• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Leksi

Vi har haft en både härlig och jobbig påsk. Härlig för det underbara vädret och för att vi varit lediga bägge två och umgåtts med familj och vänner och ätit god mat (grillpremiär idag!). Jobbig för att A sover skitdåligt och för att vi alla tre är småförkylda. Men nej, nu ska jag inte klaga, på det stora hela har det varit jätteskönt!

Och vet ni vad? Tada, idag har Alfred tagit sina första steg alldeles själv! Mammas lilla gullhjärta!

• Leksi

Nu ska jag ta fram choklad och njuta framför Vänner-boxen en halvtimme, sedan tidigt i säng för man vet aldrig hur länge man får sova. Ikväll har han dock fått alvedon så jag hoppas på en lugn natt.
    Kram på er!

• Villemoa

Tack så mycket Leksi! Idag har vi firat 2-årig bröllopsdag Redan på lördag har vi en till anledning att fira för då har vi varit förlovade i 7 år! Alla tillfällen att få fira är bra tillfällen
    Smultronschersminen vi köpte är en liten rackare, än så länge, men den har börjat blomma så vi får nog njuta god doft framåt sommaren Mina föräldrar har en jättestor. De doftar verkligen underbart!!

• Villemoa

Jamen just det Heloise, GRATTIS till vårdnadsbidraget!! Superbra att du får spara f-dagar!

• Norrskensflamman

Oj!!! Här händer det grejer! Grattis till lille A som tagit sina första steg

Grattis till vårdnasbidraget Heloise

Grattis på bröllopsdagen Villemoa

• Norrskensflamman

Tack för alla kramar och all omtanke ♥

JOdå, påsken har varit okej. Skärtorsdag tvättades bilar och förbereddes inför makens avresa. Långfredag cykelpremiär med hela familjen. Lilla K tränade att cykla själv, med sönderrivna träningsbrallor och blåmärken på de små benen och några skrapsår
    Sen på e.m drog maken iväg............ Fick en dipp, men då kom bästa väninnan till undsättning.
    Påskafton blev vi bjudna till flickornas gudföräldrar på grillat, och innan dess hann jag med en cykeltur med tjejerna. Eller jag joggade bredvlid lilla K.
    Påskdagen var vi till pärona på påskmiddag tillsammans med brorsan och hela hans familj. Ungarna åkte gammal trehjulig moped på morfars gård, hjälpte till att plocka ris o grenar från morfar o morfars gräsmatta och tjänade ihop till en biobiljett Allt detta medan jag själv sjöng med kören i kyrkan och tog nattvarden.
    På kvällen kom bästa väninnan med dotter hit på vin o ostbricka och de sov över. Hur mysigt som helst. Många skratt och tårar.
    Imorser klev jag och T upp och åkte tillkyrkan för att vara med på gudstjänsten och sjunga Jesus Christ Morningstar mm. Underbart Sen hem och umgås med vännerna och så kom ännu fler kompiasar till flickorna hit för att leka. När maken är hemma så är han inte så jättebegeistrad när det kommer en massa ungar hit, och är inte jag hemma får INGA kompisar komma hit Men nu när han itne är hemma, har vi haft fullt hus Hur kul som helst.

Hoppas ni alla haft en bra påsk!

Fru E; KRAM!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård