• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor

Nu blir det begravning med minnesstund och sedan jour på sjukhuskyrkan i natt.

Glad valborg (eller siste april som det heter i Lund) och en trevlig första maj för alla som jobbar el är lediga. Jag har gudstjänst och sedan vigselsamtal. Och på måndag har jag ledig dag! Då skall det härjas hemma!

Kramar och pussar till alla, i eller utanför magar! Gravid

• Norrskensflamman

Daa: Jag är så imponerad av att du fixar att rodda två bebisar och allt annat. Skönt att maken kan jobba halvtid ett tag till. Jobbigt med svärmor, förstår att han behövs där och hemma hos er.

Villemoa: till E som ska få spruta. Visst gör det ont i mammahjärtat....

Det var så mycket jag skulle kommentera, men jag minns inte vad. Nöjer mej med att vinka till alla.

Saknar Blomman o Bruttan!!! Hur har ni det?????

Idag har jag värsta skallebanken. Misstänkt likt migrän, men jag står fortfarande på benen. Och jag som skulle bowla ikväll Om det är migrän lär jag få ligga hemma o kräkas istället. Tur att jag har barnvakten fixad redan *isn't it ironic, don't you think?*

Jag tror dock att huvudvärken är kopplad till min förkylning som smög sig på igår kväll. Jag vaknade nämligen med skallebank, halsont och täppt näsa, svidiga ögon.

Nä, nu ska jag ta en treo och en kopp kaffe. Dubbel koffeinkick kanske hjälper?

Kram!

• muggles

Kollar på bröllopet på tv och får en tår i ögat -  minns mitt eget för snart 5 år sedan

Fö gick jag in i v36 idag!

• lanovia 08
    Ninnnis skrev 2011-04-29 09:45:24 följande:
    Det ingår i mina arbetsuppgifter ibland. Eller, det ska det egentligen inte göra men ibland kör det ihop sig och då får jag rycka in.
    Då får du rycka in och läsa förlossningsboken?
  • lanovia 08
    Hvidis 7 maj
    Muggles 3 juni
    Ninnis 3 juli
    Fru Bygg 20 september
    Lanovia 23 november
  • lanovia 08

daa vad jobbigt med svärmor. Skönt att maken kan jobba halvtid.

• Hvidbrud

Vilket fiiint bröllop! Guud så smal hon var! Hertiginnan av Cambridge-kuren (skämt stulet från Kina-tråden...)
    Hoppas att det inte är migrän flamman. Fy! Annars måste du lova att ta det lugnt och ta hand om dig!
    Går in i vecka 40 i morgon... Iiiihh! Nu ska här snart födas barn!
    Hur många plussökare har vi i tråden? fru e, blommis och ? Är det någon mer på gång? Leksi? Hmm... Hoppas att jg inte har glömt någon uppenbar!

• Fjällbruttan

Hej

Jag lever men är helt slut på!

Har haft fantastiska dagar med underbara Blomman och hennes goa familj
    Vi har pratat, kört skoter, pratat, bakat tunnbröd, pratat, grillat, pratat ....

Samtidigt har jag varit ordentligt sjuk under påsk och hade fortfarande feber då Blomman kom så jag är lite sliten  Vi har tänkt på er, men inte ens hunnit gå in på datorn!

Flamman, härligt med date!! Det är du värd!

Daa, jobbigt med svärmor, kramar om! Men underbara parvlarna!! Tack för det fina kortet!
    (skäms för att vi inte lyckats få iväg tackkort från Grodans dop...)

Muggles, underbar vacker mage!!

Kramar till er andra, nu ska jag försöka vila lite så jag orkar ha lite kolla på Lilla Vild och Grodan,
    Grodan som just nu letar Truls ! Först var hon ganska rädd för Truls men innan slutet lekte deHjärta

Truls är också en underbar liten herre!!

• Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2011-04-29 13:26:39 följande:
    Då får du rycka in och läsa förlossningsboken?
    Exakt! Jag har ett mångfacetterat jobb
  • Ninnnis
    muggles skrev 2011-04-29 12:19:09 följande:
    Kollar på bröllopet på tv och får en tår i ögat -  minns mitt eget för snart 5 år sedan

Fö gick jag in i v36 idag!
    Jag blev sugen på att titta på vår bröllopsvideo. Deras var dock lite stelare än vårt

Hurra för vecka 36!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård