• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

MSW: javisst - det blev du - och så Vickan ju!

• fru AM

Dagen innan jag födde Storsonen gick jag en golfrunda (som caddie) - men jag tror jag blivit mer och mer orörlig mot slutet för varje graviditet. Tröttare i alla fall.

• Telis

september, GRATTIS!! Vad skönt att det såg bra ut på VUL! Och vad duktig du är som kämpar på med Fragminet, det blir en hel del sprutor under en hel graviditet. (Fast det är ju värt det förstås, jag menade inget annat!)

Tack för tipset om Intradiskbänkarna! Vi har en katalog därifrån här hemma och dom verkar ha mycket att välja på. Bra att veta att dom int eligger högst i pris, jag har inga prislistor så jag trodde nästan att dom skulle ligga högt i pris för katalogen är nog den bästa och snyggaste av dom allihopa.

• Telis

Här går allt åt fel håll, jag kan faktiskt inte minnas när jag mådde så här dåligt sist. Borde inte penicillinet börja verka snart?

• Telis

Oupsie, vad bra att det verkar gynnsamt med en ingångssättning och att kroppen kanske till och med har smygbörjat lite! Tänk, om en vecka kanske ni sitter där i sovrummet och tittar på lilla Daisy som sover i vaggan (jättefin fö!). Hoppas det!

• fru AM

Telis: det kan ta ett par dagar innan det börjar verka - är det kåvepenin du fått?

• Oupsie
    fru AM skrev 2011-01-26 10:56:57 följande:
    Oupsie: det börjar närma sig Daisy-dags! Spännande med ev igångsättning! Det har vi väl inte haft så mång ai tråden eller har jag glömt?

Eftersom jag aldrig lyckats pricka rätt  så kan jag ju säga ett datum och en tid, så vet du när hon INTE kommer födas i alla fall: onsdag 2 februari klockan 9.15
    Tack, det känns skönt att veta när hon inte kommer i alla fall .

Har ju inte kunnat låta bli att läsa en del om igångsättning på nätet och det är ju inte alltid att det blir så bra, men samtidigt så skulle det ju lätt kunna bli så att jag kan vara gravid i en månad till, om hon skulle vilja stanna där inne till vecka 42. Och det skrämmer mig mer just nu om jag ska vara ärlig.
  • smint

Oupsie: Oj så bra att det kommer lite mer samamndragningar. Ja tänk vi kanske får samtidigt

Mugglan: Hoppas allt ser bra ut på UL idag. Kram

PB: Härligt att läsa dina inlägg igen, säger som de andra det märks att du mår bättre när di skriver. Kram

ja att sömnen är viktig är ingen underdrift.. inatt har ajg sovit väldigt bra och känner att hela jag är piggare nu, men dippar väl lagom till fsk hämtning..

AM: Såg att du länkat på FB ang det upprörda lindex storlekarna . Blev helt matt när jag läste inlägget på en kompis blogg. Så fånigt att det inte är sant.  

MSW: Plugga duktigt  usch vad jag skulle ha svårt med motivationen med just det.. Men skall väl snart bestämma vad jag skall göra med mitt liv....

nej nu skall jag passa på att förbereda kvällens middag medan jag har ork. Skall göra lasagne och gör såsen nu så känns det lite mindre stressigt i kväll.

Och få tag på FK är ju helt omöjligt. MIn handläggare hade först semester tom idag, ringde idag då var hon på tjänsteresa tills i morgon fm.. pratade med en annan i måndags som sa att någon skulle ringa upp inom 2 dagar men har det inte ringt ngn snart får jag väl jaga tag på ngn annan.. dom har betalat ut för mkt gissar jag på och sedan kommer mina fp pengar i morgon...    men det skall inte vara helt lätt inte

• fru AM

Telis igen: du fick ett bra tips igår av någon (minns inte vem) att även se till att ha en kram med mycket utrymme under så att det går att fylla/diska stora saker ... 
    En av de saker jag är mest nöjd med i vårt kök är vår kran, med utdragbar dusch (vår är från http://www.tapwell.se/ och heter evo185 (tror jag) - vår är i rostfritt ) 

• smint

Telis: Hu att du känner dig sämre, men min kompis fick halsfluss förra veckan och hon mådde skit de första dagarna av kuren, men sedan började det vända. Men hon åt inte ett ordentligt mål mat förens efter en vecka nästan....

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!