• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Heloise
    Ninnnis skrev 2011-04-20 22:10:53 följande:
    Frågar folk verkligen om ni inte själva säger något?

Härliga Elise som härjar i babygymmet! Glad
    jepp, mammor är frågvisa Jag har inte mött en enda som inte frågat vad sonden är för något, varför hon har den, hur länge till hon ska ha den, om det är vanligt etc. Nu spelar väl inte det någon roll egentligen, en del ljuger jag för, eller undanhåller sanningen( om det är folk jag inte känner så bra), en del säger jag som det är till. Mammorna i bvc gruppen vet ju att hon har ett syndrom, men jag orkar inte svara på sond relaterade frågor. Hon hade den inte sist.

Äsch det spelar ingen roll. Fin vagn ´Ninnis, och ännu finare hund

Fru Sy: Orvar är underbart söt! Är också nyfiken på namn, hur förlossningen gick etc.
  • Daa

Tittar in för att önska er En Riktigt Glad Påsk!

Det är så mycket jag skulle vilja kommentera, men det är dags att förbereda mat för parvlarna.

Orvar är bedårande söt!

Heloise: skrattade gott åt "Nermal, världens gulligaste..."  *hjärtar lilla gulliga skvätten*

Många kramar till er alla.
    Några extra stora och varma till Fru E.

• Norrskensflamman

Jag och flickorna var på sångövning igår och det var underbart
    Jag ska sjunga på påskdagen och på Annandag Påsk ska alla körer, även barnkören sjunga och framföra musikalen Jesus Christ Morningstar i kyrkan. Ska bli så roligt!
    Annars så blir dte nog rätt ensamt i påsk. Vi får se vad som händer.

• Soldemor
    Leksi skrev 2011-04-20 21:37:37 följande:
    Soldemor, jag måste fråga, hur kommer det sig att Solde har två extrahussar?
    Det är ett par som är mycket goda vänner till oss. När vi skulle hämta Solde på katthemmet kom det fram att de hade haft katt för länge sedan och att de gärna ville passa henne när vi skulle åka bort. Så blev det och de skämmer verkligen bort henne när hon är där. De har hus med trädgård och när de pysslar där hjälper hon gärna till, hon har dunkuddar i köksfönstret hon kan ligga på och naturligtvis en egen tv-fåtölj. Vill hon ha mat på natten går de upp och fixar det - m a o har hon totalservice 24 timmar om dygnet när hon är där. Glömde nämna kam-borst-och-kardorgierna och godisstunderna! Suck! Hon gråter alltid förtvivlat när vi hämtar hem henne. Innan Siena kom, så passade de Amaretto också, men Siena blir för mycket. Så när vi åker bort, är Solde hos sina älskade gubbar och skogisarna är hemma och Amarettos uppfödare kommetr till dem morgon och kväll.
  • Soldemor

När jag gick till garaget idag var det många som tittade på mig. Kändes väldigt märkligt till jag kom på att det antagligen berodde på, att jag hade kaftanen på mig. En svartrock som älgar på genom stan, typ. Vi skall fira skärtosdagsmässa ikväll, det är därför jag har den på idag. Ikväll blir det väl ännu värre, då har jag "flärpen" (elvan) på också¨, då jag kommer direkt från gudstjänsten då.

Vi såg en helt fantastisk pjäs i Malmö igår, "all we need is love". Den var super! Mycket gripande och full med humor. Skall visst filmas och sändas på tv, se den då!

• Soldemor

Heej!

Haaallååå?

Har alla redan grenslat sina kvastar och dragit till Blåkulla? 

• Leksi
    Soldemor skrev 2011-04-21 10:23:16 följande:
    Det är ett par som är mycket goda vänner till oss. När vi skulle hämta Solde på katthemmet kom det fram att de hade haft katt för länge sedan och att de gärna ville passa henne när vi skulle åka bort. Så blev det och de skämmer verkligen bort henne när hon är där. De har hus med trädgård och när de pysslar där hjälper hon gärna till, hon har dunkuddar i köksfönstret hon kan ligga på och naturligtvis en egen tv-fåtölj. Vill hon ha mat på natten går de upp och fixar det - m a o har hon totalservice 24 timmar om dygnet när hon är där. Glömde nämna kam-borst-och-kardorgierna och godisstunderna! Suck! Hon gråter alltid förtvivlat när vi hämtar hem henne. Innan Siena kom, så passade de Amaretto också, men Siena blir för mycket. Så när vi åker bort, är Solde hos sina älskade gubbar och skogisarna är hemma och Amarettos uppfödare kommetr till dem morgon och kväll.
    Aha, då förstår jag. Gud så bra att ha en sånt lyxigt extrahem!
  • Leksi

Välkommen hem Fru Sy!! {#emotions_dlg.flower}
    Nu måste jag logga in på FB och kika ju!

• Leksi
    Norrskensflamman skrev 2011-04-21 09:10:16 följande:
    Jag och flickorna var på sångövning igår och det var underbart
    Jag ska sjunga på påskdagen och på Annandag Påsk ska alla körer, även barnkören sjunga och framföra musikalen Jesus Christ Morningstar i kyrkan. Ska bli så roligt!
    Annars så blir dte nog rätt ensamt i påsk. Vi får se vad som händer.
    Härligt att ni har kören som skänker så mycket glädje när allt annat är uppochner. Lycka till!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård