• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Ninnis vi har köpt våra stolar. Vi funderade på att hyra babyskyddet men så såg vi ett bra på kampanj så då köpte vi det och tänkte att vi kan ju ha det till syskon. Visste inte ens att man kunde hyra de större stolarna. Av någon anledning tyckte vi ialla fall när det gällde skyddet att det kändes bättre att köpa en stol själv som man vet vad den varit med om. Men det är ju oftast pengar att spara på att hyra.

• lanovia 08

Fru Bygg får man vara nyfiken och fråga vad ni valt för vagn?
    Våra kriterier är att den lill* skall kunna ligga/sitta vänd emot oss och helst skall vi också kunna välja åt vilket håll E skall sitta men det är nog inget problem när det väl är dags då vill hon nog bara sitta framåt.
    Sedan är det ett stort plus som du säger om den lil* inte störs av E.
    Det skall vara en ordentlig vagn som går att köra på olika väglag, däribland massa snö.

• Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-04-11 12:49:37 följande:
    *Vinkar* trött idag, håller mig lite i kulissen idag. Kram!
    Men gumman, kliv fram ut kulissen!
  • Ninnnis

UR skulle det stå.

Tack för input om bilstolar. Försäkringsbilagen testar stolarna noga innan man hyr så de ska vara lika säkra som nya. Det blir nog billigare om det gäller ett barn, men med två så vet i tusan. Sen vet vi ju inte om vi kan få mer än ett barn, men vi skulle gärna vilja ha två.

Vi ska hämta vagnen nästa helg så vi får väl kolla lite mer då.

• Fru E

*vinkar lite trött*

Liksom förra söndagen lite sömn inatt men nu är blodprovet taget och svaret kommer nog sent i eftermiddagen mellan halv fem fem skulle jag tro. Tio i fem ringde de förra måndagen för att hålla oss på halster extra länge.

Tror varken eller just nu, känner inte så mycket i kroppen så är lite likgilgtig fram till de ringer.

Nu kallar jobbet, var på kontoret kvart över tio.........

• Im yours

Wow, vilken jättesöt dotter ni har.

Kramar/ Liz

• Ninnnis
    Fru E skrev 2011-04-11 13:45:21 följande:
    *vinkar lite trött*

Liksom förra söndagen lite sömn inatt men nu är blodprovet taget och svaret kommer nog sent i eftermiddagen mellan halv fem fem skulle jag tro. Tio i fem ringde de förra måndagen för att hålla oss på halster extra länge.

Tror varken eller just nu, känner inte så mycket i kroppen så är lite likgilgtig fram till de ringer.

Nu kallar jobbet, var på kontoret kvart över tio.........
    HEJA!

Kan du inte messa mig när du har fått svar? Jag ska köra och träna nu så jag kommer nog inte in mer förrän senare ikväll. KRAM på dig!
  • Fru E

Kan jag absolut göra!
    Får se om jag vågar ringa innan och efterfråga resultatet så vi slipper våndas till kl 5......

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård