• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Solde: Mer än lovligt söta

VAd mycket kul ni gör med konfirmanderna i er församling!

Jag ska på fest imorgon med tjejmaffian. Ska bli så himla kul. Det var ett tag sen!
    På söndag är det familjegudstjänst och mina töser ska sjunga med barnkören. Efteråt blir det pulkaåkning och korvgrillning på kyrkbacken. Hoppas det blir fint väder också Solig
    Idag är det riktigt varmt i solen och vår i luften.

• Villemoa

HURRA, HURRA, HURRA för världens bästa Fjällbrutta idag!! Hoppas du får en UNDERBAR dag!! Hjärta Hjärta {#emotions_dlg.flower} {#emotions_dlg.flower} Skål Skål

• Villemoa

Flamman; låter som en underbar helg!

Vi får se om vi får njuta av det fina vädret ute eller inne i helgen. Moa har troligtvis öroninflammation Hon vaknade gråtandes igår kväll och klagade på ont i örat och så hade hon 38,8 i feber. Hon och maken har precis åkt iväg till vårdcentralen för att kolla upp ordentligt. Stackaren, inte nog med av att hon lider av pollenallergin, så ska hon få öroniflammation också!

• Fru E

Statusrapport:

En fostersäck syntes på VUL men var för liten för veckan vilket blodproverna bekräftade tidigare i veckan. Nytt VUL nästa torsdag för att se att det inte växer innan de vill avbryta behandlingen. Lite drygt att behöva fortsätta med alla hormoner en vecka till men men.

Dessutom lade bilen av på väg ner, gick igång med startkablar, till kliniken och jag har lyckats avslöja att en kollega är gravid. Jag som var så glad att slippa magar på jobbet *muttrar*

• passionsblomman

Där mitt i allt det blåa havet av ledsenhet, fortsätter likförunderligt och envist det röda hjärtat att slå. Fast det borde stannat av smärtan flera gånger om. Är inte det märkligt?
    En stilla och varm kram till dig min vän.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • lanovia 08

Nattar E så får en snabbsväng framför datorn nu, men vi har besök ikväll så hinner inte sitta här länge.
    Idag har vi varit på Öppna Förskolan, så mysigt att vara där hela familjen. Och Skruttan har släppt nu, nu går hon. Oj vad hon har traskat runt idag. Helt slut var hon när vi la henne nu.

Bruttan, världens bästa Bruttan GRATTIS på stora dagen!

Fru E. NEJ! *sänder miljoner kramar* kramar om klappar på huvudet och bara vill att ni skall slippa alla denna jävla skit.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård