• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Leksi
    GRATTIS FINASTE LILLA GRODAN PÅ 1-ÅRSDAGEN!!

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
  • Leksi

Gud så spännande det är Hvidis!! Tänk att du snart har en liten nyfödd i dina armar!

• Leksi
    lanovia 08 skrev 2011-04-19 19:22:46 följande:
    Leksi mysigt med spat och vad bra att ni kunde slappna av. Vad härligt med en lunch tillsammans efteråt. Kändes väl bra att få lite egentid tillsammans.
    Hur mår du nu? Visst var hos läkaren och tog prover? Har det blivit något mer besök efter det?
    Jo det är väl bättre nu tror jag. Proverna visade ingenting så jag är fysiskt frisk. Blev därför remitterad (heter det så?) till en psykolog som jag har träffat två gånger nu. Ska dit imorgon igen. Hon är bra och det har varit skönt att prata med en utomstående. Att bara höra henne säga att jag burit ett tungt lass & nästan utplånat mig själv för att ta hand om bebisen var så väldigt befriande. Att jag har en ackumulerad sömnbrist och att jag måste prioritera mig själv för att kunna vara en bra mamma. Att sovmorgon till 8 en dag i veckan är en droppe i havet. Att jag måste be om hjälp. Men oj vad svårt det är! Psykologen gav mig i läxa förra gången att boka in fasta tider då mormor och farmor passar A. Helst varje lördag tyckte hon så att jag & maken får vila och fixa hemma i lugn och ro (jag känner mig stressad över att vi aldrig hinner barnsäkra ordentligt o.s.v.). Den läxan har jag inte gjort!

Och sen är det jobbigt att maken och jag känns så långt ifrån varandra. Vi hade ju det mysigt i lördags på ett plan, men jag blir så trött bara att tänka på hur mycket jobb det kommer att krävas att hitta tillbaka till varandra så som det var förut.
  • Leksi
    Norrskensflamman skrev 2011-04-19 21:16:44 följande:
    Ang situationen på mitt jobb så vet ingen nåt. Ingen sitter säkert, alla hänger löst... Jätteoroligt
    Fy Flamman så jobbigt!! Rynkar på näsan När får ni besked? Inte ska ni behöva gå med ovissheten över påsk eller?

Vilken grej med skotern då! Förvånad Shit pommesfrites! Att de klarade sig! Och vilken tur som du säger att inga barn var med!

Menar du typ såna här:
  • Fjällbruttan

Liten gull GRODA med familj tackar för alla födelsedagshälsningar

Hon har kört handen i tårtan i kväll när hon skulle få blåsa ut ljuset, slitit tårttallriken ur Lilla Vilds hand och smackat den på Vilds mage, knallat iväg med läragåvagnen själv och charmat alla

En fenomenalt bra dag för en liten 1-årig Grodan

Själv fick jag skjuts till distrikssköterskan av maken, konstaterades att jag hade 99 i sänka men inget visades på streptokockprov så det blev inget pencillin.... bara att vänta ut skiten med andra ord, om jag inte blir sämre..

Men det känns som det har vänt nu

• Fjällbruttan

Leksi, tänker på dig och maken, förstår precis vad ni går igenom, och det är tungt, med ta det lugnt.
    Jag tror det viktigaste är att man pratar med varandra och inser att man "står lite i skiten och vill tugga igenom det tillsammans", att man älskar varann med är så apjälvlahelvetstrött så man orkar bara hålla varann i handen och somna...

Man får ta ett litet litet steg i taget, vi har gjort det här och det funkar faktisk, men vi kör även i diket ibland och får ta traktor upp
    Inboxa gärna om du vill!

• Fjällbruttan

Brieost??????

Är nog tur att makens inte luktar så för jag älskar brieost.... slickepinnen skulle bli uppnött

• Fjällbruttan

Flamman!!! Rös när jag läste om skotern!!! Jag hatar att köra på vatten då isarna börjar sörja sig... huuu!!!

Snusförnuftiga lilla T Man är ju supergammal då Not...

Lustigt med mystiska semesterplaner, påsken för sig själv men sommaren ihop...Jaja, den som lever får se..

Snygga skor förresten, vill också ha men skulle aldrig ha nånstans att gå i dem, ser nog lite konstigt ut om jag vacklar runt på byavägen med dem!

Hvidis,... tja, detta vatten, ena gången splaschade det, nästa togs hinnorna på BB, gången efter sa det glurk  i magen och jag undrade vad det var, reste mig och fick en värk och då rann det... Grodan togs hinnorna på...

Men det kan ju sippra ut en del och sen sluta om huvudet lägger sig som en propp, eller om det bara gått ett litet hål kan det läka...

Vår BM sa att flytningarna kan vara gigogantiska, rinnande eländen, men så länge det finns vitt "gegg" med är det inget på gång... men när det blir helt klara genomskinliga, då jädrar anacka närmar det sig
    Så fick jag klara och hade SD som var regelbundna var det dags att åka in, men så har vi ju 25 mil till BB

• Fjällbruttan
    muggles skrev 2011-04-19 20:26:18 följande:
    Ni som varit gravida och haft vinterkräksjukan - det är väl inget som påverkar barnet (barnen) i magen? *orolig* Moa har kräkts upprepade gånger ikväll och jag har varit tvungen att hantera det. Trots att jag spritar frenetiskt så vet jag att det kommer att smitta mig om det är vinterkräk Blev plötsligt orolig att det kan skada Ada och Beda även om jag aldrig tänkt tanken förut
    Kräkningarna kan dock sätta igång värkar... så får du mycket SD så åk in även om du kräks!!!!
    Själva kräksjukan skadar inte annat än om du får vätskebrist, och det klarar man ju oftast bra, eftersom det är kort tid.

Hoppas innerligt du slipper eländet!!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård