• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

*vinkar till Hvidisen* Snart så...
    Jag sätter tusen spänn på att du är världens snyggaste "ko" just nu

Psssst... kolla inboxen.

Hur mår lilla E ?

• muggles

Har inte hunnit läsa ikapp än...

Har varit på TUL idag; Ada och Beda ser ut att må bra därinne! De rör sig livligt och visa på andningsrörelser. På fre är det v36, heeelt otroligt att det gått så här långt. Vi fick se ena tvillingen i 3D och tyckte båda att det såg ut som en pojke så det blir spännnade att se när de kommer ut om vi hade rätt...

• Fru Bygg

Hej hej!
    Vilket toppenväder vi har just nu (iallafall i Skåne, men gissar att det är fint i övriga landet också).
    Vi har haft en tuff, men bra helg i sommarstugan. E har haft feber och hosta och varit väldigt hängig, men maken hann ändå med (tillsammans med min lillebror) att riva den gamla friggeboden, så att vi kan bygga ut i sommar.

Flamman, jobbigt att din påsk började dåligt med maken. Låter som den blev bättre sen iallafall, skönt med bästa vänninan på besök!

Ninnis, låter som ni haft en toppen ledighet. Vad tiden går fort fram. Du närmar dig väl v. 30 nu?

Lanovia, saknar dig gumman! Hoppas att allt är bra med dig och familjen! Hur mår du nu?

Leksi, vilken duktig liten kille du har! Första stegen, ja nu får du jaga honom ordentligt! Hur mår du själv nu?

Villemoa, grattis i efterskott och förskott! Det gäller att ta tillfället i akt att fira alla dagar man kan. Tyvärr har maken och jag allt samlat på hösten, så det blir nog inte så mkt firande där sen.

Daa, usch vad jobbigt med svärmor. Förstår att maken din känner sig splittrad mellan sina föräldrar och er där hemma. Hoppas ni hittar en mellanväg där det känns ok för er alla. Är så skoj att läsa om dina små. De är inte så små nu längre va?

Fru Sy, Grattis grattis om jag inte sagt det här! Han är en riktigt liten supersöt prins! Skönt att du verkar vara så lugn och att allt funkar så bra. Ser fram emot att höra mer från er alla!

Hvidis, jag tror inget annat än att du är en superhot mama, fast det är varmt och nära BF!

Ingis, hur har det gått i trädgården?

Fru E, hur mår du och maken?

• Fru Bygg

Vart kan man köpa mammakläder nu för tiden som inte kostar skjortan!
    Här i Helsingborg verkar inte ngn annan än H&M ha mammakläder. (Lindex, Kappahl, Cubus och VeroModa har inte längre).

• Fru Bygg

Lanovia, har totalt glömt bort att svara på din fråga ang vår vagn. Vi har beställt en babytravels syskonvagn. Den kändes helt klart bäst för oss och våra önskemål. Enda nackdelen med den (vad vi tycker) är att det inte är punkteringsfria däck. Men jag hoppas att det inte är ngt stort problem, vet inte om ngn annan har erfarenheter av denna vagn?

• Fru Bygg

Muggles, skönt med ett bra TUL. Redan i v. 36, tiden går så fort. Är Moa lika spänd på tvillingarna som ni är?

• Villemoa

Fru Bygg; vi har den syskonvagnen och är supernöjda verkligen! Tycker också det är dumt att det inte är punkteringsfria däck men vi har hittills inte haft några problem med det. Jag tycker den är smidig att köra, flickorna sitter/ligger mysigt och ombonat i den också. Har bara bra saker att säga om den!

• muggles

Nu finns en färsk magbild i mitt galleri.

Fru Bygg: snart v36, på fredag. Ja hon tycker att de ska komma ut nu (före påsk så hon att hon tyckte de skulle komma efter påsk ).

• muggles

Daa: vad hemskt med svärmor

Flamman: usch vad du ahr det jobbigt Härligt med energikickar från vänner dock!

• Villemoa

Muggles, wow vilken fin mage!! Ser lite tungt ut tänk att de snart är här Ada och Beda

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård