• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • kängu

Tinga, det är den där radbrytningstjuven som kommer

• Oupsie

Såg den här tråden på FL

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m50835896-78.html

Ska nog inte läsa så mycket i den just nu insåg jag, men jag blev lite förvånad måste jag säga. Till exempel är det flera stycken som säger att de inte hade någon aning om att man får avslag. Får man inte information om det? Eller är det bara för att man har hängt i den här tråden som man vet sådana saker .

• viktualia

oupsie - jag tycker att jag var rätt rejält upplyst... tack vare tråden och ärliga samtal med människor omkring mig. är hemskt nöjd över att ha fått höra och läsa ärliga historier!!

• Oupsie

Egorapport, sammandragningarna håller i sig, men "mensvärken" som följde med innan har avtagit något. Men det är ju bra om det kan hända lite till innan torsdag.

Det hade ju varit skönt om det satte igång av sig själv de närmaste dagarna. Min BM sa i alla fall att det var bra att det var så pass mjukt som det var så det var (förhållandevis) bra förutsättningar för en igångsättning.

• Oupsie
    viktualia skrev 2011-01-25 21:05:09 följande:
    oupsie - jag tycker att jag var rätt rejält upplyst... tack vare tråden och ärliga samtal med människor omkring mig. är hemskt nöjd över att ha fått höra och läsa ärliga historier!!
    Ja, det känns som att man har fått höra ganska mycket härigenom, både jobbiga och bra saker.
  • viktualia

Oupsie - låter trots allt spännande! Hejar på dig och hoppas att leveransen av Daisy blir skonsam för alla inblandade!!! KRAAAAAAAAM!

• start september

Tjojho, första kvällen jag är vaken efter 21 på en vecka.

Enligt VUL var jag i 7+6 idag, tre dagar längre än vad jag räknat. Känns bra. Det syntes navelsträng och moderkaka så det känns lite tryggare. Jag får fortsätta med Fragmin hela graviditeten vilket känns jättebra. Och får ett VUL till i typ v 10.  Nu börjar jag känna mig lite tryggare i att det kanske kan gå.

Dottern tvingade mig läsa varenda få-syskon-bok på biblioteket idag - hoppas det är ett tecken.

• Oupsie

Vickan, en skonsam leverans låter bra. Man kan ju alltid hoppas!

I fall någon vill se så har jag lagt in en magbild och bild på vagga och skötbord/plats som vi fixade i helgen i galleriet.

• start september

Muggles, inte mer oro nu. Men jättebra att du mäter och hellre kolla en gång för mycket än en för lite.

Oupsie, hopppas så det drar igång snart.

För dig också Smint - det borde det väl snart?  Är det så att omföderskors barn fixerar sig senare?

• Oupsie

September, härligt med ett bra VUL. Skönt att du får ett till i vecka 10. Fortsätter att hålla tummarna för dig.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!