• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman
    Ninnnis skrev 2011-04-07 14:46:48 följande:
    Kostnaden minns jag faktiskt inte. Att sätta in ringen är ungefär som att sätta in en tampong. Tar ca. 5 sekunder
    Frågvisa Flamman i farten igen....  Kände mannen av ringen?
  • Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-04-07 15:09:22 följande:
    Frågvisa Flamman i farten igen....  Kände mannen av ringen?
    Nej, det tror jag inte. Han har aldrig sagt något så det kan inte ha stört i alla fall.

Ringen är ju mjuk så jag tror inte den orsakar obehag även om den skulle kännas.
  • muggles
    Fru E skrev 2011-04-07 14:22:08 följande:
    Ninnis- så SKÖNT att få höra att man inte måste känna något speciellt, lugnar mig enormt även om jag skulle kunna vara logisk själv men det är inte samma sak
    Jag kände absolut inte annorlunda när jag plussade med Ada och Beda mot vad jag känt x antal gånger innan, som då slutat med tant. Jag hade nog första symptomen runt v7. Jag mässar mitt mantra "delmål, delmål, delmål" för att stå ut. Först måndag och ser det bra ut - fira! Fira delmålen är jätteviktigt för att orka. Sedan VUL. Fira igen. Sedan KUB. Fira igen. Osv. Blir ett jäkla firande - köp ordentligt med Billabong!
  • Ninnnis
    muggles skrev 2011-04-07 15:47:51 följande:
    Jag kände absolut inte annorlunda när jag plussade med Ada och Beda mot vad jag känt x antal gånger innan, som då slutat med tant. Jag hade nog första symptomen runt v7. Jag mässar mitt mantra "delmål, delmål, delmål" för att stå ut. Först måndag och ser det bra ut - fira! Fira delmålen är jätteviktigt för att orka. Sedan VUL. Fira igen. Sedan KUB. Fira igen. Osv. Blir ett jäkla firande - köp ordentligt med Billabong!
    Jag håller med till 100 %! Vi har firat varje steg i rätt riktning och faktiskt lyckats njuta av dem också
  • Ninnnis

Fru E, tänk på att "Att oroa sig gör inte morgondagen lättare, det gör det bara tristare idag".

De orden fick jag från Hvidis för sisådär ett år sedan och de har suttit på kylskåpet sedan dess. Jag läser dem med jämna mellanrum och påminns om att glädjas åt det som är just HÄR och NU.

Kram!

• Ninnnis

Nu ska jag snart köra och träna vattenjympa. Det är kombinerad jympa och avslappning med inslag av profylax. Vattnet i bassängen är 38 grader, det känns ganska behagligt. De har även profylaxkurs (vi ska gå i maj) och babysim om vi har tid och lust när Mini har kommit ut.

Ha en trevlig kväll mina vänner!  

• Fru sy
    Ninnnis skrev 2011-04-07 15:56:18 följande:
    Ni som har varit med så länge att ni minns Mikis:

mikabellas.blogspot.com/

Hjärta
    Var inne och kikade, så mysigt det ser ut! Och samma namn som vi tänkt till Orvar, fast som andranamn
  • Hvidbrud

Godmorgon från en utvilad hvidis! Somnade elva och blev väckt kvart i åtta av min lilla solstrole som sovit igenom hela natten i sin egen säng, klättrat ner själv och kommit in till mig. Härligt. Det får vi njuta av i en månad! Ha ha! Nu är set dags för dagis och sen akupunktur. Och fredag!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård