• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru E

Ninnis-mekan skällde på mig lite men bara lite dock har spottingsen ökat något så förtar säkerheten lite men borde vara van vid det här laget . Jaja ska sluta tjata om härliga detaljer nu och låta er vila öronen ett tag

• Ninnnis
    Fru E skrev 2011-04-08 11:26:36 följande:
    Ninnis-mekan skällde på mig lite men bara lite dock har spottingsen ökat något så förtar säkerheten lite men borde vara van vid det här laget . Jaja ska sluta tjata om härliga detaljer nu och låta er vila öronen ett tag
    Tjöta på du! Jag fortsätter vara stenhårt positiv, så säg bara till när du behöver pepp
  • Fru E

Ninnis-vad sägs om varje dag fram till måndag kväll att vänta är INTE min grej eller att slappna av och försöka glömma baaaaahhhhhhh!

• Ninnnis
    Fru E skrev 2011-04-08 12:51:54 följande:
    Ninnis-vad sägs om varje dag fram till måndag kväll att vänta är INTE min grej eller att slappna av och försöka glömma baaaaahhhhhhh!
    Pepp Pepp Pepp Pepp Pepp!

Tålamod Tålamod Tålamod Tålamod Tålamod!

Positiva tankar Positiva tankar Positiva tankar Positiva tankar Positiva tankar!

Heja Heja Heja Heja Heja!

Kram Kram Kram Kram Kram!

Så, nu borde du klara dig över helgen

• Soldemor

Hej!

Här stormar det rejält för andra dagen i rad. Det är så att det piper genom mina fönster på pastorsexpeditionen. I går var jag i en handelsträdgård för att hämta sponsrade priser till vår fastekampanj vi skall ha i morgon, och det kändes som om hela växthuset skulle lyfta, huu.

Utställningsdebuten för Solde närmar sig (årets alltså!, Hon är rutinerad nu, fjärde året minsann!) Så ikväll skall det strykas burklädsel och packas väska, på söndag är det dags! Amaretto går som stand-in för lillasyster, som får vänta till mitten av maj. Det känns så kul och spännande, jag älskar itst'ällningar, även om de tyar hela dagar i anspråk och man ibland måste åka hemifrån 3-4 på natten. Man träffar andra kattmänniskor, ser vackra katter och kan göra fynd hos olika försäljare med kattrelaterade prylar.

Skickar många tankar och varma kramar till alla och ber för fru E:s bananer!

• Ninnnis

Kul med utställning, Soldemor. Lycka till!

Jag har aldrig riktigt förstått mig på utställningsmomentet när det gäller hundar/katter, men jag har å andra sidan aldrig riktgit gett det en chans.

När jag var liten sa uppfödaren att vår golden retriever inte kunde ställas ut pga att den ena testikeln inte hade vandrat ner i pungen (?). Jag kunde inte för mitt liv förstå varför vår fina, underbara och i mina ögon perfekta hund inte var välkommen på utställningarna, så jag tror jag bestämde mig redan då att det var trams

Nu har vi ju en tvivelaktigt renrasig omplaceringshund från Irland utan stamtavla och med kuperad svans, så det är väl inte direkt aktuellt med utställning för oss... Agility däremot, det tävlar jag gärna i! Där är vår vovve mer än välkommen

• Soldemor

Hade din vovve varit katt, NInnis, hade den varit varmt välkommen i huskattsklass. Det är där som Solde tävlar!

Det där med nedvandrade testiklar tror jag har att göra med avelsgrejen, att en fertil hund liksom måste vara "i ordning" för ev avel. Fertila hankatter över 10 mån (el något liknande) måste ha testikelintyg, så det är samma där.

• Soldemor

Till alla m bebbar blivande el redan utkomna el till de som behöver bebisklädtips: Idag när jag var på baby-cafe, såg jag en helfestilig overall. Den var fångrandig i svart och vitt, med tryck på bröstet: "Been inside for nine months". Helhäftig, tyckte jag och mamman till barnet iaf.

• Fru E

Soldemor- det är ni här inne som får mig att överleva fram till denna måndagen och förhoppningsvis nästa men de sista orden viskar jag än

• Fru E

Soldemor-vad roligt med alla utställningar som ni har

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård