa flera gånger igår åt honom att huvet snurrar för jag är så trött efter två nätters nattsuddande, men ändå så blir det tjafs om detta. Så nu ska han väl straffa mig hela helgen för det. 
    Men vet ni vad; det skiter jag i. Jag är inte ensam där borta. Jag har goda vänner där. Skönt!
    Jag ska njuuuuuuuta!
    Vi får en nattgäst första natten i vår stuga, en kille från norra Ry som vi inte känner, men som är bekant till våra bekanta. Hoppas han är snygg o trevlig. Alltid retar det någon
    Hmmm... här nattsuddas det inte efter 22... om vi inte är pigga båda två!
    Det har vi bestämt för att vi ska orka vara människor dagen efter

Stå på dig, att sova är ju jätteviktigt!
  • Fjällbruttan
    Norrskensflamman skrev 2011-04-08 09:14:59 följande:
    Mycket begåvad, en riktig stjärna! Som sin mamma
    Du är så söt!!!
  • Fjällbruttan

Nu ska jag mula i Grodan gröt så hon kan bajsa ner någon idag

Lilla Vild har beställt fil och flingor och kokt ägg!

Och jag ska mumsa kokt ägg, grape och yoghurt...

• Fjällbruttan
    FLAMMAN!!!!!!!!

Why oh why????

Nu har hon ju BAJSAT!

Lilla Vild klagar på att hon STINKER!!

Bajsblöjspaus....

As usual!
  • Norrskensflamman
    Fjällbruttan skrev 2011-04-08 09:19:47 följande:
    FLAMMAN!!!!!!!!

Why oh why????

Nu har hon ju BAJSAT!

Lilla Vild klagar på att hon STINKER!!

Bajsblöjspaus....

As usual!
    Ja, vad ska man säga?! Grodan är en punktlig leverantör av bajsblöjor. En underbar bajsunge Hjärta
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård