• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Hinner inte läsa ikapp allt som skrevs igår. Visst vi är hemma båda två, men inte får man mer tid över för det. tycker det är att göra hela tiden just nu. Men mest bara mys och trevligt.
    Nu måste jag förbereda mig för lönesamtal. Jag ville ha ett, men har ju bara jobbat 5v senaste året så får se vad jag skall säga för något...hmmm...
    Till helgen skall vi ha möhippa, tar också lite tid och planering.

• Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-04-14 10:27:36 följande:
    Jag kan passa honom
    Gulle dig!

Våra små knoddar ska ju lära känna varandra ordentligt i sommar när vi sitter på vår veranda/er balkong och njuter av livet

Jobbigt med byxorna! Tur att det snart är klänningsväder
  • Ninnnis

Lanovia, vad tråkigt att vi inte ses i maj. Då får vi se till att det blir i sommar istället!

Lönesamtal är alltid småjobbigt, tycker jag. Lycka till! Kul med möhippa, förresten.

Mår du bra annars?

• Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-04-14 10:41:52 följande:
    Tjejer kolla uppe i högra hörnet! You've got mail
    *springer dit och kollar*
  • lanovia 08

Ja det var synd att det blev inställd i maj.
    Lönesamalet känns jobbigt, men skall nog gå. Har suttit och läst lite om det.

Mår inte så bra idag. Illamående och lite småyr.  Och trött... men men det är bara att bita ihop. Ä

Möhippa skall bli kul, skall bli intressant hur bra det går att mörka att jag inte dricker alkohol. Får hoppas att bruden har fullt upp att tänka på annat för hon kommer genomskåda mig på 3sekunder annars.

• lanovia 08

Första gången vi lämna E några timmar var hon nog typ 3-4 månader. Det fukande engentligen jättebra. Gällde ju bara att pumpa henne full med mat innan v gick. Och se till så att det fanns mjölk i kylen
    Sedan att jag hade lite att önska om hur svärföräldrarna hade skött henne när jag kom hem... tja hon överlevde ochmår braidag. Och jag var i en känlig period då.

• Ninnnis

Lanovia, du kanske kan köpa lite alkoholfri öl/vin och smutta på? Flaskorna ser ju ganska lika ut.

• Ninnnis

Fru E, jag var inne och smygläste lite i granntråden och Mugglans senaste (?) inlägg var PRECIS det jag menade när vi messade häromdagen. Jag tror stenhårt på att den ena bananen lever och frodas!

• Norrskensflamman

Bruttan; hoppas du myser och har det bra med släktingar o bekanta. Och inte stressar ihjäl dig utan att DU får bli ompysslad av DEM

• Norrskensflamman

Just nu ångrar jag att jag trodde på maken när det lät som att vi skulle få en fin påsk tillsammans

Jag hade mycket hellre varit med Bruttan o Blomman i fjällen!!!

Men, men, det får bli nästa år istället! Då kanske påsken är lite tidigare än i år. Bruttan, vi kanske kan träffas i sommar istället, om vi sammanstrålar någonstans?

Har ni bra med snö föressten, Bruttan??

Nästa år kanske vi kan ta en megatrådträff med ungar o hundar där hos Bruttan bland fjälltopparna.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård