• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru E

Flamman-ja NÅGOT hade känts tryggt att känna

• Hvidbrud

Har varit hos bm idag. Elvis låg med rumpan ner igen... Busunge! Så nu är vi inbokade till vändningsförsök nästa fredag. Får spela lite mozart igen och be maken rysta mig med sjalen och gå på alla fyra tills dess, så han förstår vad som gäller. Vill han inte vända får det bli att födas med rumpetten först! Blev så glad att höra att det fortfarande är ett alternativ i Malmö! Vill helst undgå att bli snittad denna gången! Men jag tror inte att det ska vara något problem. Själv vände jag mig dagen innan och mina höfter är bredare än min mammas...

• Ninnnis

*tittar in lite snabbt*

Flamman, jag har haft p-ring och tidigare p-piller. Jag har inte varit speciellt påverkad av något av det, men p-ringen var smidigast. In med en ny varje månad, ut efter tre veckor. Tanken är väl att det ska verka mer "lokalt" än ett p-piller. Jag tror den heter Nuvaring. Fast jag lär ju aldrig mer behöva fundera i de banorna... Det gäller att se det positiva i situationen

Mugglan, vad gulligt med "I love Mum/Dad" till twinsen

Fru E, kramkramkram! VIPS så är det måndag och VIPS är det VUL. Jag hade inga andra symptom än de jag hade haft under hela IVF-processen, så det betyder ingenting. Heja

• Ninnnis

Eeehh, vad hände?

Heja Bananerna, skulle det stå.

Hvidis, hoppas lille Elvis vänder sig på rätt håll igen! Det var värst vad han har svårt att bestämma sig

• Norrskensflamman

Tack Ninnis! Det låter ju relativt smidigt med p-ring! Vad kostar de ungefär? Är det trixigt att sätta in och ta  ut dem?
    Upplevde du att mensen blev mindre och smärtorna lindrigare?

• Fru E

Ninnis- så SKÖNT att få höra att man inte måste känna något speciellt, lugnar mig enormt även om jag skulle kunna vara logisk själv men det är inte samma sak

• Ninnnis
    Fru E skrev 2011-04-07 14:22:08 följande:
    Ninnis- så SKÖNT att få höra att man inte måste känna något speciellt, lugnar mig enormt även om jag skulle kunna vara logisk själv men det är inte samma sak
    I know... Been there, done that, bought the t-shirt
  • Ninnnis

Daa, vad skönt att ni har kunnat vara hemma båda två och dela den första parveltiden ♥

Hoppas det går bra när han börjar jobba. Deltid verkar vara en bra start. Kram på er! 

• Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-04-07 14:20:11 följande:
    Tack Ninnis! Det låter ju relativt smidigt med p-ring! Vad kostar de ungefär? Är det trixigt att sätta in och ta  ut dem?
    Upplevde du att mensen blev mindre och smärtorna lindrigare?
    Kostnaden minns jag faktiskt inte. Att sätta in ringen är ungefär som att sätta in en tampong. Tar ca. 5 sekunder
  • Ninnnis

Flamman, glömde svara på din andra fråga. Jag hade inga direkta smärtor varken med p-piller eller p-ring. Däremot tycker jag det blev något kraftigare när jag slutade med ringen.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård