• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fjällbruttan
    Norrskensflamman skrev 2011-04-18 12:28:33 följande:

Bruttan, krya på dig!!

Och glöm inte att fotografera buketten. Vi vill se!!!

Kram!

Buketten är fotad, samma dag som den kom
    Ska bara orka nåt annat än ligga på soffan...
  • Soldemor

Tänk! Lilla Grodan! Svårt att föreställa sig att det  där lilla knytet som jag höll i famen nästan kan gå helt själv!Nalle

• Soldemor

Nu skall jag åka hem och rota fram papper. Vi skall till mäklaren och deklarera försäljningen av huset, sedan är i princip allt klart där (utom att åka och hämta lite krukor som blev kvar för att det kom megamycket snö helt plötsligt).

• Villemoa
    ingenjörsbruden skrev 2011-04-18 11:55:21 följande:
    Jo Villemoa, Stackars moa! Hoppas det onda går över fort o vaxet kommer ut.....aldrig hört att man inte kan lösa upp vax i öronen hos barn.....lär mig alltid ngt nytt!
    Inte jag heller, det låter lite konstigt faktiskt. Tror att det kan vara så att hon inte orkade (!) för maken sa att hon verkade lite stressad och småirriterad. De var där vid 16.00 en fredag så hon ville väl gå hem....
    Får Moa ont nån mer gång tänker jag gå via vår sköterska på bvc.
  • lanovia 08

Nejmen ser där ett mail från Flamman om blommor til Bruttan och det såg jag nu.

Stort Grattis ialla fall Bruttan och hoppas du bättrar på dig snart. Skönt att maken stannat hemma idag.

• lanovia 08

Grattis Fru Sy, Herr Sy och Orvar!

Det var mig just ett sms till att inte komma fram.

• lanovia 08

Tänk att Grodan redan är 1 år. Försöker hänga med i tiden.

• lanovia 08

Här springer dagarna förbi. Igår la vi oss relativt tidigt vaknade lite tidigare än vi gjort den sista veckan, så vi kom upp och hann ut och greja i trädgården i förmiddags. Sedan har vi varit hos makens mormor ätit massa mat, efterrätt OCH fika. Kom hem alldeles för sent för att hinna med dagens orkester. Känner mig iof inte upplagd för rep ändå, mår inget vidare. Skall inte säga att jag mår piss, men illamående och jobbigt med matlusten.

Nu måste jag sätta mig och fixa med en jobbansökan.
    Jag har läst det ni skrivitidag men hinner inte kommentera allt.

Tänker på dig Hvidis i hormosvall och närmande av förlossning. Hur känns det med "riktig" förlossning denna gång?

• Heloise

Börjar med att skicka herr och fru E varma kramar, det var ju inte så här det skulle bli. Jag är så otroligt ledsen för er skull, fast det låter ju bara fjuttigt, men så är det iaf!
    Hjärta

• Heloise

Stort varmt hejdundrande grattis till Herr och Fru Sy och välkommen till världen lille Orvar, du är så efterlängtad! Hoppas att förlossningen gick bra och ser framemot en liten berättelse om den senare!

Undra vad Orvar får för namn?

{#emotions_dlg.flower}HjärtaNalleSkålBaby

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård