• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • muggles
    Fru E skrev 2011-04-08 10:16:07 följande:
    Senast igår kväll så var bara tvungen att ta sista testet imorse med veckoindikator *skäms* visade på 2-3 veckor dvs stämmer bra med att vi bör ha gått 5 hela veckor. Veeeeeet att blodprovet antagligen sa samma sak men så skönt att ha kommit förbi 1-2 veckor som det stod förra försöket.
    Mantrat nu är delmål som Mugglan brukar säga, blodprov på måndag, VUL nästa måndag och sedan lägger vi ny plan om vi kommer förbi de två första delmålen.
    Jiiiiiihooooooooooooooooooooooooo!!!! Testet visar bra grejer, nu ska bara blodprovet göra det också!
  • muggles
    Heloise skrev 2011-04-09 12:01:28 följande:
    Muggles: det är så häftigt att det gått så lång tid sen op och att vi fått följa dig, ada och beda Vet du om det är en eller tvåäggs? Jag kanske missat den infon?
    Det är enäggs (den komplikationen som drabbade oss drabbar bara enäggs som delar moderkaka). Vi går med stormsteg mot v34 (på fredag)!
  • muggles

Fru Sy: vilken fin (och liten tycker jag) mage!

• muggles

Ninnnis: vi hyrde babyskyddet av NTF. Då kostade det 300 kr för 9 mån. Nu kommer vi att hyra 2 st och priset har gått upp till hela 400 kr för 9 mån. Man använder babyskyddet så kort tid så det kändes inte värt att köpa och själv skulle jag aldrig köpa ett begagnat, så då undrar jag hur lätta de är att sälja vidare. Nästa stol som används till 4 år köpte vi och det kommer Moa att ha hunnit växa ur innan den behövs till Ada/Beda. Så vi får köpa en till helt enkelt.

• andbeyond

Hej! Snabb uppdatering i amningshysterin Mary är alldeles underbar, äter, sover, bajsar, skriker och är söt. Jag har ont men det går bra när jag har voltaren i kroppen. Det läker bra men lär ta runt 6v till innan jag börjar bli ok med att sitta på stolar och ta promenader... Trots detta är jag helt otroligt glad Bild på min Älsk finns i galleriet.
    Ska försöka kommentera snart. Kram till alla tills dess!

• passionsblomman

Andbeyond, men TITTA så helt oemotståndligt gulligt hon ligger med de små små händerna under kinden! *dööör*

Och Heloise, en blinkning med de där ögonen och jag svär att Panzer är förlorad-och du med! *dör lite till*

Så många fina ungar det bor i den här tråden!

Apropå fina ungar,Bruttan -hälsa stackars I och stackars M! Vaddå oflyt de har!

Alla andra, vink och kram! Nu mera hundpromenad.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • lanovia 08

Shit andbeyond, vilken sötnos! henne kan man ju äta upp med blicken. Maken stod vid sidan om och såg henne, han fick ett sådant där stort leende som betydde, oh vilken söt bebis.

• lanovia 08

Fru E, hur går det?? Blir orolig när du inte loggar in och meddelar.

Ninnis, glömde svara förrut, nej fortfarande inget nytt uppdrag.

• Fru E

emkomna med Max mat i magen................och en massa ärenden gjorda.............

Ja vad ska jag säga, hcg-värdet hade sjunkit sedan i måndags så bra är det inte. Fick  vul-tiden flyttad till på fredag för att se om de kan se något, egentligen 1 dag för tidigt enligt deras schema men de föreslog det själva så vi slipper vänta över helgen med.  Men troligen nytt missfall och liksom förra gången blöder jag inte eller har ont.
    Den 26 mars fick vi 3-4 veckor gravida och i fredags 4-5 veckor så minst en vecka längre kom vi denna gången vilket är en klen tröst.

Nu avsnitt, kalkning av gräsmatta och sedan sängen

på er och tack för all stöttning!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård