• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Daa

Fru E: skönt att blodprovet visade att nivåerna ligger inom det normala, men frustrerande att det inte kunde ge definitivt besked. Tummar hålls intensivt inför fortsättningen. *kramar*

• Fru sy
    Daa skrev 2011-04-07 11:43:46 följande:
    Fru Sy: trist med värden som blir sämre. Läste just på growing people om hepatos och jag kände igen det där med klådan (blir plötsligt lite irriterad på min bm som sade att min klåda förmodligen berodde på torr hud... Ingen skada skedd här, men hur blir det med nästa som berättar om svårt kliande handflator och fotsulor?). Det verkar som att det viktiga är att hålla koll på värdena och det gör ni ju redan. Men trist med ännu ett orosmoment.
    Det konstiga är att jag inte har någon klåda alls, hoppas därför på att mina värden inte blivit ännu högre. Pratade precis med en kompis vars mamma är bm och hon sade att det är bara lite höga i dagsläget när gallsyran ligger på 16, ungefär var femte kvinna som är såhär långt gången har lite förhöjda värden. Hoppas det stämmer och alltså ingen fara för mig eller Orvar. Men som du skriver det viktiga är ju att ha koll på värdena så han inte får syrebrist, och hade det varit fara för det nu hade de ju plockat ut honom direkt!
  • Ninnnis

Maken gick och lade sig en stund efter mig igår då jag redan hade somnat. Han berättade idag att han lade handen på magen och blev besvarad av en rejäl buff. Han buffade tillbaks litegrann och fick en ny buff till svar. Sedan låg de och hade en liten "prat- och buffstund", han och Mini, utan att jag märkte ett dugg. Tydligen snarkade jag på som vanligt. Maken tyckte det var så mysigt att ha lite "egen" tid med Mini. Häftigt att han responderade så tydligt på makens beröring. Jag gjorde ju inte det i alla fall 

• Daa
    Heloise skrev 2011-04-05 20:48:11 följande:
    för dom som inte har fb så ligger ett nytt kort på 6månadersbebisen i en 3 månaders kropp i galleriet
    Ååååååh, så söt hon är! ♥♥♥

Hoppas verkligen att ni får lägga penga- och föräldratjorvet bakom er nu. Kan inte föreställa mig hur det känns att bli så motarbetad av sina egna föräldrar.

Och ja, det går åt en hel del tid till bebis-beundran här. Och förundran.
  • Daa
    Ninnnis skrev 2011-04-07 11:50:59 följande:
    Maken gick och lade sig en stund efter mig igår då jag redan hade somnat. Han berättade idag att han lade handen på magen och blev besvarad av en rejäl buff. Han buffade tillbaks litegrann och fick en ny buff till svar. Sedan låg de och hade en liten "prat- och buffstund", han och Mini, utan att jag märkte ett dugg. Tydligen snarkade jag på som vanligt. Maken tyckte det var så mysigt att ha lite "egen" tid med Mini. Häftigt att han responderade så tydligt på makens beröring. Jag gjorde ju inte det i alla fall 
    Mysigt!
  • Fru sy
    Ninnnis skrev 2011-04-07 11:50:59 följande:
    Åhh vad mysigt det låter!!

Läste på fb att du plockade med småkläderna igår, härligt! Har ni skaffat mycket? Igår var vi och köpte lite till, blev en body med matchande byxor och så en fin randig pyjamas. Så nu har vi nog så vi klarar oss i st. 50 (så länge iaf ) Just nu håller jag på och tömmer en liten byrå vi har så jag kan lägga ner Orvars kläder där ist.
  • Fru sy

Flamman: Säger som de andra, bra att du åker iväg i helgen med flickorna med eller utan mannen. Hoppas du får en bra och rolig helg även om han väljer att följa med. KRAM

• Norrskensflamman

Daa: Tack   

Så söta som Parvlarna är skulle jag inte få ett dugg gjort på dagarna. Jag skulle bara mest hela tiden

Ninnis: Så mysigt och faktiskt ganska så fantastiskt och riktigt häftigt att Mini svarade så tydligt på makens beröring. Blir alldeles varm inombords.

• Daa
    Fru sy skrev 2011-04-07 11:51:29 följande:
    Är det bra med er Daa?
    Tack, det är fint med oss. Det är ett ständigt funderande över tvillingarnas matvanor. När vi tror att vi förstår oss på dem, så förändras förutsättningarna, ibland till det bättre och ibland till det sämre. Men de äter ju, växer och mår bra. Att vi ofta är förvirrade och osäkra är väl inte jättekul, men i sammanhanget inte så allvarligt heller.

Fyra nätter i rad hoppade de över nattmålet och vaknade halv fem-halv sex och det kändes som en ofattbar lyx. I natt vaknade de halv tre och det är ju inte tokigt det heller. Dessutom höll situationen i mjölkfabriken på att gå överstyr, så jag var enbart tacksam över att de inte väntade till halv fem med att äta. Och att de båda ville ta bröstet. *pustar ut av lättnad*

Sista veckan med helledig make, sedan blir det att jobba halvtid för honom. Jag känner mig otroligt priviligierad som har fått dela bebisbubblan med maken såhär länge. Det har varit en väldigt fin tid, som jag inte skulle vilja byta bort för något.

Skönt att du slipper klådan i alla fall, Fru Sy.

Nu är det dags att fixa lite lunch.

Kramar till er!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård