• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Villemoa

Leksi; men just det, lille A är ju också född den 4 maj!!

Vilken mysig helg ni haft, det lät inte helt fel!!

• Hvidbrud

Grattis på födelsedagen lilla grodan! Hipp hipp hurra!!!!

Har varit och syndat en charchel bh som kostat 550kr för 150! Snygg och passar! 75h vet ni hur svårt det är att hitta? Den passar nu och under första delen av amningen. *glad* Har köpt tyg också, så nu ska det sys förkläde och sjalette till min lilla häxa som ska ha påskfest på dagis imorgon! Sen badkar och matlagning och föräldratutbildning på mvc, sen störtar jag nog i säng!

Ni som fött: Hur är det när vattnet går? Kommer det mycket, känns det, droppar det bara? Jag har mycket flytningar men idag tycker jag att det är ganska plaskblött i trosan. Inte som om jag kissat på mig, mer som läckage, liksom...(ursäkta intima detaljer, men i vått och torrt...)

• ingenjörsbruden

Helosie: Recept bitte! Träffsäkert smeknamn! Ballabus går under "Maggie" ibland (simpson) Härligt att skvätten gnäller o att det är go i henne...fast det har vi ju vetat hela tiden!

Flamman: Fyyyy vilken skoterfärd! Phuu...får lite ont i magen när jag läste det! Jaha.....det är inte lätt att hänga med i din makes svängar.....suck.....men det låter iofs härligt med solsemester! *drömmer mig bort*
    Fräcka skor!

Ett STOOOOOR GRATTIS till en STOOOOOOR GRODA! Hoppas ni får en härlig dag o att bruttans förkylning flyger sin väg.

Hvidis: Har du gått profylaxkurs igen eller dammat av förra kursen? Hur går tankarna inför förlossningen?

Leksi: Va härligt det låter med spa o lunch o mys! 2 sms är ju ingenting!

• Norrskensflamman

Heloise: Härliga, gulliga, underbara Elise. Hon är helt berättigad att stå i centrum för all uppmärksamhet. Så underbart att höra om hennes framsteg. Vilken fightertjej

Hvidis: 75H?!?! Jösses... Jag kom upp i B eller liten C när jag var gravid... Och jag kände mig som Dolly Patton, förlåt Parton   MEn så bra att du lyckades hitta en då i rätt storlek och till så bra pris

HURRA HURRA på Grodans 1-årsdag {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}HjärtaHjärtaHjärtaNalleNalleNalle  Stora, duktiga tjejen

• ingenjörsbruden

Idag mår Bellabus mkt bättre....har ätit gröt o fil o banan o fått behålla allt....dock är magen kass....blir ju så när man bara dricker i 2 dygn....det var dock inte så roligt att byta på henne i morse....för då var hela blöjan full av flytande bajs o när jag la ner henne så rann allt upp på ryggen......Öööörk.......Kräks....så då fick det bli duschning och sanering av ledsen loppa o nerbajsad mamma..... jag har fasen inte haft några lätta dagar....... örk

Nu på förmiddagen så har vi varit ute i 2 omgångar o gungat o busat....o jag har planterat mer frön...purpurvinda och svartöga....klängväxter....samt planterat om buskkrasse o underblomma i större krukor....bäddat av våra tomatplantor som bor i vårt inglasade uterum o pysslat lite om dem osså. De planterade jag om i går i större krukor....av 3 sorter så är 2 omplanterade....måste köpa fler plastkrukor så jag kan fixa sista sorten osså!

I helgen köpte jag 2 jättestora cementurnor....ska plantera om våra kryddväxter i dem på torsdag....när även vi får alla fina blommor till våran stoooora rabatt på framsidan( köpt blommor för 5' ....gulp...måtte de klara sig)....jag o mamma ska plantera o ha det riktigt härligt! Var ju hos min syster o plockade silverarv....små ljusgråa marktäckare....hon hade tagit planta från mamma....som i sin tur tagit av mormor som i sin tur fått av sin mor....lång väg!  O alla tilltufsade små plantor har faktiskt tagit sig!

Nu ska jag försöka jobba lite....är inte så motiverad....vill hålla påskledigt nu...... o kram på er alla

• Norrskensflamman

Skorna kostar 800 spänn. På tok för dyrt. Men jag har provat dem och de är sköööna. Tror jag måste slå till på dem i alla fall...

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2011-04-19 12:20:53 följande:
    Grattis på födelsedagen lilla grodan! Hipp hipp hurra!!!!

Har varit och syndat en charchel bh som kostat 550kr för 150! Snygg och passar! 75h vet ni hur svårt det är att hitta? Den passar nu och under första delen av amningen. *glad* Har köpt tyg också, så nu ska det sys förkläde och sjalette till min lilla häxa som ska ha påskfest på dagis imorgon! Sen badkar och matlagning och föräldratutbildning på mvc, sen störtar jag nog i säng!

Ni som fött: Hur är det när vattnet går? Kommer det mycket, känns det, droppar det bara? Jag har mycket flytningar men idag tycker jag att det är ganska plaskblött i trosan. Inte som om jag kissat på mig, mer som läckage, liksom...(ursäkta intima detaljer, men i vått och torrt...)
    Det kan smådroppa....men har slemproppen gått? Den brukar komma först eller samtidigt som vattnet går......
    Jag hade osså mkt flytningar på slutet,......men fostervatten luktar speciellt....tror att du hade känt skillnaden direkt.....bara att inhandla rejäla trosskydd! Yey o hej va skojigt! MEn som du skrev... i vått (!) o torrt
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård