• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru sy
    Heloise skrev 2011-04-09 12:01:28 följande:
    Fru Sy: hur är det idag?
    Här är det som innan, visst har jag s-dr men tycker inte att det blivit värre även fast jag både bakat, tvättat fönster och färdknäppat   Men just nu tycker jag faktiskt inte att det gör något om han stannar kvar någon/några veckor till, visst längtar jag men än så länge känns det ok. Nu får jag ju äntligen vara upp och njuta riktigt av att vara gravid! Känner mig inte heller stor och osmidig än, men det är väl lite olika från dag till dag kanske. Finns en dagsfärsk bild på magen i galleriet, v.38+0 idag.

Har varit helt underbart väder här idag och skall tydligen fortsätta vara så de nämsta dagarna. Det gillar vi skarpt här! Krokusarna ploppar upp överallt i gräsmattan och vi har suttit ute och fikat på altanen för första gången iår, så härligt.

Nu skall jag fortsätta virkningen av barnvagnsmobilen jag håller på med, bara en uggla kvar nu. Hoppas ni alla har en härlig helg!

Kram
  • ingenjörsbruden

Hej toppenflickor!

Längtar massor efter er men just nu är det helt galet sjukt mkt....massvis på jobbet för både maken o mig....o så klart massvis hemma osså....maken ska bygga friggebod snart....känns som att vi hade haft mer än tillräckligt utan den. Loppan är stor o duktig o hjälper mer än gärna till med allt.....
    Inskolningen på nya dagiset har gått bra.....är lite få barn.....tre barn o tre fröknar.....mellan 0730 o 0900 så är loppan själv med 3 fröknar....men hon är duktig på att sysselsätta dem! Verkar trivas kanon o nu sover hon också bra på lunchen!

Syrran har det lite extra motigt nu....stora tjejen tycker hon är mobbad i skolan....men eg så är det bara småretandes.....mellan alla....men HON känner sig mobbad.(o tycker alltid hon har varit det) men hon vill själv inte umgås med tjejerna eller de andra i hennes klass....o umgås man inte så....ja då blir man ju lite utanför om man inte själv bjuder till......tyder ju inte lite på en diagnos....så hon mår jättedåligt....men inte fan säger pappan ja till att hon ska utredas o kunna få hjälp....han snackar om krishantering.....men HAAAAALLÅ? Han är så jävla urbota bottenlöst dum i roten så att tom amöborna ingår i geni-klassen förre honom....

Nu måste jag tyvärr återgå till att jobba.... ...måste passa på medans loppan lunchsover.

Massa o kramar till er alla

• Heloise

Hejsvejs!
    Kikar in en snabbis för att tala om att det ligger en sprillans ny bild på världens finaste Elise i galleriet. Jag har tagit "poserade" bilder i dag till mormor och farmors påskpresenter

Notera ögonfransarna som går ända upp till ögonbrynen

• Villemoa
    Heloise skrev 2011-04-10 21:08:56 följande:
    Hejsvejs!
    Kikar in en snabbis för att tala om att det ligger en sprillans ny bild på världens finaste Elise i galleriet. Jag har tagit "poserade" bilder i dag till mormor och farmors påskpresenter

Skrev det på fejjan men jag skriver här också; ljuvligt söt är vad hon är!! De där ögonfransarna sen då
  • Villemoa

Heloise; vad skönt att det går bra på KS! Det är på KS i Solna ni brukar hålla till eller hur?

• Heloise
    Villemoa skrev 2011-04-10 21:59:13 följande:
    Heloise; vad skönt att det går bra på KS! Det är på KS i Solna ni brukar hålla till eller hur?
    Yes det är där vi hänger liksom
    Vi ska hänga där 9-10 juni också
  • Fjällbruttan

Hej!

Tittar in efter en händelserik helg

Fredag kom mellan M hem och Stora I for på konfirmationsläsning.
    Fredag kväll åt vi middag på puben med Leif som ska flytta och sen hem och mös...
    Lördag så var jag och M och sålde tunnbröd åt I´s klass och sen slöade vi hemma och förberedde middag som vi skulle äta med bästa vännerna...
    Fast M ändrade sig lite.... fick ASONT i magen så det bidde ambulans i stället
    Kom bara pang bom på en timme!!

Jag körde emot ambulansen med henne i bilen och följde sen efter till Vilhelmina... där stannade vi till och de konstaterade att hon var mycket stabil och undrade om jag ville köra henne själv till Lycksele för hon skulle dit..
    Ambulansen är så skumpig.... det säger en hel del om våra vägar här uppe!!!! Demon

In med ungen i bilen och vidare färd till Lassa..
    Världens gulligaste personal på akuten, och sen på avdelningen!
    Misstänkt blindtarm... men crp visade inget... (snabbsänkan alltså) och så upp på avdelning, där jag sov på en planka med en filt på... typ!

Idag visade sänkan inget heller och helt plötsligt släppte det, så de misstänker svullna lymfkörtlar, typ förkyld i magen... körtelbuk kallas det visst också. Gör fruktansvärt ont sa läkaren...
    Och M är jättetålig så ONT hade hon!!

Men nu är vi hemma igen och nu ska jag nanna i MIN egen säng

Har tänkt på er och jag och M är överens om att far vi nån mer gång ska laptopen med och internetstickan!

Hoppas att allt är bra med er!

Kramar från oss!

• Ninnnis

Bruttan, stackars M! Vilken dramatik! Hoppas hon mår bra nu.

Lanovia, det låter som att ni har haft en härlig resa. Det var ni väl värda! Duktiga lilla E som klarade flygresan fint (lite bajs får man väl räkna med? ). Hoppas du känner dig litte piggare och gladare idag.

Heloise,  så SKÖNT att Elise gör sådana framsteg! Heja heja heja! Ska genast in i ditt galleri och beundra sötnosen

Ingis, ska din syster aldrig få lugn och ro? Och för att inte tala om dig? Kram på dig, vännen! Glöm inte att ta hand om dig själv också. Skönt att loppan trivs på nya dagiset.

Fru E, visst är det blodprovsdags idag? Heja heja, pepp pepp, kram kram!

• Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2011-04-08 20:15:37 följande:
    Ninnis jag är som du skeptisk till utställing av hundar. Vad gäller katter håller jag tyst för det vet jag inget om. Men jag är färgad sedan barnsben mina föräldrar ställde upp i utställning en gång med deras laborador och de var väldigt skeptiska till hur bedömningen gick till och detta har jag fått höra några gånger.
    Jag ska inte heller uttala mig om kattutställningar eftersom jag inte har någon erfarenhet av det, men om de är mer välkomnande än hundarnas dito så är det jättebra!
  • Ninnnis
    Heloise skrev 2011-04-10 21:08:56 följande:
    Hejsvejs!

Men sötaste lilla ungen!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård