• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Hvids det där med vattnet som går,jag har ännu inte fattat hur det går till. Iof väldigt olika för alla. Jag hade länge mycket flytningar var inne 2 ggr på kontroll då jag trodde att det var vattnet som börjat sippra. Men var tydligen bara flytningar.
    När vattnet väl gick (enligt mig) så kom det rejält mycket och var ingen tvekan om att det var vattnet som gått. Sedan avstannade dock detta för mig så när jag väl var innen på BB vägrade BM att erkänna att vattnet gått och började dilla om flytningar hit och dit. Jag har fortfarande inte fått bekräftat att vattnet gått men uppenbarligen måste det ju har gjort det för ute är ungen och den graviditeten ett minne blott.

Hoppas du får genomföra din drömförlossning.

• lanovia 08

Helosie... spermier luktar brie??? Den associationen har jag nog svårt att koppla samman.

• lanovia 08

Flamman vilken jobbig situation på jobbet.
    och maken... jag din makens svängningar är inte lätt att hänga med på.

• lanovia 08

Idag har vi varit ute från 10-16 i trädgården. Grävt upp, dratt ogräs och lagt på ny jord. Imorgon skall vi nog så gräs om vi hinner. Skruttan är med oss hela tiden ute, hon har så skojigt för det mesta. Idag har hon fått åka med pappa på skottkärran och sedan fått "hjälpa till" att köra jorden. Tyvärr är det mycket händer i jord och sedan upp i ögonen. Blir lite varigt i ögonen. Men vi har köpt ögondroppar att skölja rent med. Känner inte att vi vill hindra henne från att vara med ute i trädgården och jorden heller.

• muggles

Ni som varit gravida och haft vinterkräksjukan - det är väl inget som påverkar barnet (barnen) i magen? *orolig* Moa har kräkts upprepade gånger ikväll och jag har varit tvungen att hantera det. Trots att jag spritar frenetiskt så vet jag att det kommer att smitta mig om det är vinterkräk Blev plötsligt orolig att det kan skada Ada och Beda även om jag aldrig tänkt tanken förut

• Hvidbrud

Muggles: nä, det ska inte påverka. Se bara till att du får i dig mycket vätska! Hoppas att du slipper!
    jo, jag fick planerat snitt med e, pga föreliggande moderkaka.

Fick sp jäklans ont i symfysen under föräldratutbildningen idag att bm trodde att jag hade gått i födsel... Men det lade sig, så att jag kunde sätta mig ner till sist. Nu gör det bara ont när jag står. Tror att jag ska klämma in mig till en tid hos sjukgymnasten för lite nålar i morgon! Aj aj aj, säger jag bara.

• Norrskensflamman

Brieost?!?!?!  Säger som Ninnis, måste bero på leverantören

Lanovia, söta lilla E som åker skottkärra ♥

Jag säger bara: Renköttsoppa!!!!! Mmmmmmmmmm... go'middag idag!

Ang situationen på mitt jobb så vet ingen nåt. Ingen sitter säkert, alla hänger löst... Jätteoroligt

Måste berätta om T:s reaktion när jag berättade om vad som hänt brorsan och svägerskan med skotern, att de hade kunnat drunkna och dö och hur farligt det är att vara på isarna nu.
    Hon blev först förskräckt, och menade på att "tur att de överlevde, de hade ju kunnat döööö" Men så funderade hon och så säger hon så där snusförnumstigt : "Men mamma, B (svägerskan) har ju faktiskt levt väldigt länge. Hon är ju hela 58 år ju."

• Heloise
    Norrskensflamman skrev 2011-04-19 21:16:44 följande:
    Brieost?!?!?!  Säger som Ninnis, måste bero på leverantören
    Haha kanske, fast jag har faktiskt haft nån till leverantör i mitt liv Fast när jag tänker efter så är mugglans alfa alfa groddar närmare än brieosten
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård