• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Heloise
    Villemoa skrev 2011-04-19 15:16:47 följande:
    Kommer aldrig mer kunna äta brieost utan att tänka på sperma....
    Äsch gör som jag, ät camembert

Ninnis; Skvätten kom i v28+5, du borde vara där i korkarna inte sant?
  • Ninnnis
    Heloise skrev 2011-04-19 16:11:50 följande:

Jag är i 29+1.

Fina lilla skvätten, tänk vilken kämpe hon är! Hjärta
  • Villemoa

Fru sy låter hälsa att de mår jättebra och myser för fullt! De är fortfarande kvar på BB men åker troligtvis hem imorgon förmiddag. Hon kikar troligtvis också in här imorgon eftermiddag. Hon hälsar till alla goa tjejer!

• Villemoa
    Heloise skrev 2011-04-19 16:11:50 följande:

Lilla Elise, en riktig kämpe! <3
  • Ninnnis
    Villemoa skrev 2011-04-19 16:47:47 följande:
    Fru sy låter hälsa att de mår jättebra och myser för fullt! De är fortfarande kvar på BB men åker troligtvis hem imorgon förmiddag. Hon kikar troligtvis också in här imorgon eftermiddag. Hon hälsar till alla goa tjejer!
    Åh, hälsa tillbaks! Hjärta
  • Heloise
    Ninnnis skrev 2011-04-19 16:34:38 följande:

Jag är i 29+1.

Fina

Jag är i 29+1.

lilla skvätten, tänk vilken kämpe hon är! 
  • Heloise

Jag är i 29+1.

Ja tänk att det var så pass tidigt hon kom ändå. Usch, jag har titta på lite kort på henne när hon var nykläckt, sådan liten skrutt.

Jag håller på och laddar för barnförsök nr2, som ska dra igång i juli någon gång. Sen får vi väl se hur lång tid det tar, men det är planen iaf Måste gå ner en 20kg tills dess, ut och nöta och äta soppa mao
  • lanovia 08
    Heloise skrev 2011-04-18 21:19:56 följande:
    btw jag rekomendera starkt att baka egna hamburgerbröd, lätt som en plätt, billigt och jättegott
    Oh det borde man testa någon gång. Har kommit på hur man gör goda hamburgare själv och lätt som tusan. Kanske dags att utvidga det hela.
  • lanovia 08
    Leksi skrev 2011-04-18 21:59:58 följande:

Lanovia, har du lyckats hålla graviditeten hemlig än så länge?

Både ja och nej. Våra familjer har vi berättat för. De flesta vänner håller vi hemligt för. Sedan anser jag inte att denna hemlighet är värd att gå över gravar för. Så vid två tillfällen har jag berättat för kompisar där våra samtal har blivit lite väl djupa och det bara skulle kännas fel att fortsätta samtalen och låta den personen öppna sig utan att säga något.

Sedan har vi ju bruden vi hippade i helgen hon spänner mer eller mindre ögonen i mig och frågar "har det blivit någon bebis ännu?" Ähhh... jo nä va.... ja hur kommer man undan den, går ju inte ens att slingra sig.

Och som svar på den frågan, möhippan blev superlyckad. Rolig dag från början till slut. Kul att träffa gamla vänner som jag träffar väldigt sällan nuförtiden. Och framförallt verkade bruden helnöjd och det är ju viktigast av allt.
  • lanovia 08

Leksi mysigt med spat och vad bra att ni kunde slappna av. Vad härligt med en lunch tillsammans efteråt. Kändes väl bra att få lite egentid tillsammans.
    Hur mår du nu? Visst var hos läkaren och tog prover? Har det blivit något mer besök efter det?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård