• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Nu sover och jag skall återgå till att vara social.
    Imorgon är det möhippa hela dagen. Jag har varit engagerad imat inköp, mestadels tacksamt med deltagare som tackar för att man tar tag i och gör jobbet. Mindre tacksamt för med en annan som vägrar betala för alkohol när hon inte skall dricka alkohol. Vi gjorde så att vi bara splittade priset rakt av för att slippa räkna ut precs hur mycket alla tänker dricka av allt. Alla har accepterat det utom en, hennes alkoholdel får istället jag och en kompis dela på. Jo man tackar ja. Jag väljer att suga åt mig alla tack och glada miner

• passionsblomman

Fjällbruttan:

JA må du leva!!! HURRA HURRA HURRA HURRA!!!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Norrskensflamman

Fru E:     .....äh, det finns inte tillräckligt talande symboler eller figurer för att beskriva hur ledsen jag är för er skull..... En försiktig men innerlig kram får du av mig.

• Villemoa

Fru E;    Alla ord känns så futtiga i sammanhanget...försiktiga kramar till dig!

• Leksi

Fan Fru E!
    Åh vad jag önskar att ni fått ett annat besked idag. Tänker på dig och Herr E. Varm kram

• Leksi

Åh vad jobbigt med öroninflammation för M, Villemoa! Gick det bra hos doktorn?

Tänk att du hittade mig på FB....

• Leksi

Grattis på födelsedagen Bruttan! Skål{#emotions_dlg.flower}Skål
    Hoppas du haft en lika solig och fin dag som vi har haft här! Solig

• Leksi

Önskar jag hade tid att kommentera mera men det får bli en stor kram till allihop och en önskan om en trevlig helg!

Imorgon är det dags för mig och maken att umgås lite på tu man hand för första gången medan A är hos mina föräldrar. Vi ska på spa där vi har varsitt presentkort på en 80 min-behandling och sedan blir det väl lite bubbelbad och bastu innan vi äter en sen lunch i Sigtuna. Myyyyys!! (Hoppas jag på i alla fall...)

• lanovia 08

Flamman mysig helg du verkar ha framför dig.

Leksi NJUT av tiden tillsammans bara ni två och som jag sagt tidigare ring inte hem för att fråga hur det går. Låt dem höra av sig om det behövs. Annars ringer ni just precis när A kinkar lite också är friden störd.
    Hur mår du annars nu?

Villemoa har vissst missat inlägget om Ms öroninflammation men ser Leksis inlägg om  detsamma. Vad jobbigt stackars liten.

• lanovia 08

Villemoa om du hittat Leksi bland BTflickorna måste du också se till så hon kommer med bland BT-flickorna.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård