• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Daa

Fru E: mina tankar är hos er idag. Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni ska få en underbar och glad överraskning. *kramar*

Blommis: skönt att få ett i alla fall nästan definitivt besked om sköldkörteln. Gör man något åt sådant?

Kanske överreagerar jag om det oroande. Har i alla fall pratat med den det gäller och han säger sig veta vad han gör. Är inte helt övertygad, men hoppas kan jag ju...

• Norrskensflamman

Daa: jag blir också både nyfiken och orolig när jag hör om er bekant. ¨Välkommen att fråga om råd om du vill, jag finns här att stöta och blöta med!

-Blomman: så skönt på nåt vis att ändå få veta NÅGOT och ungefär vad det handlar om . Även om det kanske inte är så bra att ha en kraftig inflammation.  Men det går väl att göra något åt det, eller?? Det måste det ju tycker man!

Fru E: Skickar en varm, stöttande kram ♥

• Soldemor
    Norrskensflamman skrev 2011-04-14 15:56:25 följande:
    Lite schizo kanske? Du stressar väl inte ihjäl dig bara, kvinna
    Har något mer koll idag. Nu blir det snart fyra st påsklandskapsvisningar (puh!) sedan lite begravningsförberedelser. Tänker åka hem allra senast kl 15 idag. Ikväll: teater!

*sätter in en skål med jordgubbar som jag köpte på vägen till garaget - goda*  Var så goda!
  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2011-04-14 23:32:44 följande:
    Flamman, UT med det bara! På vilka sätt som helst.

.

Solde, bara du i slutänden ÄR på rätt Gudstjänst, i rätt lokal, vid rätt tidpunkt, så blir det säkert kanoners. Och vill du ha hjälp kan jag teaterviska "Först döden och långfredag, sedan uppståndelsen och påskdag" så du inte tar det i fel ordning menar jag. Tungan ute

.

Tack det! Kan behövas! Fast idag har lag lite mer koll!
    *ser framför mig hur min sufflös Passionis diskret tar plats bakom altaret innan gudstjänsten börjar*
  • Soldemor

Måste bara visa hur poppis vår nya läsfåtölj är, rena rama fästmanssoffan! (Fast Amaretto har flyttat undan filten lite!)
  • Norrskensflamman

Jag är stark för att jag känner mina svagheter.
    Jag lever för att jag är en fighter.
    Jag är klok för att jag har varit dum.
    Jag skrattar för att jag känt sorg.
    Jag är den jag är för att jag levt som jag gjort, och jag är stolt över att vara jag idag!

Detta tar vi med oss idag!

• Norrskensflamman

Här var'e bara en massa röda pluppar idag...

Men jag vill iaf GRATULERA dagens födelsedagbarn och hoppas att hon får en underbar dag uppe bland fjälltopparna

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}SkålSkålSkålSoligSoligSoligHjärtaHjärtaHjärta

• Soldemor
    Norrskensflamman skrev 2011-04-15 09:24:39 följande:
    Solde; gud så söta små troll!
    *Stolt kattmor rodnar lite*

Det här är ju de lugna och sansade vuxna. Gangsterpaddan har haft som morgonens projekt (startade ca 04.30) att byta plats på sängmattorna, genom att flytta dem under sängen, hå hå ja ja...
  • Soldemor
    P8020018[1].jpg

De är rätt söta här också, eller? Fast Solde ser väl mindre glad ut.

Nu är det fredag tycker jag. Ikväll blir det teater, i morgon lite 70-talsspinning, 50-årsuppvaktning och tvättstuga. På söndag åker vi med konfirmanderna till ett Fångarna-på-fortet-stället utanför Karlskrona.
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård