• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

Bruttan, vad härligt ni verkar ha haft det! Är Blomfamiljen på väg hem nu då?

Hvidis, vecka 40! Wiiiiii

Flamman, hoppas huvudvärken går över. Jag ska just försöka mota bort min med alvedon och automatkaffe.

• Ninnnis
    Villemoa skrev 2011-04-29 11:19:30 följande:
    Idag ska Ellie få sin andra omgång sprutor och det ser jag inte fram emot Hatar att se mitt barn gråta av smärta!

Kramar till alla fina! <3
    Stackars lilla Ellie!
  • Villemoa
    Ninnnis skrev 2011-04-29 15:21:04 följande:
    Stackars lilla Ellie!
    OJ vad ledsen hon blev! Hon grät sååå mycket vid andra sprutan så jag visste inte var jag skulle ta vägen Men sen sov hon en stund och när hon vaknade var hon lika glad som vanligt. Mammas lilla <3
  • Leksi

Trevlig Valborg allihopa! Skål 
    Vi har inte firat någonting, känns inte så meningsfullt med en liten som ändå somnar före åtta på kvällen. Om några år kanske när han kan uppskatta brasa & fyrverkerier. Istället har jag ägnat flera timmar åt att baka tårtor, vi ska ha 1-års kalas för skrutten imorgon! 

• Leksi
    Villemoa skrev 2011-04-29 20:24:08 följande:
    OJ vad ledsen hon blev! Hon grät sååå mycket vid andra sprutan så jag visste inte var jag skulle ta vägen Men sen sov hon en stund och när hon vaknade var hon lika glad som vanligt. Mammas lilla <3
    Fy!! Usch det är verkligen så jobbigt. Mådde hon bra sedan då? Ingen feber eller så?

Alfred ska också vaccineras på måndag men då får maken gå även om det skär i mammahjärtat att jag inte kommer finnas där för honom. Det kommer säkert gå jättebra men usch vad jobbigt det är.
  • Leksi

Hej Bruttan! Låter som ni haft det superhärligt du och Blomman! Kul!

Hurra för vecka 36 Muggles!

Andbeyond, hur mår du? Går allt bra med lilla Mary?

Mår du bättre nu Flamman? Hoppas huvudvärken släppte av koffeinet. Här är vi äntligen friska nu Alfred och jag, det är verkligen underbart! En envis nästäppa dröjer sig kvar men jag undrar om jag inte känner av björkpollena i år.

Daa, vad jobbigt med din svärmor men skönt att det ser lite ljusare ut nu i alla fall. Kram!

• Leksi
    Hvidbrud skrev 2011-04-29 14:46:17 följande:
    Hur många plussökare har vi i tråden? fru e, blommis och ? Är det någon mer på gång? Leksi? Hmm... Hoppas att jg inte har glömt någon uppenbar!
    Är du galen kvinna?! Nej nej vi håller fortfarande på att försöka få en fungerande tillvaro med ett barn, att skaffa ett till känns långt borta än.
  • Heloise
    Hvidbrud skrev 2011-04-29 14:46:17 följande:
    Vilket fiiint bröllop! Guud så smal hon var! Hertiginnan av Cambridge-kuren (skämt stulet från Kina-tråden...)
    Hoppas att det inte är migrän flamman. Fy! Annars måste du lova att ta det lugnt och ta hand om dig!
    Går in i vecka 40 i morgon... Iiiihh! Nu ska här snart födas barn!
    Hur många plussökare har vi i tråden? fru e, blommis och ? Är det någon mer på gång? Leksi? Hmm... Hoppas att jg inte har glömt någon uppenbar!
    Räcker upp handen, vi ska väl försöka oss på en till med plussökarstart i augusti Tungan ute

Daa: så tråkigt med svärmor
    Muggles: underbart fin mage!
    Hividis: du är säkert en underbart fin ko eller vad du nu kallade dig själv, är så nyfiken på när Elvis kommer och vilket namn han får
    Villemoa: Stackars  Ellie Vi får snacka lite om ks-besöket och ev häng med er

Bruttan: tack för kramen
    Flamman: Härligt med dejt!
    Lanovia: Undrar hur ni tycket att Kap Verde var? Vi letar semestermål, fast i typ september kan det vara nått då?

Fru Bygg: jag är så förvirrad, hur långt gången är du nu?
    Fru Sy: Du låter så där underbart ny-bebis-kär

Leksi: men är A redan så stor Fina kille. Här blir det lugnt firande också kina mat och sverige-norge. Fast det är inge synd om oss eftersom vi har haft besök av Blom-familjen med Truls
    Runt 2 snåret droppade de efterlängtade gästerna in, vi åt lite mat och bara umgicks. Blompojken spelade xbox och så småningom drogs även blommannen och panzer till spelet och då åkte kinecten fram. Själv njöt jag av att prata med härliga blomman och så var det så kul att träffa hnnes fina familj, blompojken är en rätt så fantastisk kille som får bo här när han vill Blommannen var precis så trevlig som jag trodde och Truls vansinnigt charmig

Nu ska jag umgås med mannen och skvätten, som btw håller på och får tänder men naturligtvis kan hon inte få som tänder som andra ungar utan måste få sidotänderna( heter det kindtänder? Tänk vampyrtänder) först, vampyrmorsan det är jag det

kram på er
  • Villemoa

Leksi: ja hon mådde bra sen och har inte haft nån feber, som tur är! Hoppas kalaset löper väl imorgon!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård