• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fjällbruttan

Passar på att titta in innan jag ska lägga mig och drömma om denna dag!

HjärtaVill tacka från djupet av mitt hjärta för den underbara bukett jag fick från er!Hjärta
    Jag blev så glad att tårarna rann!!

Bild kommer senare!
    Men den är fantastiskt vacker!!

Tack tack tack tack tack tack!!

Ni är helt fantastiska och underbara!!

Och jag har problem att hitta tangenterna för jag har druckit vitt vin, rött supergott Amarone och champagne...
    Sköljde ner räkröra och avacado, grillad älgfilé med potatisgratäng, rödvinsky, färsk sparris och kantarellcreme, och så citrontårta med passionsfruktssås.... -*rap*...

Dagen har vi tillbringat ute på skoter och när vi kom hem blev det Gluhwein och sen en powernap

Puss!!

• Fjällbruttan

Fru E, kramar om dig varsamt och tänker på dig!

Önskar jag hade ett magiskt trollspö...

Kram

• Daa

Fru E: åh nej!

Det finns varken nog med ord eller ledsna blå gubbar...

*kramar om varsamt*

• Villemoa
    Leksi skrev 2011-04-15 22:55:24 följande:
    Åh vad jobbigt med öroninflammation för M, Villemoa! Gick det bra hos doktorn?

Tänk att du hittade mig på FB....
    Det gick bra hos doktorn, det var inte öroninflammation som tur var! Hon har däremot mycket vax i öronen och det kan framkalla lite öronont. Inget vi kan göra åt vaxet tydligen, hon sa att det inte går att ta bort på barn utan man får hoppas att det åker ut lite vid dusch/bad. Så vi blev ordinerade att ge henne Ipren tre ggr/dag i tre dagar mot smärtan. Nåja, hon har idag varit pigg så då är det väl ingen fara å färde.

Apropå att jag hittade dig på FB; har ju ditt mobilnummer sen vadslagningen om när Ellie skulle födas och då fick jag ju även veta ditt förnamn. Efternamnet fick jag reda på iom omröstningen av A som omslagsbarn Sen var det ju a piece of cake att hitta dig på FB
  • Villemoa
    lanovia 08 skrev 2011-04-15 23:09:28 följande:
    Villemoa om du hittat Leksi bland BTflickorna måste du också se till så hon kommer med bland BT-flickorna.
    Fixat!
  • Villemoa

Det är trådbebis på gång!! 03.40 fick jag ett mess från Fru sy som åkt in med värkar och öppen 3 cm!!! Snart är Orvar alltså här!!! Stort lycka till till Herr och Fru sy!!

• Hvidbrud

Iiiiiihhh!!!! Jag SA ju den 17 de! heja heja! Och heja Orvar som varit inne så länge! Så spännande!

• Hvidbrud

Äntligen tar barnet mitt sovmorgon, och jag kan intr sova mer... Är det inte ironiskt? men egentid på toa år inte fyskam heller

• Hvidbrud

Kramar om fru E. Attans attans attans! Trippelgnuggning och allt! Känner så gör er som går igenom detta. Gar inte ord. Kramar om.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård